IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Gäst sön sep 21 2014, 14:48

Jaha ja.....

Att tyda tecknen är nog det bästa.....
Fröken i huset tyckte att det var dags för mig att köra en rejäl röjning av min "byggarbetsplats"
så jag inte fick arbetsmiljöverket och skyddsombud i hasorna   Very Happy .

Detta skall då jag göra:
1. diska alla verktyg
2. diska mina färgbyttor
3. dammsuga av arbetsyta
4. köra med vim över hela arbetsytan
5. handsprita tagentbord och mus och lite annat.
6. tömma papperskorg


Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa CtIblpPTPXo2CJq4EGsgYp32H14t1QF2fxdI_AQtxrA=w992-h744-no

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Bild%2B002

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Bild%2B003

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av cas mån sep 22 2014, 05:36

Uppstädning på byggbordet kan bara sluta på två sätt; antingen blir allt mycket bättre, eller så hittar man ingenting efteråt.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Matt_Public mån sep 22 2014, 09:44

Bra där! En överfull papperskorg fylld med lättantändligt material är en brandrisk. Om SWMBO dessutom är eldfängd till lynnet så kan man även få det hett om öronen p.g.a. de andra åtalspunkterna. Laughing


Men att handsprita musen ska man emellertid vara lite försiktig med. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Exelon mån sep 22 2014, 10:11

Bra att påtala matt, så den jäkeln som fräser mest den ska inte handsprita Ola då öppnar sig mordors portar och det blir dålig stämning. Har för vana/ovana att städa upp byggbordet efter varje bygge men likförbannat ser det ut som ett bombnedslag efter ett par timmar. Ökade byggbord ytan med nära på en meter när jag flyttade in i nya hobbyrummet så jag inte skulle ha det så trångt men likförbannat så är det i princip bara ett a4/kapmattan som är ledig.scratch
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Matt_Public mån sep 22 2014, 10:24

Exelon skrev:Ökade byggbord ytan med nära på en meter när jag flyttade in i nya hobbyrummet, så att jag inte skulle ha det så trångt, men lik förbannat så är det i princip bara ett A4/kapmattan som är ledig.
A4? Lyx! Laughing

Jag har vid varje givet tillfälle en ledig yta motsvarande ett C5-kuvert som bäst. Dessutom delar jag området med hjordar av frigående gjutramsfjuppar och tejp-rester.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Gigabyte mån sep 22 2014, 10:33

Städa ? What a Face jo det är väl bra ,, själv städer jag hobbyrummet si så där en gång i kvartalet ,,men så ser det ut som det gör med  Razz
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Azgaron mån sep 22 2014, 17:47

Städa hobbyrummet behövs nog emellanåt. Risken finns dock att man inte hittar saker å ting sen.
Tycker nog att mitt byggskrivbord är mesigt litet, och skulle vilja ha ett som typ det vi har på kontoret/datarummet här hemma, men det skulle snart nog drunkna i alla prylar och inte mycket av min A4 skärmatta skulle synas! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Gäst mån sep 22 2014, 19:50

Boys......sug in detta ord "STRUKTUR"......  Wink


har inte fipplat bort en ända sak på bordet och jag har aldrig pågående projekt när jag gör denna sanering (görs mellan 4-6 modellen typ)   Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Azgaron tis sep 23 2014, 17:37

Säg ifrån när du kommer upp i 50-150 pågående byggen! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Gäst tis sep 23 2014, 19:03

Azgaron skrev:Säg ifrån när du kommer upp i 50-150 pågående byggen! Wink

Håkan


Har tyvärr karaktär gällande detta , håller max på med 2 byggen samtidigt , 1 stor och 1 litet sidoprojekt Very Happy

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Exelon tis sep 23 2014, 19:47

Kör bara ett bygge i taget men byggbordet är fortfarande knöka fullt.....vad gör jag för fel! scratch
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Azgaron tis sep 23 2014, 23:34

Ola skrev:
Azgaron skrev:Säg ifrån när du kommer upp i 50-150 pågående byggen! Wink

Håkan


Har tyvärr karaktär gällande detta , håller max på med 2 byggen samtidigt , 1 stor och 1 litet sidoprojekt Very Happy

//Ola

Det är inget att vara ledsen över! Smile Fortsätt du så! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Gäst ons sep 24 2014, 15:28

Exelon skrev:Kör bara ett bygge i taget men byggbordet är fortfarande knöka fullt.....vad gör jag för fel! scratch


Har du provat att lägga lite struktur och röja lite och se över vad du egentligen behöver ha framme  Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Gäst ons sep 24 2014, 15:29

ja du Håkan , jag gör nog det och enklast så Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa Empty Sv: Boys........att tyda tecknen är ett måste......för sitt bästa

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet