Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
+12
rsm.gbg
linusorn
LudvigN
LasseThid
glimturen
Gigabyte
Marlin
Matt_Public
Stefan E
cas
Azgaron
Mal
16 posters
Sida 1 av 21
Sida 1 av 21 • 1, 2, 3 ... 11 ... 21
Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Japp när man nu ändå byggt nåt man alldrig gjort innan.
Samma m denna. Kom över den billigt,
Förstår nu i efterhand varför, fått rätta till delar,
Laga, rejäla sjunkmärken, jaja sånt får man räkna med.
Dekaler saknades så fick beställa nya. Övrigt jobba m det som finns i lådan...
Bombplan 1:72.
Limmat lite, torrpassar...kommer nog gå ihop fint.
Kommer bli skitkul.
Samma m denna. Kom över den billigt,
Förstår nu i efterhand varför, fått rätta till delar,
Laga, rejäla sjunkmärken, jaja sånt får man räkna med.
Dekaler saknades så fick beställa nya. Övrigt jobba m det som finns i lådan...
Bombplan 1:72.
Limmat lite, torrpassar...kommer nog gå ihop fint.
Kommer bli skitkul.
Senast ändrad av Mal den mån jun 03 2024, 12:01, ändrad totalt 6 gånger
Mal
Azgaron and Marlin like this post
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Ser trevligt ut! Bra start på bygget!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Åh? Airfix sena B-17G?
Skall bli kul att se vad du gör med den
Skall bli kul att se vad du gör med den
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Airfix B-17 i 1/72 är en av de bästa modellerna av detta flygplan, alla skalor!
Den är definitivt ljusår bättre än min gamla Monogram 48a!
Ska bli kul att se dig bygga denna klassiska maskin!
Stefan
Den är definitivt ljusår bättre än min gamla Monogram 48a!
Ska bli kul att se dig bygga denna klassiska maskin!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ohoho det blir spännande!
Airfix i 72 den är superfin... Jag följer bygge!!
Airfix i 72 den är superfin... Jag följer bygge!!
Sadolf
Flygande fästningar är fin-fina flygetyg!
Matt_Public- Master of DNF
Herre jävlar...detta går inte för mig, lego gubbe mitt konsol ...Nej måste fasiken fixxa detta, även om kanske inte synns mkt, dessutom är delen wonky i utseende o med sjunkmärken ...
Mal
Azgaron likes this post
Plastpinnar eller tunna trådar.....
Sadolf
Mal likes this post
Så mycket för att bygga direkt ur lådan.
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Gha....done p pillandet, cat scrathing fever
Mal
Azgaron likes this post
Mal
Azgaron, Matt_Public and cas like this post
Matt_Public skrev:Så mycket för att bygga direkt ur lådan.
Haha, jo flåt , kunde inte hjälpa det.
Mal
Nu mittkonsolen ser perfekt ut!
Sadolf
Mal likes this post
Det ser mera ut som en B-17 cockpit, ja!
Snyggt jobbat i lill-skalan!
Stefan
Snyggt jobbat i lill-skalan!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mal likes this post
Mal
Azgaron, Marlin and Sadolf like this post
Snyggt Mal.
Kommer bli kalas detta.
/Bosse
Kommer bli kalas detta.
/Bosse
Marlin
Snyggt jobbat Mal! Ser väldigt bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Bara lite sådär svarvar du till syrgastankarna. Enastående!
Mittkonsolen skall vi inte ens tala om...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Bara lite sådär svarvar du till syrgastankarna. Enastående!
Tackar.
Provade svarva med min Proxxon....Gick sådär haha, plasten vobblade och De blev "eggiga" i formen haha
Nej, fick bli med fil o sandpapper, samt skjutmått för alla ska vara lika stora
Mal
Ja , jag har Dremel och den är på tak för stor för smågrejor... det slår i chucken så pass att det går inte göra några fettiga smådelar för modellplan...
Fint med kuddar i säten.. man märker Du älskar B17....
Jag säger bara en sak: 1941- Donna Stratton....!!!!
Fint med kuddar i säten.. man märker Du älskar B17....
Jag säger bara en sak: 1941- Donna Stratton....!!!!
Sadolf
Mal likes this post
Mitt i det hela hittade en pärla som jag har aldrig sett förut...
Sadolf
Mal likes this post
Haha, länge sen man såg filmen, och tack .
De som sett mina byggen förr vet att jag blandar färger.
Dessa finns i arsenalen för blandningar, så sks koka ihop nåt lämplig brygd som blir spot on, som sagt Mals Way.
Kikat på referenser, nätet bilder, olika B17 som så klart restaurerats, sedan är det hårt debaterad topic på andra forum om rätt o fel, dock så skulle vilja påstå hur många finns kvar o berätts exact vilken färg det var, gamla foton inte mkt till övers för då färgerna är helt off.
Restaurerade US generellt är rätt, men efter foton uppmärksammat att en del var metallrena interiör, andra målade, osv utom cockpiten, som var grön dock olika crön där med, en del Bronze green andra åt mer olivgrön in tone, andra mer grön, yadinyada yada, kommer bli kalas.
Hursomhelst dessa plockades ut ur stashen, resursena finns , dock så kommer jag ljusas upp lite mer då det blir så förbaskat mörkt i 1:72.
Sedan lite olika metallic, kommer inte använda mig av Alclad, kört mkt m dem men det är en lynnig färg, kan gå skitbra, andra fången så rynkar den lacken undertill så onget sånt.
Så hey här e färpytsarna som plockats ut grundmässigt
De som sett mina byggen förr vet att jag blandar färger.
Dessa finns i arsenalen för blandningar, så sks koka ihop nåt lämplig brygd som blir spot on, som sagt Mals Way.
Kikat på referenser, nätet bilder, olika B17 som så klart restaurerats, sedan är det hårt debaterad topic på andra forum om rätt o fel, dock så skulle vilja påstå hur många finns kvar o berätts exact vilken färg det var, gamla foton inte mkt till övers för då färgerna är helt off.
Restaurerade US generellt är rätt, men efter foton uppmärksammat att en del var metallrena interiör, andra målade, osv utom cockpiten, som var grön dock olika crön där med, en del Bronze green andra åt mer olivgrön in tone, andra mer grön, yadinyada yada, kommer bli kalas.
Hursomhelst dessa plockades ut ur stashen, resursena finns , dock så kommer jag ljusas upp lite mer då det blir så förbaskat mörkt i 1:72.
Sedan lite olika metallic, kommer inte använda mig av Alclad, kört mkt m dem men det är en lynnig färg, kan gå skitbra, andra fången så rynkar den lacken undertill så onget sånt.
Så hey här e färpytsarna som plockats ut grundmässigt
Mal
Azgaron and Marlin like this post
Sida 1 av 21 • 1, 2, 3 ... 11 ... 21
Liknande ämnen
» FW190A8 Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 2 avslutat
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
Sida 1 av 21
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet