IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

+9
Marlin
Exelon
Janne.S
Gigabyte
Matt_Public
cas
Azgaron
Mal
Fisken35
13 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av frznlogic fre okt 03 2014, 12:51

Hade du inte nämnt det så hade jag tänkt "Nice effekt! Hur gjorde han den?" Very Happy . Såå... nu är frågan, vad gjorde du fel/rätt/snett? Smile

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Fisken35 fre okt 03 2014, 17:52

Tja jag vet inte riktigt vad som hände här, men det kanske har med att det var lite kallare och fuktigare i luften igår när jag körde på den.

Vad tror ni går det att köra på ett lager till och hoppas att det blir bättre?

Och vad tror ni om att låtta den vara som den är om man lyckas få ordning på lacken och hoppa all streking och oljefilter?
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av cas mån okt 06 2014, 08:01

Om man bara kunde få bort det vita så skulle det se ut som lite konstiga gjutdefekter (i järnet alltså)
Jädrans läcker vagn är det!
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Stefan E mån okt 06 2014, 10:32

hade du inte sagt något så hade jag trott det var avsiktligt!

Jag tycker "missödet" ger både lite struktur och liv i den enfärgade ytan, skitsnyggt, helt enkelt!  cheers

Hela vagnen är toppen, ÄNDRA INGET!
Vagnarna slets och misshandlades antagligen svårt då det knappast fanns tid för underhåll under kampanjerna, så jag ser det bara som naturligt.

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 1288785663

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Fisken35 mån okt 06 2014, 11:45

Tackar, ja jag har nog vant mig vid det nu, men i går rasade banden itur så jag får försöka att skafa mig ett par metallänkar istället.

Känner desutom att sitta och måla är lite som en drog så jag vill börja på nått nytt snart.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Gäst mån okt 06 2014, 15:00

Du har fått till en riktigt cool pansarkämpe där som ser ut att ha varit med om rejäla doningar, fin vagn   Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 1288785663

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Matt_Public mån okt 06 2014, 15:24

cas skrev:Om man bara kunde få bort det vita så skulle det se ut som lite konstiga gjutdefekter (i järnet alltså).
Är böjd att hålla med CAS. Är det vita upphöjt och kan missfärgas med ingnuggade pigment, eller sprickor där en ljus wash skulle kunna tränga in?

Med detta sagt så är det befintliga skicket helt klart funkis.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Stråhatt mån okt 06 2014, 20:40

Jag stämmer in med de som gillar det! Gamla containrar jag har sett kan ha sånna missfärgningar, exakt den tonen och strukturen/mönstret, så jag tycker det ser grymt verkligt ut Very Happy

Stråhatt


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Fisken35 mån okt 06 2014, 21:13

Ja den kan ju ha ståt vig havet ett tag och fått saltavlagringar på sig.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av joopet mån okt 06 2014, 21:26

Den där ser ju brutal ut Shocked
Jag får nog också säga att jag inte tycker det ser konstigt ut med mattlacken.
Som stefan skrev så känns det som att det ger lite liv

joopet


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Fisken35 mån nov 17 2014, 21:57

Nu har det rört sig lite här också.


Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 IMG_5195_zpsc6a28af2

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 IMG_5191_zpsca0ea0cc


Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 IMG_5190-Copy_zpsade886b3
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av cas tis nov 18 2014, 07:26

Nu börjar det blåsa upp till snyggt!
På riktigt dessutom Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 2699807934


Senast ändrad av cas den tor nov 20 2014, 08:13, ändrad totalt 1 gång
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Azgaron tis nov 18 2014, 22:09

Nice! Ser riktigt bra ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Gäst ons nov 19 2014, 16:47

Tjusigt så det förslår , bravo  Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Fisken35 tor nov 20 2014, 17:05

Tackar.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Exelon fre nov 21 2014, 02:34

Riktigt snyggt Fredrik!
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Fisken35 fre nov 21 2014, 16:43

Tackar.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 3 bygge, fortsättningen. - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo 3 bygge, fortsättningen.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet