United Arab Emirate Leclerc S2-Gen 3 Main Battle tank (V2.0)
+9
bjork_larsson
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
Azgaron
T-34
JOooCKE
Janne.S
Warsawpact
13 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
United Arab Emirate Leclerc S2-Gen 3 Main Battle tank (V2.0)
*Update* (Nu med vädring!)
Jag börjar ångra att jag inte gjorde en byggtråd av mitt Tamiya 1/35 Leclerc French Battle Tank kit jag beställde ett tag sedan hos Anders Kempe.
Men,men....
Som ni kanske har börjat ana så har jag ett mycket gediget intresse av pansar och speciellt moderna, "current", Main Battle Tanks som är i operativ drift idag. För knappt ett år sedan så gav jag ett löfte till mig själv att jag skall bygga alla de länders nuvarande MBT's. Och Tamiyas relativt nya Leclerc tank som används av Frankrike var för bra för att avstå.
Jag hade tänkt att göra en som tillhörde Le Grande Armee du France 12th Cuirassier Regiment Rapid Reaction Platoon baserad utanför paris ( var annars ) men när jag skummade runt efter ref- bilder på nätet så snubblade jag in på ett forum som diskuterade Förenade Arabemiraternas nyinköp av Leclercen av Giat Industries. Därefter så blev det snöbollseffekten och en UAE Leclerc var i pipelinen.
Summa sumaro så var bygget ännu ett "klickrent" (...det sa bara klick ) kit straight out of Tamiya Corporation men med EN liten törn i sidan var det, några vision blocks till de talrika "vision ports" var inte inkluderade så att jag har inköpt ett stycke mörkgrönt over-head ark som skall klippas och skäras ut i passande storlekar.
Men jag klassar den nu som officiellt klar
Den har visserligen varit klar ett tag och nu efter vissa pushar av Janne så har jag tillslut tagit mig i kragen och fotograferat den.
( OBS- det är ganska många bilder så det kan vara segt att ladda, samt att dessert "dammningen" ser ut att vara knapps synbar på fotona. Ingen aning varför!? )
The United Arab Emirates A.F. Leclerc Series 2 - Third Generation, Main Battle Tank
Det var det!
Mvh / Christian
Jag börjar ångra att jag inte gjorde en byggtråd av mitt Tamiya 1/35 Leclerc French Battle Tank kit jag beställde ett tag sedan hos Anders Kempe.
Men,men....
Som ni kanske har börjat ana så har jag ett mycket gediget intresse av pansar och speciellt moderna, "current", Main Battle Tanks som är i operativ drift idag. För knappt ett år sedan så gav jag ett löfte till mig själv att jag skall bygga alla de länders nuvarande MBT's. Och Tamiyas relativt nya Leclerc tank som används av Frankrike var för bra för att avstå.
Jag hade tänkt att göra en som tillhörde Le Grande Armee du France 12th Cuirassier Regiment Rapid Reaction Platoon baserad utanför paris ( var annars ) men när jag skummade runt efter ref- bilder på nätet så snubblade jag in på ett forum som diskuterade Förenade Arabemiraternas nyinköp av Leclercen av Giat Industries. Därefter så blev det snöbollseffekten och en UAE Leclerc var i pipelinen.
Summa sumaro så var bygget ännu ett "klickrent" (...det sa bara klick ) kit straight out of Tamiya Corporation men med EN liten törn i sidan var det, några vision blocks till de talrika "vision ports" var inte inkluderade så att jag har inköpt ett stycke mörkgrönt over-head ark som skall klippas och skäras ut i passande storlekar.
Men jag klassar den nu som officiellt klar
Den har visserligen varit klar ett tag och nu efter vissa pushar av Janne så har jag tillslut tagit mig i kragen och fotograferat den.
( OBS- det är ganska många bilder så det kan vara segt att ladda, samt att dessert "dammningen" ser ut att vara knapps synbar på fotona. Ingen aning varför!? )
The United Arab Emirates A.F. Leclerc Series 2 - Third Generation, Main Battle Tank
Det var det!
Mvh / Christian
Senast ändrad av Warsawpact den ons feb 16 2011, 16:06, ändrad totalt 6 gånger
Warsawpact- Starwarsviritous
Sv: United Arab Emirate Leclerc S2-Gen 3 Main Battle tank (V2.0)
Äntligen!!!
Den är ju fantastisk Chrille! sparsamt vädrad och den känns väldigt skinande ny (nästan som min volvo)
Härligt med ökenkammo dessutom!
Den är ju fantastisk Chrille! sparsamt vädrad och den känns väldigt skinande ny (nästan som min volvo)
Härligt med ökenkammo dessutom!
Janne.S- Moderator
Värkligen snyggt Chrille !
Jocke
Jocke
JOooCKE
Riktigt nice med ett mycket snyggt detaljarbete. Bra gjort.
Magnus
Magnus
T-34
Mycket snyggt bygge Christian!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Härligt att se enkelt men snyggt, det börjar klia i moderntpansarbyggafingrarna.
Caverö
Snyggt! Inte så mycket för modernt pansar men denna är en av de... hur ska jag uttrycka det... snyggaste som finns.
Live från IPMS-open i Sthlm
/Markus
Live från IPMS-open i Sthlm
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Ser riktigt stiligt ut Crille. Som vanligt tycker jag att du får till färgerna på ett ypperligt sätt!
Terje
Terje
bjork_larsson
bjork_larsson skrev:Ser riktigt stiligt ut Crille. Som vanligt tycker jag att du får till färgerna på ett ypperligt sätt!
Terje
Tack Terje!
Fläkte upp bilder på den nu vädrade UAE Lecerc-en
Finns i första posten.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Hårdsnyggt!
Tack
UAE's LEclerc 2 är ganska så udda, i alla fall när det gäller kombon....Byggd i Frankrike, Köpt av UAE, Uppgraderad av Tyskar, Bemannad av Indier/Britter.
Nämen titta där
Läckert Chrille!
Läckert Chrille!
Janne.S- Moderator
Snyggt Chrille! Subtilt! Snyggt!
MiniStuff- Vicesheriff
Matt_Public skrev:Hårdsnyggt!
Janne.S skrev:Nämen titta där
Läckert Chrille!
MiniStuff skrev:Snyggt Chrille! Subtilt! Snyggt!
Tack vänner, det värmer!
Riktigt snygg och lattjo pryl den där!
Vädringen ser övertygande ut.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Läcker
Kan inte minnas att jag har sett en Leclerc tidigare.
Den ser lite annorlunda ut jämfört med amerikanska och ryska vagnar.
Bästa betyg för målningen.
/Bosse
/Bosse
Marlin
CAS skrev:Riktigt snygg och lattjo pryl den där!
Tackar tackar, CAS.
Tyckte att vädringen blev ok, första gången jag ger mig på öken vädring.
Marlin skrev:Läcker
/Bosse
Roligt att du gillade den Marlin.
Leclercen ser väldigt sci-fi ut jämfört med t.ex. Abrams och Leopard.
Den är mer inkapslad och slät så att säga, inte så mycket spretiga och buckliga saker på den.
Den är också den stridsvagn som har den modernaste elektroniken och stridsledning i vagnen, M1 Abrams ligger i lä.
Automatladdare finns också i den samt att air-conditioneringen och det automatiserade brandsläckningssytemet är i särklass den mest avancerade som finns idag.
Det går an att ha top-notch grejer när man är stenrik med oljepengar. Drivmedel till Leclercen är det nog inga problem med heller
Snyggt vädrad vagn Chrille! Trevlig uppdatering!
Håkan
Håkan
Leclercen ser väldigt sci-fi ut jämfört med t.ex. Abrams och Leopard.
Det håller jag med om. Jag tror denna stridsvagn skulle passa fint som grund om man nån gång för sig att bygga typ en antigrav plasmatank anno 2197 eller nåt sånt
Fint bygge förresten. Jag tror aldrig jag sett denna stridsvagn byggd tidigare... Kul med lite variation.
Joppo
Joppo skrev:Jag tror denna stridsvagn skulle passa fint som grund om man nån gång för sig att bygga typ en antigrav plasmatank anno 2197 eller nåt sånt
Varför begränsa sig till en så pass nära framtid?
*skeva kugghjul snurrar kusligt i mitt huvud*
Hehe Jag anade faktiskt att Herr Public kanske skulle gå igång på detta. Det ska bli intressant att se om dina kugghjul lyckas snurra ihop nån kul idé
Joppo
[Trådkapning] Har du sett denna byggsats nån gång Matt? E.F.G.F.M61A5 MAIN BATTLE TANK-BANDAI Den är rätt jäkla fet IMO. Och stor som ett jäkla hus också: HUS! [/Trådkapning]
Joppo
Trevlig trådkapning! Vilken megamaffig tank!
Håkan
Håkan
Joppo skrev:[Trådkapning] *en i det närmaste religiös upplevelse* [/Trådkapning]
Håhåhåå!
Götapetter/Donnerwetter! Nu har du ställt till det för mig igen!
Vet inte om du borde belönas eller straffas för dina tilltag, men sådant överlåter jag åt andra andar från andra rymder.
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Battle Damaged/Destroyed LAV III
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» BBC Battle of Britain
» Street Battle
» A6M5 1:32 100% Battle Mode.
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» BBC Battle of Britain
» Street Battle
» A6M5 1:32 100% Battle Mode.