Imitera trä - "K Ration" lådor U.S. Army VK2
3 posters
Sida 1 av 1
Sv: Imitera trä - "K Ration" lådor U.S. Army VK2
Några modifikationer jag har gjort i förberedelse för ommålningen av trälådorna: Jag har slipat bort färgen och förstärkt linjerna mellan brädorna, som har använts för att tillverka lådorna, så att dessa syns tydligare. Slipningen borde väl också ge lite mer trästruktur till det hela.
Men frågan återstår, hur imiterar jag trä på bästa och enklaste sätt? Kan jag använda något som gör att dekalerna följer trästrukturer bättre och inte ser så "platta" ut?
Hauptmann
Men frågan återstår, hur imiterar jag trä på bästa och enklaste sätt? Kan jag använda något som gör att dekalerna följer trästrukturer bättre och inte ser så "platta" ut?
Hauptmann
Hauptmann
Jag vet att det är juletider och mycket stress med att köpa julklappar m.m., men med tanke på expertisen som finns i det här forumet så borde det väl finnas någon som har något svar på min fråga...
Alltså, hur imitirar jag trä på enklaste och bästa sätt? Och finns det något medel som gör att dekalen följer "trästrukturen" bättre?
Hauptmann
Alltså, hur imitirar jag trä på enklaste och bästa sätt? Och finns det något medel som gör att dekalen följer "trästrukturen" bättre?
Hauptmann
Hauptmann
Jag är ju mest flygbyggare, men i den här tråden visar jag hur man målar trä på en dubbeldäckare.
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1131-sopwith-pup-wing-nut-wings-1-32
Här kan du hitta lite tips, trä är ju trä, oavsett om det det gäller proviantlådor eller ett cockpitgolv!
Klarlackar gör du med din favoritklarlack, men det måste vara blank lack.
Först Micro-set (för att sätta dit dekalen) och sedan Micro-sol (för att få den att sjunka ner ordentligt) fungerar ypperligt, när du är nöjd med resultatet och allt ar ordentligt torrt, mattlackar och vädrar du som vanligt.
Stefan
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1131-sopwith-pup-wing-nut-wings-1-32
Här kan du hitta lite tips, trä är ju trä, oavsett om det det gäller proviantlådor eller ett cockpitgolv!
Klarlackar gör du med din favoritklarlack, men det måste vara blank lack.
Först Micro-set (för att sätta dit dekalen) och sedan Micro-sol (för att få den att sjunka ner ordentligt) fungerar ypperligt, när du är nöjd med resultatet och allt ar ordentligt torrt, mattlackar och vädrar du som vanligt.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Och här är ett annats tips för trämålning!
Länk!
Micro Sol/Set är alldeles utmärkt, men för riktigt tjocka dekaler så rekommenderas Mr Mark Softer och Mr Mark Set rån Gunze. Dom är som gjorda för tjocka tamiya-dekaler...
Länk!
Micro Sol/Set är alldeles utmärkt, men för riktigt tjocka dekaler så rekommenderas Mr Mark Softer och Mr Mark Set rån Gunze. Dom är som gjorda för tjocka tamiya-dekaler...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Säljes: Förvaringsskåp Raaco 36 lådor
» Modelling the US army in WWII
» German Army truck
» AH-64A Apache 1:72 U.S. Army dekaler sökes
» Korean Peoples Army - Ch'ŏnma-ho 천마호 Sky Horse
» Modelling the US army in WWII
» German Army truck
» AH-64A Apache 1:72 U.S. Army dekaler sökes
» Korean Peoples Army - Ch'ŏnma-ho 천마호 Sky Horse