Marder III M + besättning…
+9
MiniStuff
Jojje
Gigabyte
Mal
Exelon
cas
Azgaron
Matt_Public
Stråhatt
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Marder III M + besättning…
Tack Matt och Azgaron! Jag tänker lite att känslan är vad som skiljer ett diorama från en displayplatta, ett diorama behöver berätta en historia, så det är kul att höra att det ger nån sorts reaktion Grön kvist är ingen dum idé, en liten blickfångande färgklick sådär, ska försöka få in det!
Såhär såg det ut efter att statiskt gräs, grästuvor, mossa och ett par små akvarieväxter var fastlimmade:
Och såhär blev det med färg. Sprutade svart på sidorna och några olika bruna nyanser på jorden, sen torrborstade jag växtligheten med ett par blandningar av gul ockra och vitt.
Nu ska jag försöka göra höstlöv… i massor…
Såhär såg det ut efter att statiskt gräs, grästuvor, mossa och ett par små akvarieväxter var fastlimmade:
Och såhär blev det med färg. Sprutade svart på sidorna och några olika bruna nyanser på jorden, sen torrborstade jag växtligheten med ett par blandningar av gul ockra och vitt.
Nu ska jag försöka göra höstlöv… i massor…
Stråhatt
Men jämmer, vad snyggt!
Det här kommer att bli en duktig magsugare.
Det här kommer att bli en duktig magsugare.
Matt_Public- Master of DNF
Det där var inte lite vackert det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Många tack!
Har pillat med löv att strö på marken, klippte papper i några olika nyanser till små små rombformer…
Och la i blöt i en blandning av gul och grå akryl och massa vatten, för att dämpa färgerna lite.
Sen spred jag ut det på tidningspapper för att torka, vilket i efterhand var rätt korkat eftersom hälften nu sitter fast… Men jag borde ha tillräckligt ändå. Får se hur detta går
Har pillat med löv att strö på marken, klippte papper i några olika nyanser till små små rombformer…
Och la i blöt i en blandning av gul och grå akryl och massa vatten, för att dämpa färgerna lite.
Sen spred jag ut det på tidningspapper för att torka, vilket i efterhand var rätt korkat eftersom hälften nu sitter fast… Men jag borde ha tillräckligt ändå. Får se hur detta går
Stråhatt
Först såg det ut som knepig müsli men se insåg jag vad det var.
Fräsigt!
Fräsigt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Just! Några russin och lite havregryn på det där, så!cas skrev:Först såg det ut som knepig müsli, men sen insåg jag vad det var.
Aningens träig smak kan jag tänka mig, men mycket fiberrikt!
På med lim och löv. Plus ett till lager svart och sen lite matt lack på kanterna, och blank lack på den färska jorden på graven och lite här och där kring spåren.
Ser lite cartoony ut, inte exakt som jag tänkte mig, men jag gillar faktiskt hur det blev. Så det var ju inte mycket mer att göra än att kleta fast vagn och gubbs:
Och därmed förklaras detta bygge… färdigt. Det trodde jag aldrig Lägger upp några fler bilder i Bildrutan. Tack för stödet längs vägen
På med lim och löv. Plus ett till lager svart och sen lite matt lack på kanterna, och blank lack på den färska jorden på graven och lite här och där kring spåren.
Ser lite cartoony ut, inte exakt som jag tänkte mig, men jag gillar faktiskt hur det blev. Så det var ju inte mycket mer att göra än att kleta fast vagn och gubbs:
Och därmed förklaras detta bygge… färdigt. Det trodde jag aldrig Lägger upp några fler bilder i Bildrutan. Tack för stödet längs vägen
Stråhatt
Du är en gyllene gud!
Den surrealistiska touchen förstärker de särpräglade individerna.
Den surrealistiska touchen förstärker de särpräglade individerna.
Grymt....
Jäkligt bra diorama som verkligen greppar tag i en när man ser det!
Stefan
Jäkligt bra diorama som verkligen greppar tag i en när man ser det!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tjusigt! Det diot har du fått till fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 4 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet