Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
+19
Marlin
Tobias
Gigabyte
Mal
linusorn
cas
Caverö
Warsawpact
merlin1953packard
denstore
Patrik K
MiniStuff
Matt_Public
Azgaron
Delmar
Kent
Joppo
Janne.S
Stefan E
23 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Hejsan!
Jag är, och har alltid varit fascinerad av flygplan, spelar ingen roll om de så är från flygets barndom, eller från idag!
Jag har alltid byggt flygplan från ”Det stora Kriget” (WWI), även om de inte alltid blev så bra!
Airfix var dt jag byggde och alla kom från samma källa; Tiger Moth, Bristol Bulldog, Gloster Gladiator, Swordfish, Wahfisch, Fokker DR.1, Camel, Spad, Bristol Fighter, DH4, ja listan kunde bli lika lång som Airfix-katalogen!
Även sedan jag började bygga igen har jag köpt på mig modeller från WWI, främst då i skala 1/48, men även många i 1/32!
Den större skalan lämpar sig mycket bättre för ”spånkorgar”!
Varför har jag då inte byggt någon?
Jo, det har jag faktiskt, men det är inte något jag vill visa (ännu).
Vad som ”skrämt” mig är inte att rigga (Har man byggt USS Constitution i 1/96 så har man fått lära sig vad det betyder att rigga)!
Nej, det är detta att ”måla plast så det ser ut som trä”!
Men jag har en god vän som är suverän på att bygga, men framför allt MÅLA och mycket duktig på WWI-plan, och han har frikostigt försett mig med uppmuntran, råd och inspiration, så NU är det dags!
Mitt första WWI-bygge på över 40år!
Modellen är en helt underbar liten sats från Wing-nut-Wings!
Den kom ut förra året, och gjutningen kan jämföras med Tamiya utan vidare, deras ritning är ett litet uppslagsverk fyllt med fina referensbilder, alt i fyrfärgstryck på glättat papper!
Dekalerna är tryckta av cartograf i Italien, så det är högsta klass och kvalitet rakt igenom hela kitet!
Boxarten är handmålad av en riktig artist, kartongen sobert mörkbrun med silvertryck, allt ser mycket exklusivt ut och ger en kvalitetskänsla som är svår att beskriva.
När man öppnar locket får man en omedelbar känsla av att ”den här måste jag bygga”!
Jag skulle bara titta på modellen, men rätt vad det var hade jag börjat måla delarna (innan jag kom ihåg att fota)!
Sådärja, nu kunde jag fortsätta med måleriet!
Alla ”trädetaljer” målades med Khaki (Hu26), och Satin Oak Hu 71 (skall bli Teak resp. plywood).
Efter jag målat alla ”trädelar”, lät jag dem torka ordentligt, sedan lackade jag dem med blank lack (Humbrol Glosscoate) vilket gav en sidenblank yta, vilket var exakt det jag ville ha på delarna.
Efter delarna fått torka ordentligt kunde jag sätta igång med ”trä-måleriet”!
Det här är mitt ”hemliga vapen”;
OLJEFÄRGER!
Man tar lite oljefärg och späder med lite lacknafta, färgen skall vara ganska tjock, men flytande.
För teak använde jag Burnt Umber, Burnt Sienna (Mörkt bruna färger), till plywood Yellow Ochre, Raw Sienna (ljusare bruna).
Man kan naturligtvis använda vilka färger man vill, men de här kände jag skulle passa.
Dom här tuberna kostar ca 50:-/st, men det är hela 40gram färg, och man spär kraftigt, så de räcker mycket länge!
Man använder en styv pensel, målar på ett lager lite slarvigt, torkar av penseln, drar ut färgen, torkar av penseln, och så fortsätter man till man är nöjd med resultatet!
Det är så enkelt så det nästan är löjligt, men jäklar vad roligt det är!
Det här var ett helt ”oavsiktligt” bygge som bara ”Bidde”!
Den här modellen hoppade fram och VILLE bli byggd NU!
….och det var längesedan jag hade så roligt med en modell!
Kommer mera snart!
Limma Lugnt!
Stefan
Jag är, och har alltid varit fascinerad av flygplan, spelar ingen roll om de så är från flygets barndom, eller från idag!
Jag har alltid byggt flygplan från ”Det stora Kriget” (WWI), även om de inte alltid blev så bra!
Airfix var dt jag byggde och alla kom från samma källa; Tiger Moth, Bristol Bulldog, Gloster Gladiator, Swordfish, Wahfisch, Fokker DR.1, Camel, Spad, Bristol Fighter, DH4, ja listan kunde bli lika lång som Airfix-katalogen!
Även sedan jag började bygga igen har jag köpt på mig modeller från WWI, främst då i skala 1/48, men även många i 1/32!
Den större skalan lämpar sig mycket bättre för ”spånkorgar”!
Varför har jag då inte byggt någon?
Jo, det har jag faktiskt, men det är inte något jag vill visa (ännu).
Vad som ”skrämt” mig är inte att rigga (Har man byggt USS Constitution i 1/96 så har man fått lära sig vad det betyder att rigga)!
Nej, det är detta att ”måla plast så det ser ut som trä”!
Men jag har en god vän som är suverän på att bygga, men framför allt MÅLA och mycket duktig på WWI-plan, och han har frikostigt försett mig med uppmuntran, råd och inspiration, så NU är det dags!
Mitt första WWI-bygge på över 40år!
Modellen är en helt underbar liten sats från Wing-nut-Wings!
Den kom ut förra året, och gjutningen kan jämföras med Tamiya utan vidare, deras ritning är ett litet uppslagsverk fyllt med fina referensbilder, alt i fyrfärgstryck på glättat papper!
Dekalerna är tryckta av cartograf i Italien, så det är högsta klass och kvalitet rakt igenom hela kitet!
Boxarten är handmålad av en riktig artist, kartongen sobert mörkbrun med silvertryck, allt ser mycket exklusivt ut och ger en kvalitetskänsla som är svår att beskriva.
När man öppnar locket får man en omedelbar känsla av att ”den här måste jag bygga”!
Jag skulle bara titta på modellen, men rätt vad det var hade jag börjat måla delarna (innan jag kom ihåg att fota)!
Sådärja, nu kunde jag fortsätta med måleriet!
Alla ”trädetaljer” målades med Khaki (Hu26), och Satin Oak Hu 71 (skall bli Teak resp. plywood).
Efter jag målat alla ”trädelar”, lät jag dem torka ordentligt, sedan lackade jag dem med blank lack (Humbrol Glosscoate) vilket gav en sidenblank yta, vilket var exakt det jag ville ha på delarna.
Efter delarna fått torka ordentligt kunde jag sätta igång med ”trä-måleriet”!
Det här är mitt ”hemliga vapen”;
OLJEFÄRGER!
Man tar lite oljefärg och späder med lite lacknafta, färgen skall vara ganska tjock, men flytande.
För teak använde jag Burnt Umber, Burnt Sienna (Mörkt bruna färger), till plywood Yellow Ochre, Raw Sienna (ljusare bruna).
Man kan naturligtvis använda vilka färger man vill, men de här kände jag skulle passa.
Dom här tuberna kostar ca 50:-/st, men det är hela 40gram färg, och man spär kraftigt, så de räcker mycket länge!
Man använder en styv pensel, målar på ett lager lite slarvigt, torkar av penseln, drar ut färgen, torkar av penseln, och så fortsätter man till man är nöjd med resultatet!
Det är så enkelt så det nästan är löjligt, men jäklar vad roligt det är!
Det här var ett helt ”oavsiktligt” bygge som bara ”Bidde”!
Den här modellen hoppade fram och VILLE bli byggd NU!
….och det var längesedan jag hade så roligt med en modell!
Kommer mera snart!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Nice Allt ser mycket bra ut... Speciellt propellern
Ska bli kul att följa ett Wingnutbygge också...
/J
Ska bli kul att följa ett Wingnutbygge också...
/J
Joppo
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Oj oj oj va snyggt,ger verkligen en träkänsla..alla tummar upp.
/W
/W
Kent
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
fy fan vad snygga träeffekter du har fått till!
Wingnut verkar göra väldigt trevliga kit, så en intervju nånstans med grundaren som tydligen hade jobbat med Peter Jackson för King Kong-inspelningen.
Wingnut verkar göra väldigt trevliga kit, så en intervju nånstans med grundaren som tydligen hade jobbat med Peter Jackson för King Kong-inspelningen.
Delmar
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Kul modell och bra start Stefan! Snyggt träådrat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Tveklös träsmak.
The Force is strong with this one!
The Force is strong with this one!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Tack skall ni ha för alla glada tillrop och uppmuntran!
Tänk på att detta är mitt FÖRSTA bygge där jag överhuvudtaget försökt att träådra!
Jag är själv förvånad över hur enkelt det var och jag är nöjd med hur det blev!
Stefan
Tänk på att detta är mitt FÖRSTA bygge där jag överhuvudtaget försökt att träådra!
Jag är själv förvånad över hur enkelt det var och jag är nöjd med hur det blev!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Phantom2 skrev:
Tänk på att detta är mitt FÖRSTA bygge där jag överhuvudtaget försökt att träådra!
Hur tolka detta?
"Eeh, jag hade nybörjartur" eller "Ho-ho, vänta bara tills jag verkligen får in snitsen"?
Oavsett vilket så bänkar jag mig med kall cola och iakttar projektet med spänning.
Edit: Undrars om de har kameler på produktlistan. Det vore något det...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Vajjert Stefan!
Vet precis hur du kände dig, jag öppnade en av mina Wingnut-lådor för ung en månad sedan "bara för att titta". Och vips så är ung hälften redan byggt. Jag har tagit en massa bilder men inte orkat dra in dem i datorn för att göra en ny tråd. Men kanske skulle få ändan ur i kväll.
Jag skall oxå göra en massa trädetaljer på det vis som du har beskrivit, verkar som sagt enkelt. Har gjort det på något enstaka gevärskolv men aldrig i någon större skala. Spännande.
/Markus
Vet precis hur du kände dig, jag öppnade en av mina Wingnut-lådor för ung en månad sedan "bara för att titta". Och vips så är ung hälften redan byggt. Jag har tagit en massa bilder men inte orkat dra in dem i datorn för att göra en ny tråd. Men kanske skulle få ändan ur i kväll.
Jag skall oxå göra en massa trädetaljer på det vis som du har beskrivit, verkar som sagt enkelt. Har gjort det på något enstaka gevärskolv men aldrig i någon större skala. Spännande.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Det där med träådring trodde jag var en kunskap bara Lasse Qvarfordt hade i vårat gäng!
Supersnyggt Stefan, får komma hem och titta på den nån dag.
/Patrik
Supersnyggt Stefan, får komma hem och titta på den nån dag.
/Patrik
Patrik K
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Nu ska jag låta mitt vanliga gnälliga jag få frihet, men först:
Supernice bygge!
Men nu till gnället. Propellern. Visst är den fin, men vanligtvis var de gjorda i laminat, vilket ger en ganska typisk "randning". Kan vara värt att kolla på.
Supernice bygge!
Men nu till gnället. Propellern. Visst är den fin, men vanligtvis var de gjorda i laminat, vilket ger en ganska typisk "randning". Kan vara värt att kolla på.
denstore
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
denstore skrev:Nu ska jag låta mitt vanliga gnälliga jag få frihet, men först:
Supernice bygge!
Men nu till gnället. Propellern. Visst är den fin, men vanligtvis var de gjorda i laminat, vilket ger en ganska typisk "randning". Kan vara värt att kolla på.
Hejsan!
Ingen fara för "gnäll", jag tål det (och behöver få lite feedback ibland)!
Jo, jag vet att propellrarna oftast var laminerade!
Ibland med väldigt olika träslag (i olika färger), för att få snurran starkare.
Jag har sett både helt enfärgade (som min) och "randiga" i trä, samt målade exemplar, men eftersom det var första gången, så räknar jag det som överkurs (än så länge)!
Men jag vet faktiskt inte hur det var på Sopwith´s maskiner, på bilderna WNW har skickat med i boken kan man knappast se några lamineringar alls,
och på målningsritningarna är propellrarna bara ådrade, men inte laminerade.
Hur som helst, Det var det enklaste att måla!
Markus, kom bara ihåg att låta det torka ordentligt mellan varven, oljefärgerna tar ju en evighet att bli torra!
Lite "onödigt vetande;
Wing-Nut-Wings ÄGS och DRIVS av ingen mindre än Peter Jackson (Just det, "Ringen"-Regissören).
WNW är hans egen lilla lekstuga och hobbyprojekt!
Han är en stor fantast av flygplan i full skala och har byggt flera flygande repliker, både åt betalande kunder och sig själv.
Så ritningsunderlag och förebilder finns redan så att säga "I huset"!
Kommer mera snart!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Jag har nu suttit och gått igenom min Pup-litteratur, och det ser skumt ut. Jag börjar nästan misstänka att propellrarna är målade. Vissa av dem är garanterat det, då man ser en tydlig färggräns strax utanför navet. På andra kommer färggränsen någonstans halvvägs ut på bladen.
Dock så ser man knappt laminering eller ådring på någon snurra. Alla är väldigt mörka.
Dock så ser man knappt laminering eller ådring på någon snurra. Alla är väldigt mörka.
denstore
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Tack för galant och pedagogisk demonstration av träimitationernas (som jag trodde) svåra konst, Stefan! Har alltid hållit mig till Hu 110 Natural Wood Matt för att vara "på den säkra sidan", men som ser halvtaffligt ut! Men din demonstration öppnar ju onekligen ett nytt perspektiv som man bara måste prova. För står att detta är en modell i superklass, jämfört t ex med Rodens WWI-maskiner. Kul bygge att följa, Stefan, och inte minst lärorikt för oss andra! Får skaffa hem lite oljefärger för framtida träimitationer!
merlin1953packard
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Hejsan!
Dags för del 2!
När alla delar som målats med oljefärger torkat ordentligt, ett par dagar, så gav jag dem ett avslutande lager klarlack.
Alla med mörkt trä fick Humbrol Glosscote, alla ljusa trädelar fick ett lager med samma lack, men med en tillsats av några droppar röd klarlack (Hu1321), för att framhäva ådringen lite mera.
Jag började bygga ihop cockpiten, det var få delar, och passformen perfekt, så det gick snabbt, och den vart (nästan) färdig innan jag visste ordet av!
Så ett raskt hopp till motorn!
Det är en LeRohne motor på hela 90hästar, och modellens motor är en liten juvel!
Bara 16 delar, men VILKA delar!
Den blir faktiskt lika fin som Thunderboltens motor, men bra mycket mindre! Motorn i Thunderbolten är drygt 6cm i diameter, Pup:ens motor är inte större än en femkrona!
Bygget gick snabbt, cylindrarna målade jag Alclad ”Dull Aluminium”, Topplocken fick ”Steel” och övriga detaljer ”White Aluminium”, avgasrören målade jag med Humbrol Koppar (Hu12).
Avslutningsvis fick motorn en wash med Burnt Umber (Oljefärg/Lacknafta) och en sista svart wash med vanlig Humbrol svart (Hu85).
Den här modellen bygger nästan sig själv!
Så här långt är jag MYCKET imponerad av WNW, fullt i klass med Tamiya och skyhögt över alla andra!
Kommer mera snart!
Limma Lugnt!
Stefan
Dags för del 2!
När alla delar som målats med oljefärger torkat ordentligt, ett par dagar, så gav jag dem ett avslutande lager klarlack.
Alla med mörkt trä fick Humbrol Glosscote, alla ljusa trädelar fick ett lager med samma lack, men med en tillsats av några droppar röd klarlack (Hu1321), för att framhäva ådringen lite mera.
Jag började bygga ihop cockpiten, det var få delar, och passformen perfekt, så det gick snabbt, och den vart (nästan) färdig innan jag visste ordet av!
Så ett raskt hopp till motorn!
Det är en LeRohne motor på hela 90hästar, och modellens motor är en liten juvel!
Bara 16 delar, men VILKA delar!
Den blir faktiskt lika fin som Thunderboltens motor, men bra mycket mindre! Motorn i Thunderbolten är drygt 6cm i diameter, Pup:ens motor är inte större än en femkrona!
Bygget gick snabbt, cylindrarna målade jag Alclad ”Dull Aluminium”, Topplocken fick ”Steel” och övriga detaljer ”White Aluminium”, avgasrören målade jag med Humbrol Koppar (Hu12).
Avslutningsvis fick motorn en wash med Burnt Umber (Oljefärg/Lacknafta) och en sista svart wash med vanlig Humbrol svart (Hu85).
Den här modellen bygger nästan sig själv!
Så här långt är jag MYCKET imponerad av WNW, fullt i klass med Tamiya och skyhögt över alla andra!
Kommer mera snart!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Snyggt Stefan!
Måste fortsätta med mitt bygge så fort Modell Gbg är över, har byggt sittbrunn och motor å en del detaljer är i stadiet att jag måste måla en del innan jag kan fortsätta.
Fråga: de linor du har gjort i sittbrunnen, de var väl inte en del av byggsatsen? Och om så är fallet hur har du gjort dem?
/Markus
Måste fortsätta med mitt bygge så fort Modell Gbg är över, har byggt sittbrunn och motor å en del detaljer är i stadiet att jag måste måla en del innan jag kan fortsätta.
Fråga: de linor du har gjort i sittbrunnen, de var väl inte en del av byggsatsen? Och om så är fallet hur har du gjort dem?
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Vilken underbar motor!!!
Riggad cockpit? nä nu får jag ångest....
Riggad cockpit? nä nu får jag ångest....
Janne.S- Moderator
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Phantom2 skrev:Hejsan!
Holy shiiii.............
Warsawpact- Starwarsviritous
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Shittans vad läckert, ursnyggt trä och fina detaljer.
En proppeller som jag fixat målat blev såhär.
Kan tänka mig att det kunde se ut ung sådär.
En proppeller som jag fixat målat blev såhär.
Kan tänka mig att det kunde se ut ung sådär.
Caverö
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Det blir kanon Phantom Det riktigt kliar i fingrarna att börja ett WNW-bygge...
Joppo
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Vääääldigt gediget och verklighetstroget, Stefan! Blir det lite naturligt oljespill i slutprocessen? För de här motorerna skvätte väl lite olja när de kördes,antar jag.
merlin1953packard
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Snyggt byggt och målat Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Milda moster mjukost!
Ser minsann ut som en redig byggsats det där.
Ser minsann ut som en redig byggsats det där.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Hejsan!
Den här modellen fortsätter att “bygga sig själv”!
Så fort jag inte vet vad jag skall göra, finner jag att locket till asken är öppet och modellen i mina händer!
Nästan magiskt, och roligt har jag!
Kom på att det inte skulle vara ”trä” i sidorna, det var ju duk, så en ommålning fick göras!
Jag satte dit dekalerna till instrumenten på brädan, och målade dit lite knappar och brytare.
Som avslutning fick varje instrument lite klarlack som ”glas”.
Jag monterade brädan i ramen, vilket gick helt problemfritt.
Efter att ha målat bältena, satte jag dit dem på stolen, och stolen monterade jag på plats i ramen.
Nu är cockpiten i Pupen färdig!
Vilken oerhörd skillnad mot cockpiten i Phantomen!
Stjärten ”rensades” från skydds och ”transport stagningar”, det är mycket fina (o ömtåliga!) detaljer här.
Här gjorde jag ett STORT misstag, jag LIMMADE cockpiten till kroppsssidan, GÖR INTE DET!!!!!
Varför?????
Jo, cockpiten behöver vara lös så man kan justera i höjdled, för här är det EXAKT passning som gäller!
Passformen är helt otrolig, men toleranserna är oerhört små, det rör sig om TIONDELAR av en millimeter!
Så det är MYCKET trångt när man skall ha ihop kroppen, och senare när kroppen skall passas in mot vingarna!
Jag fick skära bort de små nabbarna som skulle passat i golvet.
Eftersom jag limmat cockpit kunde jag inte justera i höjdled, vilket gav stora problem och jag fick TVINGA ihop kroppen.
Med mycket brutal fingerkraft, superlim och tejp, kryddat med ett språk som garanterat är barnförbjudet (långt upp i tonåren!!), fick jag ihop kroppen!
Inget som jag lastar modellen för, utan helt på mig själv eftersom jag inte såg upp!
Lite tejp för att maskera ”träarbetet” och cockpit under det följande bygget.
Stabben kommer i ett enda stycke, men jag ville ha lite hängande roder här, tycker det ser naturligare och mera levande ut.
Jag drog ett par snabba försiktiga (TRYCK INTE!) drag med skallpellen och kunde bryta ner rodret lite försiktigt.
Det syns inte hur liten den är, men en Spitfire i 1/48 är ungefär lika stor!
Visst är ”valpen” söt?
Kommer mera snart!
Limma Lugnt!
Stefan
Den här modellen fortsätter att “bygga sig själv”!
Så fort jag inte vet vad jag skall göra, finner jag att locket till asken är öppet och modellen i mina händer!
Nästan magiskt, och roligt har jag!
Kom på att det inte skulle vara ”trä” i sidorna, det var ju duk, så en ommålning fick göras!
Jag satte dit dekalerna till instrumenten på brädan, och målade dit lite knappar och brytare.
Som avslutning fick varje instrument lite klarlack som ”glas”.
Jag monterade brädan i ramen, vilket gick helt problemfritt.
Efter att ha målat bältena, satte jag dit dem på stolen, och stolen monterade jag på plats i ramen.
Nu är cockpiten i Pupen färdig!
Vilken oerhörd skillnad mot cockpiten i Phantomen!
Stjärten ”rensades” från skydds och ”transport stagningar”, det är mycket fina (o ömtåliga!) detaljer här.
Här gjorde jag ett STORT misstag, jag LIMMADE cockpiten till kroppsssidan, GÖR INTE DET!!!!!
Varför?????
Jo, cockpiten behöver vara lös så man kan justera i höjdled, för här är det EXAKT passning som gäller!
Passformen är helt otrolig, men toleranserna är oerhört små, det rör sig om TIONDELAR av en millimeter!
Så det är MYCKET trångt när man skall ha ihop kroppen, och senare när kroppen skall passas in mot vingarna!
Jag fick skära bort de små nabbarna som skulle passat i golvet.
Eftersom jag limmat cockpit kunde jag inte justera i höjdled, vilket gav stora problem och jag fick TVINGA ihop kroppen.
Med mycket brutal fingerkraft, superlim och tejp, kryddat med ett språk som garanterat är barnförbjudet (långt upp i tonåren!!), fick jag ihop kroppen!
Inget som jag lastar modellen för, utan helt på mig själv eftersom jag inte såg upp!
Lite tejp för att maskera ”träarbetet” och cockpit under det följande bygget.
Stabben kommer i ett enda stycke, men jag ville ha lite hängande roder här, tycker det ser naturligare och mera levande ut.
Jag drog ett par snabba försiktiga (TRYCK INTE!) drag med skallpellen och kunde bryta ner rodret lite försiktigt.
Det syns inte hur liten den är, men en Spitfire i 1/48 är ungefär lika stor!
Visst är ”valpen” söt?
Kommer mera snart!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
» Eduard -Sopwith Camel skala 1/48
» Wingnut Wings?
» Dora Wings J 9?
» Wingnut wings läggs ner
» Eduard -Sopwith Camel skala 1/48
» Wingnut Wings?
» Dora Wings J 9?
» Wingnut wings läggs ner
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet