1/35 Krupp K5 280mm Railway Gun
+6
Azgaron
fowi
Marlin
cas
linusorn
Exelon
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Railroad
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: 1/35 Krupp K5 280mm Railway Gun
Ja du , jag fick så bra pris på denna (650kr) så den hamnar nog på mitt byggbord inom sin tid
Det är Trumpeters 1/35 och den kommer bli pansargrå för enkelhetens skull (hann de måla den i kamouflage ??)
Blir nog så den att den döve leder den blinde , eller var det nu !!!
Det är Trumpeters 1/35 och den kommer bli pansargrå för enkelhetens skull (hann de måla den i kamouflage ??)
Gäst- Gäst
Nej inte har ja lagt av heller.... liten dipp bara....
Jörgen
Jörgen
Jörgen.E
Det var nog ungefär det jag betalade för min sen hade ju den säljaren även br52 loket så den fick följa med samma paket.Ola skrev:Ja du , jag fick så bra pris på denna (650kr) så den hamnar nog på mitt byggbord inom sin tid
Det roliga är att dom var camo målade innan kriget men sen målades dom om till pansargrå. Sen ska det finnas i camo iaf i slutet på kriget målat efter hur omgivningen såg ut (ska funnits vit washade för östfronten). Leopold var ju dunkelgelb och menat för Afrika men kom bara till Italien pga av att dom förlorade Afrika och invasionen av Italien började så därför var den i dunkelgelb och inte helgrå.
Exelon
Jo såna kan man ha, tog ju ett uppehåll på 1 1/2 år när jag flyttade så nu är det full gång igen.Jörgen.E skrev:Nej inte har ja lagt av heller.... liten dipp bara....
Jörgen
Exelon
jo, tur dom går över .... pillar lite på en bil för tillfället... ska väl ta mig i kragen å lägga upp lite bilder.
Jörgen
Jörgen
Jörgen.E
Nu har äntligen kvicksilvret bröja krypa ner till behagligare temp så man kan vara i byggrummet utan att bli lättflytande.
Gjort klart generator och kran/ammovagnen, etch gallren till avgasrören är lösa då jag måste måla allt innanför innan jag kan sätta dit dom permanent. Har bara satt dit dom för att se hur dom passar. Sen ska min hemma gjorda wire målas innan den ska monteras på själva spelet och uppe i kranen med tillhörande talja och krok.
Gjort klart generator och kran/ammovagnen, etch gallren till avgasrören är lösa då jag måste måla allt innanför innan jag kan sätta dit dom permanent. Har bara satt dit dom för att se hur dom passar. Sen ska min hemma gjorda wire målas innan den ska monteras på själva spelet och uppe i kranen med tillhörande talja och krok.
Exelon
Börjar se Orkisk ut, den där kärran.
Kul att arbetsmiljön sansar sig land och rike runt, för det här är ju sjukt spännande.
Kul att arbetsmiljön sansar sig land och rike runt, för det här är ju sjukt spännande.
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt! Kul att bygget kommit igång igen! Inte så kul att bygga när det är för varmt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Japp tysk och orkiskt är väl bara graden av noggrannhet som skiljer dom åt.Matt_Public skrev:Börjar se Orkisk ut, den där kärran.
Tack Håkan, Jörgen.
Exelon
Fantastiskt bygge och fantastiskt med tålamod! Det kommer bli ögongodis det här!
Pyret
Tack! Blev en paus på bygget pga brist på färg, det går åt ett par Gunze burkar med pansar grå på denna pjäs. Så ska väl återuppta byggandet av denna när jag har gjort klart dom projekt som ligger på byggbordet för tillfället.
Exelon
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» SÅLD! Soar Art Workshop 1:35 Dora Railway Gun
» Krupp Protze+pak-36
» Krupp Protze - Tamiya 1/35
» Krupp Raumer S, Takom, 1/35
» Krupp Raumer S, Takom, 1/35 - klar
» Krupp Protze+pak-36
» Krupp Protze - Tamiya 1/35
» Krupp Raumer S, Takom, 1/35
» Krupp Raumer S, Takom, 1/35 - klar