Avia S-92 aka Me 262A - Frog/Hase 1/32
+8
Gigabyte
Marlin
linusorn
Stefan E
cas
Mal
Matt_Public
Azgaron
12 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Avia S-92 aka Me 262A - Frog/Hase 1/32
Det ser fint ut Håkan!
Lite detektivarbete kan ju locka vissa själv är jag för lat för sådant.
Lite detektivarbete kan ju locka vissa själv är jag för lat för sådant.
Caverö
Tack Caverö!
Började pula lite smått med att passa in kanoner mm i kroppen, men det är rätt bökigt med pipor och allt.
Om jag fattat det rätt så borde cockpit gå att sätta dit underifrån, vilket underlättar en del då jag inte behöver passa in den också när jag sätter ihop kroppshalvorna.
Håkan
Började pula lite smått med att passa in kanoner mm i kroppen, men det är rätt bökigt med pipor och allt.
Om jag fattat det rätt så borde cockpit gå att sätta dit underifrån, vilket underlättar en del då jag inte behöver passa in den också när jag sätter ihop kroppshalvorna.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Lite har hunnits med under julhelgen.
Cockpit innan inmontering.
Att få ihop kroppshalvorna som skevade lite smått här och där var inte helt lätt. Jag fick limma vapenvaggan mot ena sida först, och sen limma ihop andra sidan mot andra kroppshalvan samtidigt som jag försökte passa ihop kroppshalvorna. Sen fick jag limma en bit i taget.
Plasten verkar vara en aningen skör för jag fick följande spricka när jag limmade undersidan.
Sen har jag pulat lite med motordelarna.
De ska sen lackas svarta innan de får lite aluminiumfärg.
Håkan
Cockpit innan inmontering.
Att få ihop kroppshalvorna som skevade lite smått här och där var inte helt lätt. Jag fick limma vapenvaggan mot ena sida först, och sen limma ihop andra sidan mot andra kroppshalvan samtidigt som jag försökte passa ihop kroppshalvorna. Sen fick jag limma en bit i taget.
Plasten verkar vara en aningen skör för jag fick följande spricka när jag limmade undersidan.
Sen har jag pulat lite med motordelarna.
De ska sen lackas svarta innan de får lite aluminiumfärg.
Håkan
Snyggt Håkan.
Synd på sprickan, men den fixar du till i ett nafs.
/Bosse
Synd på sprickan, men den fixar du till i ett nafs.
/Bosse
Marlin
Just! You can't keep a good man down.Marlin skrev:Snynd på sprickan, men den fixar du till i ett nafs.
Också: kontoret ser övertygande ut.
Matt_Public- Master of DNF
Heja!
Gamla modeller bjuder på lite motstånd ibland, det är ju helt klart!
Men du betvingar odjuret!
Det här fixar du!
Stefan
Gamla modeller bjuder på lite motstånd ibland, det är ju helt klart!
Men du betvingar odjuret!
Det här fixar du!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Bosse, Matt och Stefan!
Jo, sprickan ska väl gå att få till med lite spackel sen. Perfect plastic putty som jag skaffade av Mini är helt suveränt till att fylla fina fogar.
Hehe jo lite motstånd är det allt. Gammal plast och allt, men det ska nog bli plan av den här till slut.
Motorerna ska få lite färg och monteras, och vingarna monteras, sen är det inte långt kvar till lack.
Ska komma ihåg att slänga tyngd i nosen innan jag monterar allt på plats.
Håkan
Jo, sprickan ska väl gå att få till med lite spackel sen. Perfect plastic putty som jag skaffade av Mini är helt suveränt till att fylla fina fogar.
Hehe jo lite motstånd är det allt. Gammal plast och allt, men det ska nog bli plan av den här till slut.
Motorerna ska få lite färg och monteras, och vingarna monteras, sen är det inte långt kvar till lack.
Ska komma ihåg att slänga tyngd i nosen innan jag monterar allt på plats.
Håkan
Ser ut som du trots en knävlig o svårt bygge,, kommer att avgå med seger Håkan
Gigabyte
Oh yes.... kontoret o pistolerna ser alldeles förträffligt fina ut.....
Ska bli spännande m motorerna när de är på plats
Ska bli spännande m motorerna när de är på plats
Mal
Tack Kent och Mal!
Håkan
Håkan
Här kommer en kanske inte så liten uppdatering.
Om nån får för sig att bygga den här modellen så kan jag ge ett litet tips. Limma inte dit de främre/nedre kulsprutorna förrän vaggan kommit på plats.
Jag tror det blir betydligt lättare att passa in pipan i öppningen i efterhand än att försöka lirka dit den när kroppshalvorna ska monteras ihop.
Trots att jag inte tänkt visa motorn, mer än det som syns utifrån, så fick jag ändå för mig att måla den lite. Kanske för att testa för framtida bruk.
Alla delar fick sig en släng svart. Sen lite metall (boltgun metal) på valda delar och väldigt vit aluminium på vissa.
Nja, egentligen hade jag väl kanske inte väntat mig att den skulle bli så ljus, men det blir nog rätt ok ändå.
Insidan fick lite vädring med förtunnad klar orange och lite sot. Samma behandling fick lökarna.
Motorerna kunde sen monteras och målas svarta.
Nu återstår att måla metallfärger på utsidan och lite sånt innan motorerna monteras i gondolerna.
Efter att ha limmat den brutna styrspaken för x:e gången så kom cockpit på plats, fast först efter att jag spacklat och målat området runt sittbrunnen.
Undersidans fog och området där det sprack fick sig en släng spackel.
Så fort motorerna är klara så kan jag börja montera gondoler och vingar.
Håkan
Om nån får för sig att bygga den här modellen så kan jag ge ett litet tips. Limma inte dit de främre/nedre kulsprutorna förrän vaggan kommit på plats.
Jag tror det blir betydligt lättare att passa in pipan i öppningen i efterhand än att försöka lirka dit den när kroppshalvorna ska monteras ihop.
Trots att jag inte tänkt visa motorn, mer än det som syns utifrån, så fick jag ändå för mig att måla den lite. Kanske för att testa för framtida bruk.
Alla delar fick sig en släng svart. Sen lite metall (boltgun metal) på valda delar och väldigt vit aluminium på vissa.
Nja, egentligen hade jag väl kanske inte väntat mig att den skulle bli så ljus, men det blir nog rätt ok ändå.
Insidan fick lite vädring med förtunnad klar orange och lite sot. Samma behandling fick lökarna.
Motorerna kunde sen monteras och målas svarta.
Nu återstår att måla metallfärger på utsidan och lite sånt innan motorerna monteras i gondolerna.
Efter att ha limmat den brutna styrspaken för x:e gången så kom cockpit på plats, fast först efter att jag spacklat och målat området runt sittbrunnen.
Undersidans fog och området där det sprack fick sig en släng spackel.
Så fort motorerna är klara så kan jag börja montera gondoler och vingar.
Håkan
Tack Matt!
Håkan
Håkan
Ser kalas ut håkan,
Fasiken ajdå, sprack?
Hursomhelst ser det ut o vara full kontroll och fixas fackmässigt
Fasiken ajdå, sprack?
Hursomhelst ser det ut o vara full kontroll och fixas fackmässigt
Mal
Tack Mal!
Ja, plasten är väl gammal och verkar lite skör och ibland känns det nästan som att den inte vill limmas. Den sprack lite när jag skulle få ihop undre delen av kroppen. Det såg ut som att det blev ett litet steg så jag slängde på lite extra spackel.Jag har slipat det nu och det såg bra ut, men jag ska se hur det ser ut efter att jag fått på primer.
Håkan
Ja, plasten är väl gammal och verkar lite skör och ibland känns det nästan som att den inte vill limmas. Den sprack lite när jag skulle få ihop undre delen av kroppen. Det såg ut som att det blev ett litet steg så jag slängde på lite extra spackel.Jag har slipat det nu och det såg bra ut, men jag ska se hur det ser ut efter att jag fått på primer.
Håkan
Tack Kent!
Håkan
Håkan
Vilket jobb med dom stackars motorerna!
Kämpa på bara!
Kämpa på bara!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer!
Först lite rakthållare och diverse luckor som fått utkastmärken fixade.
Motorn fick lite färg på utsidan, lite detaljmålning, och till sist lite wash och torrborstning.
I det stora hela är det mest en test hur färgerna funkar då jag troligen kommer att gömma motorerna.
Jag är rätt nöjd själv med hur de blev.
Håkan
Först lite rakthållare och diverse luckor som fått utkastmärken fixade.
Motorn fick lite färg på utsidan, lite detaljmålning, och till sist lite wash och torrborstning.
I det stora hela är det mest en test hur färgerna funkar då jag troligen kommer att gömma motorerna.
Jag är rätt nöjd själv med hur de blev.
Håkan
Dom där ciggarerna ser fina ut, speciellt den redbrown tonen på dem....
Ballt m en sån gammal model, ser klart grymt ut.
Ballt m en sån gammal model, ser klart grymt ut.
Mal
Vem var det som sa att (tidiga) jetmotorer inte kunde bli fina?
Gött kämpat!
Gött kämpat!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Mal och Christer!
Jo, att använda tunn rödorange (Tamiya clear) gav avsedd effekt och kommer att användas vid fler tillfällen.
Det är bra att ha en sån här modell att testa lite på.
Håkan
Jo, att använda tunn rödorange (Tamiya clear) gav avsedd effekt och kommer att användas vid fler tillfällen.
Håkan
Friskt fnulat!
Motorerna ser redigt rejäla ut.
Motorerna ser redigt rejäla ut.
Matt_Public- Master of DNF
Tack Matt!
Håkan
Håkan
Antecknat....Azgaron skrev:Tack Mal och Christer!
Håkan
Alltid kört m redbrown, men fan altså orange tonen ser banne mig rätt ut, det ska testas, gillar det som fasiken.
Mal
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Messerschmidt Me-262A-1a
» Ma.K. Hase
» Avia S-199, Academy 1/48
» Avia S-199 (Hobbycraft 1/48)
» FROG Meteor mk.4 1/72 - modellbygge i budgetklass (1:a delen)
» Ma.K. Hase
» Avia S-199, Academy 1/48
» Avia S-199 (Hobbycraft 1/48)
» FROG Meteor mk.4 1/72 - modellbygge i budgetklass (1:a delen)
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet