IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer"

5 posters

Gå ner

German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer" Empty German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer"

Inlägg av Warsawpact tis mar 31 2009, 23:06

"Mars just got a whole lot more hostile!"

German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer" 3401903291_1980ca9a62_b

Standard Mars King Tiger band till vänster som jag har till mitt M- King Tiger bygge, till höger de massiva Landkreuzer ( Landcruiser) banden.
Den här "1946" What-if'aren kommer att bli MASSSSSSIV!

Mars King Tigern kommer jag att återuppliva nu när indeerna sprudlar och den "fjuttiga" King tigern kommer också att få sig en storebror....modell STOR!
En liten cliffhanger. Kommer att lägga upp bilder allt jag kommer använda till detta tyska mördar-fort-på-band Twisted Evil
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Till överst på sidan Gå ner

German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer" Empty Sv: German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer"

Inlägg av Janne.S tis mar 31 2009, 23:27

Lysande sickan!!!

Kul att det börjar hända saker på den här fronten!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer" Empty Sv: German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer"

Inlägg av Warsawpact ons apr 01 2009, 10:50

Janne.S skrev:Lysande sickan!!!

Kul att det börjar hända saker på den här fronten!

Tack Janne.
Jo, man får väll dra sitt strå till stacken för sci-fi genren Smile

Här är vad som kommer att i slutändan bli en Landkreuzer ( Landcruiser)

German Mars Korps Sd. Kfz. 7334X "Landkreuzer" 3402707624_d2cd118b40_b

1x 1/35 Trumpeter E100.
1x 1/35 tamiya 20mm Flakvierverling.
1x Dekalark med vita numärer.
...och även en massa,massa bitz och delar från diverse byggsattser och lite scratchande.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron ons apr 01 2009, 11:52

Ser spännande ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av MiniStuff ons apr 01 2009, 12:11

Schysst! Kan bli en riktigt intressant maskin detta...

/Markus

Inlägg av Janne.S mån apr 06 2009, 23:02

Nu fötstår jag att du suttit och byggt så fingrarna blöder......men jag är otroligt nyfiken på hur du ska integrera 20mm kanonen i E-100:an???
Har du börjat skissa på det?? study
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Caverö tis apr 07 2009, 07:01

Kul Very Happy detta låter spännande, skall det bli en multiturret tank likt ngt ryskt?
Vad hette dom T28 T35 eller nåt. Men ngt fetare då förstås. alien
Caverö
Caverö

Inlägg av Warsawpact ons apr 08 2009, 22:23

Janne.S skrev:Nu fötstår jag att du suttit och byggt så fingrarna blöder......men jag är otroligt nyfiken på hur du ska integrera 20mm kanonen i E-100:an???

Jag håller på med både mars King Tigern OCH E100'an samtidigt.
Mars KT'n har jag allt "klart i huvudet" hur det skall vara etc så det enda som fattas på den är dessa j***a s**t tracks som måste vara de konstigaste Dragon har tillverkat. Ej Magic Tracks och ej DL Styrene tracks heller, utan något kinesiskt ihopkok!

Med E100 så har jag gått lös med min fantasi och sitter just nu och spånar ideer och skissar på olika versioner.
Tänkte bolla lite ideer:
1. Ett 20mm batteri längst bak på E100 där motorn sitter ( Mot allierade low-atmosphere jet-fighters el. meja ner rymdinfanterister som avancerar bakifrån) ELLER 2x 2x Lätt kanonbatteri monterade vid vardera sida på tornet ( för att agera lätt-medium vehicle/ infantry killer) ?
2. OM vid val av ett 20mm batteri stationerat längst bak, skall det då vara inboxat med pansarplåt( kubliknande) eller "öppet" som den är OOB med tillagda små generatorer + sladdar för remote-controll eller ev. automationsdrift?
3. Startramp för en liten V7-raket på E100 skrovet med tillhörande vajer? Tänkte en liten miniatyr av V-raketerna som kan skjutas upp och agera UAV ( sakta fallande ner med fallskärm) med en liten signalpulsradar eller liknande inbyggd?

Om i har några ideer så är det bara att posta för glatta livet. Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Warsawpact ons apr 08 2009, 22:29

Är det någon som är bra med photoshop här?

Någon som har några ideer om hur eventuella tyska mars propaganda posters skulle kunna ha sett ut?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S ons apr 08 2009, 23:38

Warsawpact skrev:
Janne.S skrev:Nu fötstår jag att du suttit och byggt så fingrarna blöder......men jag är otroligt nyfiken på hur du ska integrera 20mm kanonen i E-100:an???

Jag håller på med både mars King Tigern OCH E100'an samtidigt.
Mars KT'n har jag allt "klart i huvudet" hur det skall vara etc så det enda som fattas på den är dessa j***a s**t tracks som måste vara de konstigaste Dragon har tillverkat. Ej Magic Tracks och ej DL Styrene tracks heller, utan något kinesiskt ihopkok!

Med E100 så har jag gått lös med min fantasi och sitter just nu och spånar ideer och skissar på olika versioner.
Tänkte bolla lite ideer:
1. Ett 20mm batteri längst bak på E100 där motorn sitter ( Mot allierade low-atmosphere jet-fighters el. meja ner rymdinfanterister som avancerar bakifrån) ELLER 2x 2x Lätt kanonbatteri monterade vid vardera sida på tornet ( för att agera lätt-medium vehicle/ infantry killer) ?
2. OM vid val av ett 20mm batteri stationerat längst bak, skall det då vara inboxat med pansarplåt( kubliknande) eller "öppet" som den är OOB med tillagda små generatorer + sladdar för remote-controll eller ev. automationsdrift?
3. Startramp för en liten V7-raket på E100 skrovet med tillhörande vajer? Tänkte en liten miniatyr av V-raketerna som kan skjutas upp och agera UAV ( sakta fallande ner med fallskärm) med en liten signalpulsradar eller liknande inbyggd?

Om i har några ideer så är det bara att posta för glatta livet. Very Happy

Jag tycker den ska vara öppen med massa sladdar kablar och små motorer å annat gojs!! bounce
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet