Messerschmitt Bf110E klar för att flyga
+4
Tobias
Matt_Public
cas
andersb80
8 posters
Sida 1 av 1
Messerschmitt Bf110E klar för att flyga
I helgen byggde jag klart och målade upp planet. Jag körde på för skojs skull utan att anstränga mig för mycket så det har sina skavanker men jag är nöjd ändå. Hade problem med den gula färgen som antingen blev grönaktig eller för tjock. Jag hade köpt maskeringstejp från Eduard för cockpitglaset men helvete vilket pill det var. Så med tanke på att jag såg detta som ett lättsamt bygge så målade jag utan tejp på fri hand. Det blev några felsteg men helt ok.
I det stora hela var det en rolig utmaning och jag är nöjd med resultatet. Dekalerna som var väldigt lättarbetade gör att utseendet höjs flera snäpp. Några få moment var lite kniviga och några delar behövde jag slipa för att få dem att passa men annars en mycket bra modell som det gick smidigt att bygga.
Så här är lite foton på min första flygmodell på 25 år!
" />
I det stora hela var det en rolig utmaning och jag är nöjd med resultatet. Dekalerna som var väldigt lättarbetade gör att utseendet höjs flera snäpp. Några få moment var lite kniviga och några delar behövde jag slipa för att få dem att passa men annars en mycket bra modell som det gick smidigt att bygga.
Så här är lite foton på min första flygmodell på 25 år!
" />
Senast ändrad av andersb80 den tis sep 30 2014, 23:36, ändrad totalt 1 gång
andersb80
Sv: Messerschmitt Bf110E klar för att flyga
Den behöver du ju inte skämmas för!
Söt liten rackare, även om det inte är en av (nya) Airfix bättre modeller...
Söt liten rackare, även om det inte är en av (nya) Airfix bättre modeller...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Vilka nyare Airfix modeller skulle du rekommendera?
andersb80
Här är en rätt bra lista över Airfix samtliga nya saker:
http://crazyforkits.weebly.com/airfix-new-tools.html
Samtliga har bra dekaler skall man kanske börja att säga, men sen är det ett litet minfält.
Eller kanske inte när man kollar hur listan ser ut....
I 1/72, fram till Vickers Valiant i listan är det i princip bara Sptifire Mk1a/II som är lysande, resterande är överlag ganska grova i detaljerna och nästan lite för enkla i utseendet.
Sen är det bara att köra på!
http://crazyforkits.weebly.com/airfix-new-tools.html
Samtliga har bra dekaler skall man kanske börja att säga, men sen är det ett litet minfält.
Eller kanske inte när man kollar hur listan ser ut....
I 1/72, fram till Vickers Valiant i listan är det i princip bara Sptifire Mk1a/II som är lysande, resterande är överlag ganska grova i detaljerna och nästan lite för enkla i utseendet.
Sen är det bara att köra på!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Greppade inte att detta var första flygplanet på 25 år. Kul att du valde en Zerstörer!
ZG 26 dessutom, och öken-cammo ovanpå det. Mums-mums!
Också: tufft av dig att välja en kärra med växthus. Det mesta kommer att kännas barnsligt enkelt vid jämförelse.
ZG 26 dessutom, och öken-cammo ovanpå det. Mums-mums!
Också: tufft av dig att välja en kärra med växthus. Det mesta kommer att kännas barnsligt enkelt vid jämförelse.
Matt_Public- Master of DNF
Tack för listan cas. Bra med lite överblick.
Haha växthus var ett bra ord . Ja när jag kom till den delen gav jag upp noggrannheten och bara körde på.
Haha växthus var ett bra ord . Ja när jag kom till den delen gav jag upp noggrannheten och bara körde på.
andersb80
Tycker du fått till en jäkligt fin modell med förutsättningarna i modellen i sig.....m passform mm...
Målninggjobbet är mkt bra...samt helheten ser balanserad ut vilket är mkt viktigt med...
Så Mal ger höga betyg på denna...
Målninggjobbet är mkt bra...samt helheten ser balanserad ut vilket är mkt viktigt med...
Så Mal ger höga betyg på denna...
Mal
Jättesnyggt.
Kan bara instämma i kören.
Om första planet på 25 år ser så här bra ut.
Hur ska då nästa se ut.
/Bosse
Kan bara instämma i kören.
Om första planet på 25 år ser så här bra ut.
Hur ska då nästa se ut.
/Bosse
Marlin
Snyggt bygge och en trevlig kärra! Gott jobbat med första på 25 år!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Airfix Messerschmitt Bf110e 1/72
» Bf110E trop - Airfix 1/72 - klar!
» Messerschmitt Bf 109 F-2, Zvezda, 1/72 -klar
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Att flyga SR-71 Blackbird
» Bf110E trop - Airfix 1/72 - klar!
» Messerschmitt Bf 109 F-2, Zvezda, 1/72 -klar
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Att flyga SR-71 Blackbird
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet