IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Wingnut Wings?

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Wingnut Wings? Empty Wingnut Wings?

Inlägg av Matt_Public ons jul 13 2011, 11:48

Fick ingen respons från sökfunktionen, så jag antar att vi inte har någon tråd om dem.

Någon med erfarenhet? Jag har rotat runt på hemsidan efter att ha fått tips om en ets-guide där. Stiliga saker.
I synnerhet deras Hansa-Brandenburg W.29. Den kan nog få plats i fin-vitrinen. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Wingnut Wings? Empty Sv: Wingnut Wings?

Inlägg av MiniStuff ons jul 13 2011, 12:37

Det finns ett par lådtittar om jag inte minns fel, vet att jag har gjort en. Det är ett företag med kvalité! Och med stor K dessutom.

Bakom det hela ligger regissören Peter Jackson och hans intresse i 1:a VK och att bygga plastmodeller Smile Och det de gör gör de extremt bra rakt igenom IMHO. Tamiya-kvalité fast snäppet bättre! Och dessutom är det i förhållande till vad du får billigt, de skickar alltid fraktfritt! Så är du sugen så tveka inte...

/Markus


*edit: min lådtitt finns kvar men dessvärre så gäller inte bildlänkarna längre, om jag kommer ihåg så skall jag uppdatera dem. Dessutom har Stefan en påbörjad byggtråd med ett flyg från dem, minns inte vad det var för kärra dock.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Wingnut Wings? Empty Sv: Wingnut Wings?

Inlägg av Joppo ons jul 13 2011, 13:52

Hasse på Hobbybokhandeln har lagt upp en artikelserie av hans wingnut-bygge: http://www.hobbybokhandeln.net/?cat=55

Jag tror inte du blir besviken på deras grejer. Allt jag läst om dem har varit väldigt positivt.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Wingnut Wings? Empty Sv: Wingnut Wings?

Inlägg av Hayabusa ons jul 13 2011, 17:06

Japp, stämmer in i kören av hyllningar. Det är riktigt fina byggsatser. Dessutom verkar de ha möjlighet att köra sitt eget race dvs ge ut de byggsatser som de själv vill.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Wingnut Wings? Empty Sv: Wingnut Wings?

Inlägg av Stefan E ons jul 13 2011, 18:04

Hejsan Matt!

Testa en Wing-nut, det är du värd! (för att travestera en reklamsnutt)

Dom är bland det finaste som finns i modellväg!

Tänk, Tammegawa kvalitet på plasten, cartograf-dekaler, en enastående "instruktion-BOK", med bygg/målningsinstruktioner, parat med en "data-file", med massor av bilder på RIKTIGA flygplan!

Toppkvalitet rakt igenom, alltså!

Men kvalitet har sitt pris, och man måste beställa dem direkt från tillverkaren (kanske Mackan kan hjälpa till?).
Betalar man med Pay-Pal eller kontokort, så är det en enkel och smärtfri procedur!

Ännu så länge går dessutom dom fraktfrirtt över hela världen!

Men som sagt, jag tycker dom är väl värda varenda krona av priset!

Min Sopwith Pup finns i en byggtråd i "works", finns också några tips om trä-målning där!

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1131-sopwith-pup-wing-nut-wings-1-32

Det svåraste är att välja VILKEN godbit man vill ha! Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Wingnut Wings? Empty Sv: Wingnut Wings?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet