IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Hayabusa ons aug 27 2014, 19:04

@Tobias - IPA är förvisso en väldigt god öltyp  Smile, men Gunzes Mr.Color ska förtunnas med Lacquer Thinner. Tror inte att alkohol blir bra alls som lösningsmedel.
Hayabusa
Hayabusa

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons aug 27 2014, 19:52

Jo jag upptäckte det.. Eller läste - beställt den thinnern, tack ändå. Smile
Sökte runt lite mera, såg du var jag också skojade om IPA kanske? Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Warsawpact fre aug 29 2014, 22:43

Brage skrev:

Lite blandade figurer m.m.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 2014-08-27_3

Boxarten till " The South of Europe" var ju för j**la random cheers
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public lör aug 30 2014, 12:44

Warsawpact skrev:Boxarten till "The South of Europe" var ju för j**la random. cheers
Tacka vet jag Frau Müller! Laughing

Hannants-posten har anlänt!

Meteorens dekaler suger tydligen svullen purjo på precis alla nivåer. Det senaste tillskottet:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 1408030_Hannants_zps11e2182f

Drygade ut med lite Skyray-godis för att komma upp i utlänningskvoten, plus de här:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 1408030_Hannants_2_zps1b0d4a44

Hur jämrans coolt är inte detta, om man får lov att fråga?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 1408030_Hannants_3_zps00e0e9da

Måste nog skaffa en trave till trollen också... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias lör aug 30 2014, 14:03

Jag gillar verkligen Hannats RAF-rundlar - snygga och lätta att jobba med! Garanterat mycket bättre ja..

30mm´arn ser mycket trevlig ut - eller vad man skall kalla det! Cool Master é bra...
Hmm, det ligger en Crusader och väntar på byggande i högen, eh? Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E lör aug 30 2014, 15:12

Skyray och Crusader, två stora favoriter!  cheers

Den där Avengern är redan inhandlad till min A-10a, vilka fantastiska saker master kan göra, och det till ett högst överkomligt pris!

Mycket gött att se fram emot!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron lör aug 30 2014, 16:50

Ser trevligt ut det där!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av cas sön aug 31 2014, 17:17

A-10!?!?
Den får du gärna börja med vilken dag i veckan som helst!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E sön aug 31 2014, 19:06

cas skrev:A-10!?!?
Den får du gärna börja med vilken dag i veckan som helst!

Den är redan påbörjad och finns i Tema-Tänder!   What a Face

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias mån sep 01 2014, 16:28

Näst sista stora köpet för The Great Re-stashing August 2014.. Cool Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 004_zpsd20547b4

Gav mindre än jag gav för Tamiya-Mussen och ville ha denna boxning då jag är lite nyfiken på tekniken de gör i den där byggboken om modellen med den svarta motorn, den är gjuten i svart plast..
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias mån sep 01 2014, 16:46

Sen skall det blandas drinkar! Cool
Receptarien på apoteket skrattade mig i ansiktet när jag ville köpa etanol (denaturerat ffn!) men jag fick avjoniserat/renat (inte Renat! Wink ) vatten.. Ville testa Xtracrylics färger och där är det som med Vallejo tydligen.

Flory´s Washer blir spännande och efter att ha sett Youtube-videorna verkar de ju nästan idiotsäkra så till och med jag kanske klarar det.. Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 005_zps1c53ed59

Olje-washande får vänta något - fullt upp med resten..! clown
Tobias
Tobias

Inlägg av cas mån sep 01 2014, 16:52

Där har du fått att bita i!
Det är ju mer detaljer i den än vad man kan hitta i microsofts användaravtal!
Skall bli kul att få sen en byggtråd på den, vad det lider...

Stefan, jag tänkte inte på din A-10:a, utan på Matt_Publics!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias mån sep 01 2014, 19:21

Haha, ja det eller iTunes-avtalet man klickar "ja" på hela tiden...

Livrädd för modellen, eller var i alla fall! Lugnt och metodiskt skall det nog gå fint... Men tror jag börjar med Hasses P-47a av mina stora byggen - den är billigare.. Razz (Gav 870 kr med frakt för denna förresten.)

A-10:or? Var??? De räknas ju helt klart in under "Dunderbultz"!

Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av frznlogic mån sep 01 2014, 22:00

Titta vad man fick tag i? Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 2d6oajb

Jag lutar åt den här målningen när bygget nu blir av:

http://www.airliners.net/photo/Dassault-Falcon-10/1291665/&sid=60ebb9c3cc84e6b99ca1ed2f9003a761

Det finns några olika varianter på samma individ att välja mellan:

http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=SE-DEL&distinct_entry=true

frznlogic

Inlägg av cas tis sep 02 2014, 07:09

SE-DEL? Ägs den av riksbanken?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E tis sep 02 2014, 10:11

cas skrev:SE-DEL? Ägs den av riksbanken?

Nej, SE-DEL ägs av Marcus Wallenberg!

Nästan lika bra som Wall Enberg, eller hur!  Laughing

En riktigt fin modell är det också, formarna kommer från Hasegawa!
Hasegawa gav ut tre stycken Biz-jets i 1/48, Falcon 10, Gates Learjet och Cessna Citation I, alla tre mycket fina och klart byggvärda.
Man blir ganska förvånad av hur pass stora de här "små" biz-jetsen blir i 1/48!.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Stefan E tis sep 02 2014, 10:14

Tobias skrev:Näst sista stora köpet för The Great Re-stashing August 2014.. Cool Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 004_zpsd20547b4

Gav mindre än jag gav för Tamiya-Mussen och ville ha denna boxning då jag är lite nyfiken på tekniken de gör i den där byggboken om modellen med den svarta motorn, den är gjuten i svart plast..

Den där är jag riktigt nyfiken på, Tobbe!  Very Happy
Läge för en rejäl låd-titt?  bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Stefan E tis sep 02 2014, 10:17

cas skrev:

Stefan, jag tänkte inte på din A-10:a, utan på Matt_Publics!

Vafalls, finns det fler A-10or än min????   Laughing

Ja, Matts A-10a vill jag också se byggas, det är helt klart!  cheers

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias tis sep 02 2014, 10:36

Stefan E skrev:
Tobias skrev:Näst sista stora köpet för The Great Re-stashing August 2014.. Cool Wink

Den där är jag riktigt nyfiken på, Tobbe!  Very Happy
Läge för en rejäl låd-titt?  bounce

Stefan  sunny

Absolut Stefan! Jag ordnar det i kväll när jag är hemma! Smile
Skall ta lite bilder bredvid Tamiya-Mussens delar.

Senast ändrad av Tobias den tis sep 02 2014, 11:18, ändrad totalt 1 gång
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public tis sep 02 2014, 10:48

cas skrev:A-10!?!? Den får du gärna börja med vilken dag i veckan som helst!
Stefan E skrev:Ja, Matts A-10a vill jag också se byggas, det är helt klart!  cheers
Lobbygrupperna drar tydligen igång redan före valet nuförtiden. lol!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av frznlogic tis sep 02 2014, 15:48

Stefan E skrev:
cas skrev:SE-DEL? Ägs den av riksbanken?

Nej, SE-DEL ägs av Marcus Wallenberg!

Nästan lika bra som Wall Enberg, eller hur!  Laughing

En riktigt fin modell är det också, formarna kommer från Hasegawa!
Hasegawa gav ut tre stycken Biz-jets i 1/48, Falcon 10, Gates Learjet och Cessna Citation I, alla tre mycket fina och klart byggvärda.
Man blir ganska förvånad av hur pass stora de här "små" biz-jetsen blir i 1/48!.

Stefan  Very Happy
Det är nästan så att man kan tro att Wall Enberg är inspirerad av en verklig person... 😁. 

Jo det stämmer. 

Hur var modellen att bygga, eller har du byggt den? Vad jag såg lär jag få scratcha hela insidan... Typ... ☺

frznlogic

Inlägg av Stefan E tis sep 02 2014, 16:43

Har inte kommit fram till att verkligen bygga den... ännu...   Embarassed

Har bara tittat o tummat på plasten, men det blir en hel del att göra om man vill ha kabininredning.

Allihopa är bara tomma skal i kabinen, men cockpit och insteget vid dörren ser hyfsat detaljerat ut.

Som tur är kommer man ändå inte att kunna se särskilt mycket genom de små kabinfönstren.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S lör sep 06 2014, 19:56

Dagens inhandlingar....

Bara en modell än så länge, Revells Tornado.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1478_zpsd185eb8d

Sedan lite sådant som jag hittad epå ICAs sminkavdelning (jag var förklädd)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1479_zps7b79cae7

Mer från AIM....Alclad prajmers.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1480_zpsab4bb239

Mera tejp!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1481_zps4bf8b795

Micros set/sol och spackel.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1482_zps54782e24

Mig pigment

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_1483_zps48f55287
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Henrik Bergman lör sep 06 2014, 20:20

Jag såg nog hur du kramade den modellen. Razz
Trevliga inköp, på min ära.

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Inlägg av Gäst lör sep 06 2014, 21:15

men Janne fick du inte med dig mer grejjor hem ??  Very Happy

Gäst
Gäst

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet