Nitto's 1/20Maschinen Krieger - Fireball S.A.F.S Space Type S7
+5
MiniStuff
Janne.S
johan r
Azgaron
Warsawpact
9 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Nitto's 1/20Maschinen Krieger - Fireball S.A.F.S Space Type S7
helsnyggt!
är väldigt nyfiken på hur denna blir målad
/Markus
är väldigt nyfiken på hur denna blir målad
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Hehe....det bygget gick i ett nafs!
Ställer mig till de övriga och inväntar ett par färgklickar på den!
Ställer mig till de övriga och inväntar ett par färgklickar på den!
Janne.S- Moderator
Hehehe, ja tiden går fort när man har kul.
När det gäller färg så har jag suttigt och tänkt på det enda sedan jag öppnade boxen och här är alternativen jag tänkt mig:
1.
NASA vitt a 'la extremt mycket nerskitad.
2.
Klarlackad vit.
3.
Något i denna stilen. Vitt + Ljusgrå/blå i samma mönster som på bilden......dräkten är trotts allt en dedikerad space combat suit och inte för krig nere på jorden så jag är lite klyven på om flerfärgade camo mönster kommer att passa???
4.
Nermattad vit.
Vad säger ni?
När det gäller färg så har jag suttigt och tänkt på det enda sedan jag öppnade boxen och här är alternativen jag tänkt mig:
1.
NASA vitt a 'la extremt mycket nerskitad.
2.
Klarlackad vit.
3.
Något i denna stilen. Vitt + Ljusgrå/blå i samma mönster som på bilden......dräkten är trotts allt en dedikerad space combat suit och inte för krig nere på jorden så jag är lite klyven på om flerfärgade camo mönster kommer att passa???
4.
Nermattad vit.
Vad säger ni?
Warsawpact- Starwarsviritous
Varför vit? om det är till för strid i rymden så är det säkert viktigt att inte synas så tydligt....vitt reflekterar solljus rätt kraftigt, något antrazitgråaktigt kanske? Matt mörkgrått av någotslag...egentligen vilken mörk färg som helst, den kan vara typ svartlila, mörkröd o.s.v. så länge det inte är en ljus blank färg som ger stora reflexer......
En tanke bara...
En tanke bara...
Janne.S- Moderator
Gillar den andra bilden, den lackade vita... påminner om emaljerad metall. Annars är tanken som Janne har inte så dum, en grå-grön färg. Dunkel liksom...
/MArkus
/MArkus
MiniStuff- Vicesheriff
Ser bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jäklar var det går fort för dig då.
Du bygger ju snabbare än vad jag hinner surfa och kolla forum
Riktigt läckra apparater det där. Tror att jag har minst en grabb som skulle bli överlycklig över att bygga en av dessa.
Det är dock en sak jag inte riktigt förstår.
Dom ser hyffsat bepansrade ut och verkar vara byggda för tuffa tag. Hur tänkte man då när man drog ledningar mm utanför pansaret. Blir dom inte väldigt sårbara då????? Visst ser det fräckt ut med utanpåliggande detaljer men ändå.
Gott arbetat och fortsätt med dina trevliga texter och bilder.
mvh
Johan
Riktigt läckra apparater det där. Tror att jag har minst en grabb som skulle bli överlycklig över att bygga en av dessa.
Dom ser hyffsat bepansrade ut och verkar vara byggda för tuffa tag. Hur tänkte man då när man drog ledningar mm utanför pansaret. Blir dom inte väldigt sårbara då????? Visst ser det fräckt ut med utanpåliggande detaljer men ändå.
mvh
Johan
johan r
Johan R skrev:Jäklar var det går fort för dig då.
mvh
Johan
Hehe, ja Johan, tänk så fort det kan gå när man pausar de 4 andra byggena man håller på med och koncentrerar sig på ett enda.....nästan skrämmande effektiv jag kan vara då.
Likt dräkternas maffiga bepansring så är även ledningarna redigt påbyltade och tjocka.
Men just denna är en space based suit och det kräver att den måste ha en större motor med extrem kapacitet för att kunna klara sig ute i rymnden, då de Planetary based Ma.K dräkterna har ytterst få ledningar pga. att de behöver inte lunka runt med såpass mycket motorkraft som behövs fördelas, därav mer ledningar. Skulle tippa att ledningarna är gjorda av något futuristisk super material.
Det finns 2 faktioner i Ma.K universumet som jag beskrev i mitt förra Maschinen Krieger bygge och denna suit tillhör The Settler Mercenary Troops ( dräkten är en space version).
Mercenary trupperna är mycket för hit-and-run och då spelar själva bepansringen inte alltid så stor roll i deras design till skillnad från de stenhårda killarna som gör upp Strahl Demokratische Republik trupper som kör den gammla skolan...dundra fram rakt mot fienden i über-bepansrade suits och fullkommligt gödsla slagfältet med fruktansvärda mängder eldkraft.
Nu skall Fireball suiten få lova att sväva ner till airbrushen och få lite färg!!!
Grundfärgen är på och jag spånar lite på färgscheman. Har uteslutigt 2st av de 4 bilderna jag visade och jag kommer att göra en hybrid av de 2 återstående...med en liten "twist"
Jag har också lagt till lite bucklor och fläkningar på diverse luckor och pansarplåtar så att den skall se använd ut. Även In-Ex i GBG har besökts och inhandlat diverse passande kritor + oljor för denna suit.
Hoppas att ni kommer gilla den färdiga figuren.
Mvh Chrille
Jag har också lagt till lite bucklor och fläkningar på diverse luckor och pansarplåtar så att den skall se använd ut. Även In-Ex i GBG har besökts och inhandlat diverse passande kritor + oljor för denna suit.
Hoppas att ni kommer gilla den färdiga figuren.
Mvh Chrille
Senast ändrad av Warsawpact den tor 23 apr 2009, 08:50, ändrad totalt 1 gång
Det är nästan som julafton... eller ett kinder-egg något spännande! något man kan leka med! något av choklad!
Jag väntar med spänning på nästa uppdatering. Kör hårt Chrille!
Jag väntar med spänning på nästa uppdatering. Kör hårt Chrille!
MiniStuff- Vicesheriff
BILDER pojk! Bilder!!!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:BILDER pojk! Bilder!!!
In due time, in due time. Jag skall låta den stå och dra sig ett tag nu när jag blåst på ett lager Johnssons på det orangea innan washerna och filtren åker på.
Så att nu blir det lite tid över till att bygga på Macrossen
Janne.S skrev:Tortyr!!!!
Jo jag vet...jag är renomseg när det gäller fotouppdateringar....huuuuaa!
Tänkte ladda upp resterande foton med målning, skulpterande och den slutliga figuren i veckan om jag har tid. Skall också börja på min Falke flygare.
Man kan aldrig få för mycket Ma.K
Kul figur! Inte precis någon man skulle vilja möta en mörk natt! Fast det första som kommer i mina tankar när jag ser figuren, är äldre tiders djuphavsdykare!
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Kul figur! Inte precis någon man skulle vilja möta en mörk natt! Fast det första som kommer i mina tankar när jag ser figuren, är äldre tiders djuphavsdykare!
Tack Merlin
Ja , den påminner väldigt mycket om äldre djuphavsdykare med bastanta dräkter. I och med att den är en Space Based Type så behövs extra mycket pansar för att stå emot vaccumet i rymden samt explosioner o inkommande skott.
Janne.S skrev:BILDER pojk! Bilder!!!
How about some space dust...,.anyone?
Some looong overdue WIP pics som jag grävt fram. har 14 st bilder till jag tänker portionera ut så att det fortfarande kan ses som en WIP ända tills den blir färdig
När det gäller Maschinen Krieger, när det gäller sci-fi, när det gäller Armoured Suits så skall det vara skitigt tycker jag. Gjorde samma på mitt X-wing bygge och någolunda skitigt på min förra Ma.K men denna blir kröningen på verket! Av alla mina Ma.K's är förmodligen den här den i topp 5.
Inspiritationen fick jag från foton på NASA's rymd dräckter ( "halv" emalj vit) och även ifrån anime serien Gundam & artwork från olika Ma.K böcker.
En helt makalös sjuk manick! Är det en soffgrupp i cockpiten?........
Läckert bygge
Härligt skitig efter många timmar i rymden.
Härligt bygge du fått till där WP.
Har du fler på gång?
// Johan
Läckert bygge
Har du fler på gång?
// Johan
johan r
Det är därför man inte ska ha en vit bil.. vitt blir skitigt på engång!
Härlig go vädring på den, Chrille!
Janne.S- Moderator
så frän!
Snyggt jobbat! Den cockpiten ser väldigt skön ut
Jocke
Jocke
JOooCKE
Johan R skrev:En helt makalös sjuk manick! Är det en soffgrupp i cockpiten?........
Läckert bygge
Har du fler på gång?
// Johan
Tach Johan, es wärmst in die Hertze! Som man säger på tyska
En sci-fi model, speciellt en sådan från en "mörk" framtid är aldrigkomplett utan rejält mycket skit på. Ang soffgruppen i cockpiten är det taget ifrån djuphavsdykarna på 1910-20-talet.
Det var paddade läderkuddar som till viss del kunde expandera under tryck så att de kunde hålla "piloten" på sin plats och samtidigt skydda dennes huvud o lämmar vid fall eller skakningar när dräktens rocket-boosters antänds.
Jag har en Ma.K till på gång, JagdKäfer, som jag pillar lite vid sidan om av mina 4 helikoptrar men den kommer upp som värdigt verk i bildrutan så småning om.
Janne.S skrev:Det är därför man inte ska ha en vit bil.. vitt blir skitigt på en gång!
Tack Janne. Vädringen blev godkänd i alla fall
Jag satt och läste Maschinen Krieger Chronicles Epoc.7 - The One of Moon och där står det faktiskt varför Mercenary Forces använder vit färg på sina space suits dels pga. att den vita färgkompositen "äter" ljus på något sätt samt att det skall vara vitt ur ett säkerhetsperspektiv så att de vet vilka som är friend and foe. Datorsystemen kan inte vara totalt tillförlitliga i asteroidbältes strider med diverse magnetfält som sabbar kommunikationen och IR-pulserna i dräkterna som visar "vem som är vem" i rymnden.
JOooCKE skrev:så frän!
Jocke
Danke schön Jocke!
Pillar lite med en sådan HÄR Ma.K, tillhörande SDR Forces :JagdKäfer
uj uj vilken go maskin! Är ju gott inspirerad att göra min "egen" Ma.K.-maskin. Har börjat samla på mig prylar och fotoreferenser till något som jag inte helt riktigt vet vad det kommer att bli av i slutändan. Ser ju def ut som man kanske skulle samla på sig lite motorcykelmodeller...
Du får ta och visa upp lite av ditt projekt vid tillfälle...
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Ser mycket snyggt ut! Den har du fått till bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Har du fått in ett huvud i den än?
kanske dags å ta biulder på den färdiga?
Janne.S- Moderator
MiniStuff skrev:
uj uj vilken go maskin! Är ju gott inspirerad att göra min "egen" Ma.K.-maskin. Har börjat samla på mig prylar och fotoreferenser till något som jag inte helt riktigt vet vad det kommer att bli av i slutändan. Ser ju def ut som man kanske skulle samla på sig lite motorcykelmodeller...
Du får ta och visa upp lite av ditt projekt vid tillfälle...
/M
Du får ta och göra något gött med delarna som blir över på din "Walker" som du fick i posten. Ser frame mot en tråd med den!!!!
Azgaron skrev:Ser mycket snyggt ut! Den har du fått till bra!
Håkan
Danke Schön Håkan
Janne.S skrev:Har du fått in ett huvud i den än?
Den har ett huvud sedan länge....och jetmotorer också.
Färgena på astronauten/piloten tog jag rakt av ifrån en Ma.K artbook.
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Maschinen Krieger - Fireball S.A.F.S Space Type S7
» Space Marines
» Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE
» Spekulant på Maschinen Krieger 1/20 skala
» Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.
» Space Marines
» Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE
» Spekulant på Maschinen Krieger 1/20 skala
» Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|