Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
+4
cas
TommyKillander
Matt_Public
Stefan E
8 posters
Sida 1 av 1
Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Hejsan!
Här är lite bilder på min Sopwith Pup från Wing-Nut-Wings i 1/32.
En helt underbar liten modell som jag tycker är det perfekta insteget till ”Snörenas och vajrarnas” underbara värld, där flygplanen oftast har mer än ett par vingar!
Inte är den särskilt stor heller, inte mycket större än en Thunderbolt i 1/48, så 1/32 skalan är perfekt för WWI flygplan!
Pupen var lättbyggd utan några ”fällor” för den ouppmärksamme, perfekt passform, måttlig och enkel riggning, fina dekaler (Cartograf) och tämligen enkelt målningsschema.
Men håll limytorna fria från färg, toleranserna är väldigt små så för mycket färg kan sabba passningen!
MEN den här modellen har ändå lärt mig massor, bland annat hur man målar trä, hur man använder oljefärger, hur man riggar och mycket mer.
En erfarenhet från det här bygget är att man måste tänka, och bygga helt annorlunda mot vad man brukar göra med flygplan, uppfriskande, minst sagt.
Vansinnigt roligt bygge, så fler kommer, lita på det!
Nu lite bilder!
Stefan
Här är lite bilder på min Sopwith Pup från Wing-Nut-Wings i 1/32.
En helt underbar liten modell som jag tycker är det perfekta insteget till ”Snörenas och vajrarnas” underbara värld, där flygplanen oftast har mer än ett par vingar!
Inte är den särskilt stor heller, inte mycket större än en Thunderbolt i 1/48, så 1/32 skalan är perfekt för WWI flygplan!
Pupen var lättbyggd utan några ”fällor” för den ouppmärksamme, perfekt passform, måttlig och enkel riggning, fina dekaler (Cartograf) och tämligen enkelt målningsschema.
Men håll limytorna fria från färg, toleranserna är väldigt små så för mycket färg kan sabba passningen!
MEN den här modellen har ändå lärt mig massor, bland annat hur man målar trä, hur man använder oljefärger, hur man riggar och mycket mer.
En erfarenhet från det här bygget är att man måste tänka, och bygga helt annorlunda mot vad man brukar göra med flygplan, uppfriskande, minst sagt.
Vansinnigt roligt bygge, så fler kommer, lita på det!
Nu lite bilder!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
Väldans fräsch för en så pass gammal tös.
Sånär som på alla snören verkar VK1-flyg rätt befriande, med glada färger och skumma klibbisar.
Sånär som på alla snören verkar VK1-flyg rätt befriande, med glada färger och skumma klibbisar.
Matt_Public- Master of DNF
Tamejtusan så läckert det blev Stefan!
Ribbtejpen på undersidan blev ju riktigt lyckad, och riggningen går verkligen inte av för hackor.
Öglorna är helt klart värda besväret
Ribbtejpen på undersidan blev ju riktigt lyckad, och riggningen går verkligen inte av för hackor.
Öglorna är helt klart värda besväret
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket läckert bygge! Träet på propellern ser väldigt bra ut, liksom även resten av bygget!
Inspirerande som sagt!
Håkan
Inspirerande som sagt!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det är något med dom däringa små söta dubbeldeckarna.
Stiligt bygge Stefan
Stiligt bygge Stefan
Caverö
Tusen tack Matt, Tommy, CAS, Erik, Janne, Håkan, Caverö!
Himla roligt att ni gillade det här bygget!
Stefan
Himla roligt att ni gillade det här bygget!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Liknande ämnen
» Sopwith Pup, Wing-Nut-Wings 1/32
» Eduard -Sopwith Camel skala 1/48
» Wingnut Wings?
» Dora Wings J 9?
» Wingnut wings 1/32 Salmson 2-A2
» Eduard -Sopwith Camel skala 1/48
» Wingnut Wings?
» Dora Wings J 9?
» Wingnut wings 1/32 Salmson 2-A2