IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airbrush...

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Airbrush... Empty Airbrush...

Inlägg av SkelettetS fre sep 28 2012, 09:07

Okej, "mission höst-vinter 2012" är att lära mig airbrush betydligt bättre än att bara lägga basecoat som jag gjort hittils. det första problemet är att få tag i en hyfsat bra pistol då jag insett att den nuvarande billiga chinaköpta noname är, citat, "s k r ä p". komressorn är dock tillräckligt bra enligt en lekman som migsjälv iallafall.

skulle varmt mottaga tips på bra ab pistoler som passar för finlir då det är figurer jag målar, helst inte över 1000-1500. gärna länkar Smile har kollat lite på ebay med det är som att leta efter en nål i en höstack typ, speciellt när mitt kunnande ät rätt minimalt.

Mvh Stefan
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Airbrush... Empty Sv: Airbrush...

Inlägg av Hayabusa fre sep 28 2012, 10:45

Ett alternativ skulle kunna vara Iwatas HP-serie
Kolla t ex här:

http://www.spraypal.com/shopdisplayproducts.asp?id=6&cat=IWATA+AIRBRUSHES+HIGH+PERFORMANCE

Tyvärr spränger du troligen 1.500,- SEK gränsen, men det är en bra AB.

Här är ett annat alternativ:

https://www.youtube.com/watch?v=2JBaqBK1kU4&feature=youtu.be

Beställer du den från USA så kommer du under 1.500,- SEK. Även om du inkluderar frakt och svensk moms.

Rent generellt så bör du, enligt min mening, hålla dig till de mer kända fabrikaten som Iwata, H&S, Badger, Grex m.fl. Eftersom du vill använda den till finlir, så skulle jag tro att du behöver en storlek på nål/munstycke som ligger under 0.3 (0.20-0.25 vore lagom).
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Airbrush... Empty Sv: Airbrush...

Inlägg av SkelettetS fre sep 28 2012, 12:37

tusen tack! nu har jag lite att gå på iallafall. har annars inte någon koll på munstycken, nålar och grejer Very Happy
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Airbrush... Empty Sv: Airbrush...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet