He 177 Greif 1/72
+7
Stråhatt
Mal
Janne.S
Azgaron
cas
Marlin
Gigabyte
11 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: He 177 Greif 1/72
Tack ,Tobias, Matt , Mal ,
Mja Matte är väl inte så ,, men faktisk inte så dum ide att göra glas eller plexiglas (Lättare att skära till ) som passar modellen typ en skokartong i utförande
man kan då stapla modeller ovanpå varandra, tar betydligt mindre plats, samtidigt som man får full insyn ..
Mja Matte är väl inte så ,, men faktisk inte så dum ide att göra glas eller plexiglas (Lättare att skära till ) som passar modellen typ en skokartong i utförande
man kan då stapla modeller ovanpå varandra, tar betydligt mindre plats, samtidigt som man får full insyn ..
Gigabyte
jag spacklar vidare ,,,
det saknades glas till eller rättare sagt så var dom väldigt deformerade som mera klumpar än glas ,,
så antingen slänger jag den eller så spacklar jag helt enkelt igen fönster hålen
så nu blir det en unik grip med dålig sikt , , och får väl ta denna som ett övnings objekt o bygga klar den
det saknades glas till eller rättare sagt så var dom väldigt deformerade som mera klumpar än glas ,,
så antingen slänger jag den eller så spacklar jag helt enkelt igen fönster hålen
så nu blir det en unik grip med dålig sikt , , och får väl ta denna som ett övnings objekt o bygga klar den
Gigabyte
Halloj.
Du kan få klarglas plastic card av mig om du vill...kan skära ut en bit åt dig 5x5cm om det är såna rutor du kan skära till....
Hojta till så lägger jag dem på lådan.
Du kan få klarglas plastic card av mig om du vill...kan skära ut en bit åt dig 5x5cm om det är såna rutor du kan skära till....
Mal
Tack Mal det var verkligen snällt av dig !,, Men jag har tappat gnistan med att försöka göra den till ett hyfsat byggeMal skrev:Halloj.
utan att detta får bli en ren övning i modellbygge ,,
kommer ändå att publicera mina misstag o blunder ,,även om det tar emot att visa sina klamp i klaveret
Ps beställt en Grip i 1/48 MED masker från Rebell Hobby ,,
Gigabyte
Oj, en stor Grip kommer bli helläckert!
Och nu kan du ju gå all in på det där helvetiska "Wellenmünster" kammot på Airfixen
(jag har för mig att det heter så, det där spaghettiliknande spraymönstret som gjordes på frihand över de två grågröna nyanserna)
Och nu kan du ju gå all in på det där helvetiska "Wellenmünster" kammot på Airfixen
(jag har för mig att det heter så, det där spaghettiliknande spraymönstret som gjordes på frihand över de två grågröna nyanserna)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hu,, har sett det mönstret ,,och göra den på frihand blir ju en liten utmaning ,,cas skrev:Oj, en stor Grip kommer bli helläckert!
Gigabyte
Tack Matt o Tobias
@ Tobias ,,nej det är AK Akryl färg men tror att det är samma som vallejo
deras logga finnes på förpackningen i alla fall och jag använder valles förtunning
funkar bra och flyter ut fint .
@ Tobias ,,nej det är AK Akryl färg men tror att det är samma som vallejo
deras logga finnes på förpackningen i alla fall och jag använder valles förtunning
funkar bra och flyter ut fint .
Gigabyte
Ah, primer på!
Nu börjar den mest spännande delen!
Lycka till!
Lycka till!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack cascas skrev:Ah, primer på!
Lycka till!
kan behövas då jag inte varken har mottlat eller gjort split cammo innan
Gigabyte
Snyggt med primer på! Ser fram emot cammo!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Senast ändrad av Gigabyte den tor okt 02 2014, 22:26, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Klamp i RLM Klaveret)
Gigabyte
Rätta mig om jag har fel...men har för mig att bombplanen körde RLM 65 genom hela WW2.....
oxå..ser jäkligt bra ut det där
oxå..ser jäkligt bra ut det där
Mal
RLM 76 ersatte 65 eftersom färgblandning ansågs vara slöseri med prima kobolt, om man ska tro Sammelmitteilung Nr. 2. Hur resterande färg sedan hanterades och nybyggda plan målades kan man emellertid säkerligen diskutera dagen lång.Mal skrev:Rätta mig om jag har fel, men har för mig att bombplanen körde RLM 65 genom hela WW2...
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:RLM 76 ersatte 65 eftersom färgblandning ansågs vara slöseri med prima kobolt, om man ska tro Sammelmitteilung Nr. 2. Hur resterande färg sedan hanterades och nybyggda plan målades kan man emellertid säkerligen diskutera dagen lång.Mal skrev:Rätta mig om jag har fel, men har för mig att bombplanen körde RLM 65 genom hela WW2...
Japp....så sant så sant Matt.....
Sett altför många forumkrig på andra forum om färger om "who is right" and "what is right" o hakkat o malt sönder den egentliga byggtråden......
Tack Magistern Matt
Mal
Nå, krig är ju rätt passande med tanke på temat.Mal skrev:Sett alltför många forumkrig på andra forum […]
Det roliga är att de flesta som yttrar sig tvärsäkert inte var med själva, och de som var med kunde ofta inte bry sig mindre. Hoppas verkligen att ingen utlänning kontaktar mig om 60 år för att få veta färgen i handsfacket på Terrängbil 16. Med det sagt så är ju Luftwaffe ett kärt ämne för många, så man får har överseende.
Matt_Public- Master of DNF
Varför jag reagerade på färgen är att jag tycker att den ser mera grön ut än blå
Gigabyte
Den där masken är då sannerligen värd sin vikt i guld!
Stabilt målat minsann!
Stabilt målat minsann!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat!
Härligt bygge o Griefen är ju ett helläckert plan, och nu blir jag sugen att starta min 48a bara för det!
Stefan
Härligt bygge o Griefen är ju ett helläckert plan, och nu blir jag sugen att starta min 48a bara för det!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mycket snyggt Giga! Dom där schablonerna var nog enklaste vägen annars hade du nog börjat närma dej galenskapen.
Exelon
Tack ExelonExelon skrev:Mycket snyggt Giga! Dom där schablonerna var nog enklaste vägen annars hade du nog börjat närma dej galenskapen.
He he jo det var väl på gränsen där
Kul o lärorikt bygge i alla fall
Gigabyte
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet