Färgfråga....Tamiyas XF50
3 posters
Sida 1 av 1
Färgfråga....Tamiyas XF50
Hejsan....
Jag skall måla ett par gubbar i XF50 fältblå , men eftersom jag inte använder denna fabrikör finns det någon liknande färg hos Testor eller Humbrol som är gångbar ,
eller vilka färger bör man blanda får att få näst intill samma kulör , jag är absolut ingen fena på färger därav denna smådumma fråga
http://www.tamiya.com/english/products/list/acrylic_2.htm
Tackar på förhand
Mvh Ola
Jag skall måla ett par gubbar i XF50 fältblå , men eftersom jag inte använder denna fabrikör finns det någon liknande färg hos Testor eller Humbrol som är gångbar ,
eller vilka färger bör man blanda får att få näst intill samma kulör , jag är absolut ingen fena på färger därav denna smådumma fråga
http://www.tamiya.com/english/products/list/acrylic_2.htm
Tackar på förhand
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Sv: Färgfråga....Tamiyas XF50
Hej Ola.
Jag vet inte vilken färg du ska använda.
Men jag använder denna sida när jag ska omvandla från ett fabrikat till ett annat.
Hoppas det hjälper.
/Bosse
Men jag använder denna sida när jag ska omvandla från ett fabrikat till ett annat.
Hoppas det hjälper.
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Hej Ola.
Hoppas det hjälper.
/Bosse
Tjena Bosse...
Det var XF50 fältblå
Tackar för länktipset , skall kika på detta
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Du skulle ju kunna utgå från Humbrol 96. Vad säger ni andra?
Matt_Public- Master of DNF
Ola skrev:Marlin skrev:Hej Ola.
Hoppas det hjälper.
/Bosse
Tjena Bosse...
Det var XF50 fältblå
Tackar för länktipset , skall kika på detta
Mvh Ola
Antingen Hu.96 RAF Blue eller Hu.109 WWI Blue tror jag kan passa, eventuellt får du väl blanda i lite vitt eller grått beroende på vilket håll du behöver gå.
För Brittiska uniformer passar 96 bra, den brukar jag använda (hur "rätt" den är, det har jag inte en susning om, men det ser i alla fall bra ut).
Humbrols Översättningstabell anger XF50 = Hu112, men den är sedan länge utgången så du måste hitta någon annan som kommer nära nog.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Thanks boys
Jag har oxå kikat på Humbrol 96 , för det jag skall måla är ett par Tyska luftvärnsgubbar som ingick i Luftwaffe under kriget.
Mvh Ola
Jag har oxå kikat på Humbrol 96 , för det jag skall måla är ett par Tyska luftvärnsgubbar som ingick i Luftwaffe under kriget.
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Liknande ämnen
» Färgfråga....
» Färgfråga Vallejo
» HJÄLP! Färgfråga
» En liten Brittisk färgfråga
» K: Tamiyas 1/48 Cromwell
» Färgfråga Vallejo
» HJÄLP! Färgfråga
» En liten Brittisk färgfråga
» K: Tamiyas 1/48 Cromwell