Mal Goes Traditional..Quickbuild..Cleant, Tyskt, Dekaler Och 1:48 är Klart...
+7
tiking
Azgaron
Janne.S
Caverö
cas
Matt_Public
Mal
11 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Mal Goes Traditional..Quickbuild..Cleant, Tyskt, Dekaler Och 1:48 är Klart...
Japp...
Tänkte göra helt om med ett bygge...letade upp lite gammal skåpmat detta är vad som hanns med ikväll
Ett cleanbygge och traditionellt (enligt mig då)
Det som körts är preshade, och pinwash (inge slabbande ), japp, trot eller ej, samt hederlig torrborstning.....
Blev sugen på hålla liv i dem sakerna, iom testar så mkt annat som en del redan vet och min mustang är ju alla tekniker inblandade (dock ej torrborst) olika typer av washer mm..
Så nu blir det traditionellt bygge som sagt, och denna kommer bli clean, nåja lite skit då, men inte av den magnituden som brukar köras....
Lite pimpande, letade i skrotlådorna, hittade lite Eduards Ets bälten m, nya pistoler..., men sen är det inte mkt mer, så enjoy
Klarlacken poppar ut fint på instrumenten.
Senast ändrad av Mal den tor feb 06 2014, 21:18, ändrad totalt 1 gång
Mal
Sv: Mal Goes Traditional..Quickbuild..Cleant, Tyskt, Dekaler Och 1:48 är Klart...
Tyskbygge! *tåspets-dans*
Och vilken lysande start sen.
Också: vems maskin ska det bli?
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Mal Goes Traditional..Quickbuild..Cleant, Tyskt, Dekaler Och 1:48 är Klart...
Här skakas det fram ett litet kontor ja!
Mycket prydligt!
Mycket prydligt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Matt_Public skrev:Tyskbygge! *tåspets-dans*
Tackar.
inte så många delar i byggsatsen mot dem Tamiya monster man byggt tidigare haha.
Vilken det ska bli jadu det blir ju ett oob bygge och dekaler, 3 val har jag ska fundera, kommer senare ikväll.
cas skrev:Här skakas det fram ett litet kontor ja!
Mycket prydligt!
Tackar.
Japp litet är det allt mot vad man är van vid
Mal
Das ist ein zehr gutes start!
Inget fel med lite traditionellt bygge, inte för att jag förstår vad det innebär
Inget fel med lite traditionellt bygge, inte för att jag förstår vad det innebär
Caverö
Caverö skrev:Das ist ein zehr gutes start!
Tackar....
Nepp, inge fel i det :lol:tvärtom
Ville köra lite old scool, ;)inge special tekniker för vädring mm ex metall före chipping, inga flory washer (endast olja i kanter/linjer) torrborstning, cleant ;)inge avancerat alls som man pysslar ex på stangen.
Det var ett tag sen man gjorde det o vill för egen del se resultatet :lol:hur det blir
Senast ändrad av Mal den fre jan 31 2014, 16:07, ändrad totalt 1 gång
Mal
Det där är vad jag kallar ett vilobygge eller ladda battrerierna bygge.....man får något gjort, som blir bra och kommer upp på hyllan fort och man känner att man inte behöver hänga upp hela ens existens på att rätta till varje detalj.
Avslappning helt enkelt....jag måste göra en bunt sådana byggen för att orka med mega projekten med mer resin än plast!
Avslappning helt enkelt....jag måste göra en bunt sådana byggen för att orka med mega projekten med mer resin än plast!
Janne.S- Moderator
Kärt barn har många namn
Ville inviga mitt byggrum med en ny modell bara innan jag ger mig på min envisa åsna P51an som för övrigt har har ett personligt världsrekord i tid av mig sen Juli....
JO sant med, omväxling Janne, det har du rätt i
Ville inviga mitt byggrum med en ny modell bara innan jag ger mig på min envisa åsna P51an som för övrigt har har ett personligt världsrekord i tid av mig sen Juli....
JO sant med, omväxling Janne, det har du rätt i
Mal
Mera avslappande bygge....
Resten av hänglsena på plats, samt vingarna, mkt bra passform, men märks att modellen är gammal, gjorde egen flytspackel, Tamiya Spackel upplöst i aceton, mkt kalas, samt torkar fort, ner med det på vingroten (liiiten glipa) så man kan fortsätta fint.....
Pistolerna var hemska samt pitot röret eller antenn, de var låt säga off i gjutningen hmm vilket är det på denna Matt magistern?
Jaja scratcha fort ihop lite eget, japp snabb bygge var det ja ...jag lovar ska inte gegga m dem nåt mer.
Japp, ditt med mässingsrör av lämplig storlek till grande pistols, kapades i lämplig längd, stift på dem sen in med dem,
sen everkreen pinne, borrades, i med 0,12 gitarrsträng på toppen ;)den är bara torrpassad, iom resten på plats så jag ser hur fasiken lång den ska vara enligt skissen, så den monteras sen i slutet
Jaja, det närmar sig, limma lite mer imorgon, sen fasiken ska det på färg
Enjoy.
flåt, kunde inte låta bli, liiiite smuts SATANA är beroendeframkallande m skit bara kört lite m oljefärg (ska vara basic)
Resten av hänglsena på plats, samt vingarna, mkt bra passform, men märks att modellen är gammal, gjorde egen flytspackel, Tamiya Spackel upplöst i aceton, mkt kalas, samt torkar fort, ner med det på vingroten (liiiten glipa) så man kan fortsätta fint.....
Pistolerna var hemska samt pitot röret eller antenn, de var låt säga off i gjutningen hmm vilket är det på denna Matt magistern?
Jaja scratcha fort ihop lite eget, japp snabb bygge var det ja ...jag lovar ska inte gegga m dem nåt mer.
Japp, ditt med mässingsrör av lämplig storlek till grande pistols, kapades i lämplig längd, stift på dem sen in med dem,
sen everkreen pinne, borrades, i med 0,12 gitarrsträng på toppen ;)den är bara torrpassad, iom resten på plats så jag ser hur fasiken lång den ska vara enligt skissen, så den monteras sen i slutet
Jaja, det närmar sig, limma lite mer imorgon, sen fasiken ska det på färg
Enjoy.
flåt, kunde inte låta bli, liiiite smuts SATANA är beroendeframkallande m skit bara kört lite m oljefärg (ska vara basic)
Mal
Ser mycket fint ut! lite pill och detaljer måste det nästan bli
Det är som Caverö:s otb med lite extra.
Det är som Caverö:s otb med lite extra.
Caverö
Tackar
Japp, speciellt när det är helt off med de gjutna delarna, fast måste erkänna, beroende framkallande, o svårt att låta bli
Caverö skrev:lite pill och detaljer måste det nästan bli.
Japp, speciellt när det är helt off med de gjutna delarna, fast måste erkänna, beroende framkallande, o svårt att låta bli
Mal
Kul bygge! Ser attans bra ut så långt Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Oj vad det tar sig!
Stabilt byggt, och vädring i hjulhusen är ju alltid rätt!
Stabilt byggt, och vädring i hjulhusen är ju alltid rätt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Rent bygget! Det gillar jag. Nice! Fan! Jag måste köpa en Air Brush...Vad kör du för AB?
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Tackar tackar.
@Tiking.
Jag kör med en Harder & Steenbeck Infinity , köppte setet two in one, man får med två olika munstycken och nålar 0,2 och 0,4.
Kör numer endast med 0.2 munstycket.
Detta är faktiskt min första spruta, (borjade för två år sen, samma veva med restart i byggandet efter uppehåll på ca 20år) lite dyr som första spruta men unnade mig en sån, mkt fin kvalitet, samt den harminnes funktion, mkt gott om reservdelar.
Kan rekomendera den verkligen är supernöjd m den
@Tiking.
Jag kör med en Harder & Steenbeck Infinity , köppte setet two in one, man får med två olika munstycken och nålar 0,2 och 0,4.
Kör numer endast med 0.2 munstycket.
Detta är faktiskt min första spruta, (borjade för två år sen, samma veva med restart i byggandet efter uppehåll på ca 20år) lite dyr som första spruta men unnade mig en sån, mkt fin kvalitet, samt den harminnes funktion, mkt gott om reservdelar.
Kan rekomendera den verkligen är supernöjd m den
Mal
Snyggt bygge, Mal!
Man behöver något sådant här enkelt o okomplicerat bygge mellan varven!
Stefan
Man behöver något sådant här enkelt o okomplicerat bygge mellan varven!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggbygge, och tyskt dessutom. Alltid rätt!
linusorn
Tackar, tackar.
Jepp, tempo...var det.
Mkt glipor, undvek spackel, körde plastic card istället, föredrar det numer iom mkt slätare, samt bara skära till när det är limmat på plats, sen 2500 pappet, klart, revi siktet kastades haha, flaskbottnar, så vevade ihop eget, Mals way....jupp nu e primern på, imrgon mera målning,
Fortfarande inte bestämt vilken indevis, lutar åt Assi mannen med den galna tuppen
Jepp, tempo...var det.
Mkt glipor, undvek spackel, körde plastic card istället, föredrar det numer iom mkt slätare, samt bara skära till när det är limmat på plats, sen 2500 pappet, klart, revi siktet kastades haha, flaskbottnar, så vevade ihop eget, Mals way....jupp nu e primern på, imrgon mera målning,
Fortfarande inte bestämt vilken indevis, lutar åt Assi mannen med den galna tuppen
Mal
Pitotrör. Skulle gissa på Fl. 22261. Bra scratchat!Mal skrev:[…] samt pitotröret (eller antennen) de var, låt säga, "off" i gjutningen. Hmm. Vilket är det på denna, Matt-magistern?
Också: snyggt byggt. Du har helt klart förtjänat din ESB.
Utöver det: Assi är alltid rätt!
Snyggt jobb Mal !!!!
och det är en konst att försöka "byta stil " det sitter i ryggmärgen !!!
och det är en konst att försöka "byta stil " det sitter i ryggmärgen !!!
Gigabyte
Ooooh, smaskens!
Kommer bli läckert i kubik detta!
Kommer bli läckert i kubik detta!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Serru, vad smutt! Och snabbt.
Det blir ju tupp tunnor trivsamt.
Det blir ju tupp tunnor trivsamt.
Japp.......
Fasiken kom på en sak.
Varför valde Assi en tupp som emblem?
Vet du det Matt? bara nyfiken bara sådär
Fasiken kom på en sak.
Varför valde Assi en tupp som emblem?
Vet du det Matt? bara nyfiken bara sådär
Mal
Det passade bra, liksom. "Hahn" betyder just tupp på tyska.Mal skrev:Varför valde Assi en tupp som emblem?
Vet du det, Matt? Bara nyfiken bara sådär.
Hans Von Hahn körde även han med en sådant emblem.
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Tyskt på en M4
» Bytes: 1/32-dekaler mot 1/48-dekaler
» project rats!
» Färger till tyskt flyg eller gigas tjöt tråd
» Kollobygge klart.
» Bytes: 1/32-dekaler mot 1/48-dekaler
» project rats!
» Färger till tyskt flyg eller gigas tjöt tråd
» Kollobygge klart.