Airbrush på Elgiganten????
+3
cas
Tobias
Marlin
7 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Airbrush på Elgiganten????
Hittade precis detta på Elgiganten av alla ställen.
LÄNK
Kan det vara något även för vår typ av färg?
/Bosse
LÄNK
Kan det vara något även för vår typ av färg?
/Bosse
Marlin
Sv: Airbrush på Elgiganten????
Verkar mest vara för vädring....
Edit: vad fasen! Jag måste verkligen komma till skott och skriva kommentarerna snabbare.
Edit: vad fasen! Jag måste verkligen komma till skott och skriva kommentarerna snabbare.
cas- Vicesheriff
Det är samma Badgerkopia som säljs på Jula!
Alldeles utmärkt spruta, jag har kört med den de senaste 5 åren!
....och man får med en liten kompressor!
Tror det KAN vara ett rätt bra Första köp, men be att få provköra/lyssna på kompressorn först!
Dessutom kan du ju få en jättefin solbränna!
Stefan
Alldeles utmärkt spruta, jag har kört med den de senaste 5 åren!
....och man får med en liten kompressor!
Tror det KAN vara ett rätt bra Första köp, men be att få provköra/lyssna på kompressorn först!
Dessutom kan du ju få en jättefin solbränna!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Undrar bara vad det är för kompressor. ....
Jag hade nog köpt en sparmax kompressor av Johnny puma för 1600 riksdaler hellre.....
Jag hade nog köpt en sparmax kompressor av Johnny puma för 1600 riksdaler hellre.....
Janne.S- Moderator
Satt och kikade på Pumahobbys (hemskt svårnavigerade eller iaf förvirrade sida..) Funkar den kompressorn bra? Tillsammans med en Infinity eller Evolution från H&S?
Sorry för trådkapningen..
Sorry för trådkapningen..
Tobias
Man kan väl säga som så här:
Desto mindre munstycke, ju mindre kompressorkapacitetsbehov har man.
Men det är ju rätt bra att kunna köra med lite större airbrushar också. Dessutom är kompressorer med tank oftast lite jämnare i trycket, så vill man dra nytta av de små munstyckena, så är inte de billigaste kompressorerna att föredra.
Dessutom så påverkar ju matningen lite behovet av kompressor. Sifon-matning, alltså med kopp under, kräver ofta lite mer tryck. Toppmatad kräver mindre.
Överhuvudtaget blir jag lite skeptisk när jag ser de här grejerna. Känns inte som en beständig lösning för någon med intresse av att utveckla sitt airbrushande.
Desto mindre munstycke, ju mindre kompressorkapacitetsbehov har man.
Men det är ju rätt bra att kunna köra med lite större airbrushar också. Dessutom är kompressorer med tank oftast lite jämnare i trycket, så vill man dra nytta av de små munstyckena, så är inte de billigaste kompressorerna att föredra.
Dessutom så påverkar ju matningen lite behovet av kompressor. Sifon-matning, alltså med kopp under, kräver ofta lite mer tryck. Toppmatad kräver mindre.
Överhuvudtaget blir jag lite skeptisk när jag ser de här grejerna. Känns inte som en beständig lösning för någon med intresse av att utveckla sitt airbrushande.
Senast ändrad av denstore den mån nov 18 2013, 21:30, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Lade till ett par saker.)
denstore
Gillar att tanken är att man skall spruta brun-utan-sol på sig själv! Perfekt och jämnt resultat.....på framsidan av kroppen.....;/
Pyret
Liknande ämnen
» Förhandsbeställning av airbrush
» Ny airbrush?
» Airbrush
» Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?
» Airbrush?
» Ny airbrush?
» Airbrush
» Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?
» Airbrush?
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet