Mals Remake BF109
+5
Stefan E
Matt_Public
David
cas
Mal
9 posters
Sida 1 av 1
Mals Remake BF109
Japp.
Min omgjorda BF109G2 Tropic till en 109G2 R2...
Modellen i sig är en Trumpeters BF109F2, i själva verket så har de på trumpeter fått detta om bakfoten då innehållet faktisk är en BF109G2, bortsett små skillnader, bla fronthuven är fel, men det fixade genom en Hasegawa front huv.
Japp, jag var alldrig riktogt nöjd med min tropic, kände en dag att fasiken, kan bättre o är rätt nöjd med cockpiten, farför nöja sig med sådär...jaja.. till verket.
Strippat all färg med Isopro o tops, tog ca 4 timmar, sen så var det att böra demotnera, reparera mm.
Ny spinner kommer från hasegava, ställen likaså, de hängande gondolerna är trumpeters, scratchade eldrören av mässingsrör, pitot röret är scratchat, nytt antenn fäste, flyttades i samma veva scratchat den med, nytt sporrhul,
Alla insignias är målade, swastikan och staffelmärkena likaså, även den röda linjen på vingen (no step) de enda dekalerna som använts är varning/info dekaler...
Jo nu är jag mer nöjd, fast man har väl gjort framsteg sen återstarten 2 år sedan...
Over to the Pics, enjoy....
tidigare bilder....strippar färg.....
Min omgjorda BF109G2 Tropic till en 109G2 R2...
Modellen i sig är en Trumpeters BF109F2, i själva verket så har de på trumpeter fått detta om bakfoten då innehållet faktisk är en BF109G2, bortsett små skillnader, bla fronthuven är fel, men det fixade genom en Hasegawa front huv.
Japp, jag var alldrig riktogt nöjd med min tropic, kände en dag att fasiken, kan bättre o är rätt nöjd med cockpiten, farför nöja sig med sådär...jaja.. till verket.
Strippat all färg med Isopro o tops, tog ca 4 timmar, sen så var det att böra demotnera, reparera mm.
Ny spinner kommer från hasegava, ställen likaså, de hängande gondolerna är trumpeters, scratchade eldrören av mässingsrör, pitot röret är scratchat, nytt antenn fäste, flyttades i samma veva scratchat den med, nytt sporrhul,
Alla insignias är målade, swastikan och staffelmärkena likaså, även den röda linjen på vingen (no step) de enda dekalerna som använts är varning/info dekaler...
Jo nu är jag mer nöjd, fast man har väl gjort framsteg sen återstarten 2 år sedan...
Over to the Pics, enjoy....
tidigare bilder....strippar färg.....
Mal
Sv: Mals Remake BF109
Innan var den maffig, om än kanske lite övervädrad, men sådär blev den utsökt!
Enastående helt enkelt!
Om du tävlar med en sån nån gång så borde du vinna nåt pris kan jag tycka i min enfald.
Enastående helt enkelt!
Om du tävlar med en sån nån gång så borde du vinna nåt pris kan jag tycka i min enfald.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fläsk! Fläsk och glass!
Mottling, märkning, streaks och smuts i toppklass varvet runt.
Precis hur jämrans hårt som helst och ett tungt lyft i allmänhet.
Också: ökenmaskiner är aldrig övervädrade.
Mottling, märkning, streaks och smuts i toppklass varvet runt.
Precis hur jämrans hårt som helst och ett tungt lyft i allmänhet.
Också: ökenmaskiner är aldrig övervädrade.
Matt_Public- Master of DNF
Helt outstanding!
Lagom vädrad, läckra färger och rätt skala!
Mycket, mycket snygg!
Stefan
Lagom vädrad, läckra färger och rätt skala!
Mycket, mycket snygg!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar grabbar...
Kul att ni gilla mitt vansinne
Hehe nåt pris i remakes låter toppen
Kul att ni gilla mitt vansinne
Hehe nåt pris i remakes låter toppen
Mal
Tackar der värmer grabbar.
Det var mkt lärorikt, Lessons Learned , samt ett måleri jobb går göra om rejält
Det var mkt lärorikt, Lessons Learned , samt ett måleri jobb går göra om rejält
Mal
Hel grymt jobbat!
Jag gillade den första, men denna vart ju ännu bättre!
Jag gillade den första, men denna vart ju ännu bättre!
ernie87
Mycket snyggt jobbat Mal! The makover master!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar grabbar, värmer mkt.....
Japp ville bevisa för mig själv....Ernst har peppat mig fast han sa....e du sjuk i huvudet karl... fast han känner mig nu Mals Crazy Ideas.....Det är ju trots allt en modell....
varför nöjja sig m eyt jobb man vet man kunde bättre.....hey bara o ha kul
har lärt mig massor på denna overhaul, färger hur lösa dem mm utan skada modellen, patcha....mkt nyttigt har det fört med sig för mig ...
Its Just A Model....ingenting är kört....mkt går att fixa mer är man tror många gånger.
Japp ville bevisa för mig själv....Ernst har peppat mig fast han sa....e du sjuk i huvudet karl... fast han känner mig nu Mals Crazy Ideas.....Det är ju trots allt en modell....
varför nöjja sig m eyt jobb man vet man kunde bättre.....hey bara o ha kul
har lärt mig massor på denna overhaul, färger hur lösa dem mm utan skada modellen, patcha....mkt nyttigt har det fört med sig för mig ...
Its Just A Model....ingenting är kört....mkt går att fixa mer är man tror många gånger.
Mal
Liknande ämnen
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Bf109 f-4 Trumpeter i 1/32 ....eller NÄ! Model T 1917 Ambulance, ICM 1/35
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Bokslut....2014
» Mals Adventures FW190A8R2
» Bf109 f-4 Trumpeter i 1/32 ....eller NÄ! Model T 1917 Ambulance, ICM 1/35
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Bokslut....2014
» Mals Adventures FW190A8R2
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet