IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 12 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn lör sep 20 2014, 12:52

Trevliga grejer Juha. Tror att en hel del av det du behöver för en E-3 redan ligger i lådan.

linusorn

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal lör sep 20 2014, 13:13

Kollade litegrand....jupp....ingen yttre...utan bara beväpningen som förändrades som jag fattat der som
Mal
Mal

Inlägg av Fisken35 sön sep 21 2014, 22:14

Jaha så har man varit inne i en hobbyaffär igen då, och resultatet.

Ja 1-0 till hobbyaffären såkart.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 DSCN4028Medium_zpsa62f8f50

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Janne.S sön sep 21 2014, 22:39

En tiffy är väl inte illa Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Tobias sön sep 21 2014, 22:44

Fin-fint! Riktigt sugen på den jag med! Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av cas mån sep 22 2014, 05:08

Mmmm Tiffie! I love you
(hasegawa-plast och nya fina Cartograf-dekaler. Finns inget att anmärka på i den lådan)

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av cas mån sep 22 2014, 13:48

Posten har varit snäll mot mig med!
Först en gnutta färg från AKAN, via Bosses finske handlare
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20140917_204115_zps8cfb9f85
Skall bli kul att experimentera med!

Gunze behövs dock alltid mer av.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20140918_050336_zps489e7d16
Heja Rebell som är nästan lika snabba som byggmodellen på att frakta hem saker =)

Och slutligen, vem kan nån längre tid motstå Hannants?
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20140922_125309_zps14dda0a1
Jag kunde det inte...
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin mån sep 22 2014, 13:59

Trevlig skörd Christer.
Men jag ser ingen ny Airfix C-47:a till de fina Xtradecalerna.
Jag vågar lova att du kommer gilla AKAN-färgerna.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas mån sep 22 2014, 14:09

Airfix Dakota kommer sen =)

Akan-färgerna funkade ju fint på plastkollot, men jag måste ju testa dom i min hemmiljö också. Men det skall bli mycket spännande att prova!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron mån sep 22 2014, 17:08

Tiffie är ju inte fel och det ser ju ut som en trevlig modell!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public tis sep 23 2014, 11:44

Den där polska Yak:en ger mig rätt sorts rysningar! cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas tis sep 23 2014, 12:06

Flora kommer med i kalla kriget-tråden innan hjul!
(hoppas jag )

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron tis sep 23 2014, 16:58

Trevliga inköp Christer! Tror nog jag också får bidra till den finske handlarens ekonomi! Smile

Ser fram emot Flora-bygget!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Caverö tis sep 23 2014, 20:19

Trillade dit på Art In Miniature och köpte några små godingar.

har dock lite svårt för Dragon när inte Volstad har målat boxarten.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20140923_170859_zpsigkwyqfs

En asfrän japanare.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 A4bd1dea-c276-4520-9da9-89cd8d74c762_zps8f110353

Och en till ryssi.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 634c90f2-703b-4d12-9ee1-d7b1677322e0_zps0ad7579d

Önskas någon byggd så säg till för då kan den hamna längst ner i byggkön som är några år framåt.
Caverö
Caverö

Inlägg av Azgaron tis sep 23 2014, 22:45

Trevliga inköp Caverö!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas ons sep 24 2014, 07:54

Ryssar är alltid fint, men Tony var nog snyggast av dom alla!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Björn Eriksson ons sep 24 2014, 21:39

Förra måndagen 2014-09-15 anlände dessa från USA

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 IMG_7969
De två översta modellerna är alldeles nyutkomna från Moebius Models,
överst en Cylon Raider från den gamla BSG Filmen/Serien från 1978,
Den mittersta modellen är Battlestar Galactica från samma tidsepok.
Den nedersta är ett andra inköp av den modernare varianten av Cylon Raider
från den nya filmserien av BSG.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 IMG_7964
Cylon Raidern från 1978 Serien är gigantisk jämfört med den nya versionen (som är placerad ovanpå), men det är samma skala 1:32 på båda modellerna.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 IMG_7966
Även Battlestar Galactica från 1978 är ordentligt stor, känns som den blir
lika stor som Battlestar Pegasus. vilket den kanske inte borde vara eftersom
den skall vara något kortare en den modernare varianten av Battlestar Galactica som är betydligt mycket kortare än Battlestar Pegasus, alla de tre modellerna är gjorda i skala 1:4105 enligt uppgift
på kartongerna, men tvivlar på att det är så (men det är skitsamma för mig)
för den har superfin detaljering, bättre än de andra två.
Björn Eriksson
Björn Eriksson

Inlägg av Janne.S ons sep 24 2014, 22:06

Gôr fräcka inköp, Björn Very Happy

Längtar tills scifi forumet fylls med allehanda BSG grejer Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal ons sep 24 2014, 23:22

Gösses vad fina grejjer Very Happy....

Själv åkte jag på lite sånt här......

En ny spruta...kom på att jag byter färg ofta o går till baka osv...så detta kommer hjälpa mig lite grand iaf.

sen har jag faktiskt lyckats med bedriften att slita ut ett munstycke....japp...det har kommit succesivt, men häromdan fick jag en mkt oönskad sprutbild jag inte ricktigt vart nöjd med....har ingen bild, men ,beskriver mer att känslan att färgen inte atomiserades ordentligt (joni utsädd som fasiken) o det vid postshading Sad .....små små små små splutter såg man precis vid den våta fläcken runt om....undersökte ordentligt...japp nålen stack ut liite mer än vanligt, ca 1/2mm mer än den ska...nepp inga sprickor heller..men men har en ny nu munstycke..samt reservnål+munstycke med...ingen skada dock då det var postshading så de synns inte men man såg splutret innan den dunstade Wink...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 2rw0znq

Order Is Restored..
Mal
Mal

Inlägg av Tobias tor sep 25 2014, 18:07

Härligt Juha, utsliten spruta måste vara ett bra tecken såsom en hög fina byggen. Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal tor sep 25 2014, 18:33

Tobias skrev:Härligt Juha, utsliten spruta måste vara ett bra tecken såsom en hög fina byggen. Wink

Haha..nej det var bara mumstycket till min H&S Infinitys som är helt slut Wink så köpte bara ett nytt 02 munstycke till den, sen en ett reservkit 02 nål+ munstycke...

Passade sen på att köpa en till Aitbrush H&S Evolutuion Wink som kommer användas då jag växlar mkt Wink....

Samma fabrilat...så munstycken, nålar mm passar.båda.modellerna då de är samma Wink
Mal
Mal

Inlägg av Tobias tor sep 25 2014, 19:23

Impulsköpte ett par brittiska helveteskatter och ett oväder - känns klockerz! Cool

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 001_zpsc894fc19

Den ena kan bli amerikansk helveteskatt..
Tobias
Tobias

Inlägg av flarpen tor sep 25 2014, 20:43

Det damp ner ett hyfsat stort paket från Staterna i dag innehållande detta:

En styck 1/48 vakuumformad Caproni Ca.311/313 från Combat Models.

Lådinnehåll. Och det ordet använder jag väldigt löst då man faktiskt inte får med nån låda till delarna, utan allt låg bara löst förpackat (väl skyddat dock) i en vanlig kartong.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_01_zps827ad782

Man får med ett ark med dom större bitarna, så som kropp, vingar, stabbe, naceller
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_02_zps7b91d0c3

Ett ark med huvudglasdelarna. sidorutorna får man skära till av medskickat genomskinlig plast. Jag tycker dock det ser ut som att glasdelarna inte har rätt form, den övre delen har en för spetsig (och smal) form enligt en första anblick.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_03_zpsc6b73426

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_04_zps14f3721d

Sen får man även med en del smågodis i en påse. vilket innehåller en del resin och metall detaljer, såsom hjul, landställ, propellrar/spinners, en del inredningsdetaljer och kulsprutor. (faktiskt mer än vad jag vågat hoppats på)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_05_zpsa7ad360c

Instruktionen är ju ganska basic också den om man säger så.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_06_zpse30c64ea

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_07_zps14d12e7f

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_08_zpsac489f83

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Cap313_09_zps68bbe04e

Detta ska bli spännande att sätta tänderna i när känslan sätter in....

Just det ja, en sak till, om nån har bra ritningar eller vet var man kan få tag på sådana till Capronin så skulle jag vara väldigt tacksam för dessa.
flarpen
flarpen
AMS patient zero

Inlägg av flarpen tor sep 25 2014, 20:53

Lite mer som inhandlats den senare tiden

BT-9 från Belcher Bits som ska bli en Sk 14
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 BK-08_1_zps6fbc644f

Och jag har äntligen fått tag på dessa dekaler efter att ha letat hur länge som helst. Fick dom dessutom ganska billigt på evilbay.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 MA-48161_1_zps25a3e44c

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 MA-48161_2_zps4e1e7864

Det lockar att göra nån av Harrier Gr.7'orna 'Lucy' eller 'Michelle'

Sen blev det ju en del inköp på AIM
en styck G.W.H. F-15B/D
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 GWHF-15BD_zps3ca02935

F-84G
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 F-84G_zps24c69713

Och en Mosquito (denna valdes som pris för vinsten av SM-titeln)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 MosquitoNFMkII_zps34f38017

/Johan
flarpen
flarpen
AMS patient zero

Inlägg av Tobias tor sep 25 2014, 21:36

Jäkla trevliga byggen! Capronin ser spännande - och skrämmande ut dock! ;D
Tobias
Tobias

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 12 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet