Smygbygge..
+4
Matt_Public
Stefan E
cas
Tobias
8 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Smygbygge..
Haft en del omfattande praktik och spelat lite (-för mycket) War Thunder men också hunnit smygbygga lite på en Hellcat, brittisk FAA naturligtvis. Blir troligen en blå. Kör på Op Dragon på Mk. I´an, kamo och invasionsränder...
Skall limma på lite småtjafs såsom utblås innan jag grundar. Låter det torka några dagar medans jag bygger och målar motorn..
Skall limma på lite småtjafs såsom utblås innan jag grundar. Låter det torka några dagar medans jag bygger och målar motorn..
Tobias
Sv: Smygbygge..
Tobbe, du har utsökt smak, så är det bara!
Flinkt jobbat så långt dessutom.
Är den lika go att bygga som alla säger, förresten?
Flinkt jobbat så långt dessutom.
Är den lika go att bygga som alla säger, förresten?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja.. Den är fin men inte en Tamigawa. Kroppshalvorna har inte många styrpinnar till exempel. Inget större problem men det är en Eduard och det märks. Fin och bra passform men inte japansk så att säga.
Har ju inte byggt de där föregångarna som skall vara krångliga (?) dock (Fw 190?) - men som Eduard förbättrade till detta kit i hur lättbyggd den är.
Tobias
Hellcaten är verkligen en "snäll" o fin modell att bygga!
Härligt flygplan också...
Snyggt Jobbat så här långt!
Stefan
Härligt flygplan också...
Snyggt Jobbat så här långt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Just! Just! Lite tyskfattig output, men annars så.cas skrev:Tobbe, du har utsökt smak, så är det bara!
Men endera dagen drar karln igång med en Stuka, I can feel it.
Matt_Public- Master of DNF
Jag var faktiskt och kikade på Hobbybokhandelns Bf 109-upplag i fredags. Hasegawa 1/48:or i överflöd.. Är ganska sugen efter att ha flugit dem en hel del i War Thunder nu. Lite osäker på vad jag vill göra dock -F-2? G-2? G-6..? (Har något kit gun pods?) - mottling är jag inte mogen för etc... Men det är på gång!
Tobias
Man behöver ju inte mottla dom...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tobias skrev:Sugen på Barkhorns G-6, eller boxen iaf.. Den ser snygg ut men jag kan fan inte måla sånt!
Klicky
Joförfan det kan du, du har inte försökt än.....
Nångång måste vara den första .....övning, samt en grymt fin modell, behöver inte scratchas, kan göras om man vill, men den är galet fin oob
Mal
Stod och fingrade på Barkhorn-boxen idag... Köpte färg istället.. Tänkte jag skulle kolla lite fler reviews och vad det finns för AM. Men den ser fin ut!
Får man gun pods i någon Eduard-box?
Hellcat´en är grundad, torkat sedan i lördags. Skall putsa lite på grundningen och preshejda lite..
Får man gun pods i någon Eduard-box?
Hellcat´en är grundad, torkat sedan i lördags. Skall putsa lite på grundningen och preshejda lite..
Tobias
Ooooh, Preshade sådär på bleka onsdagseftermiddagen!
Snajsigt!
Och dessutom en FG.1 som ännu ett smygbygge
Snajsigt!
Och dessutom en FG.1 som ännu ett smygbygge
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Spännande att läsa om passformen, håller helt med om att det inte är som en tamiyagawa utan lite mer krävande att få till på ett bra sätt.
Har bara byggt ett par 190:or och man lär sig nog att tycka om dom trots vissa krångliga och kanske överdetaljerade delar.
Väntar på resten nu med färg och allt
Har bara byggt ett par 190:or och man lär sig nog att tycka om dom trots vissa krångliga och kanske överdetaljerade delar.
Väntar på resten nu med färg och allt
Caverö
Snabbis-bild.. Ramlat på lite färg och lite dekaler.. Gunzes H54, blandade lite mycket så det gick en del färg till spillo - fyllde på från Rebell då jag kommer behöva mer till min F7F och råkade då ramla över en Eduard Tempest Mk. V... Härlig kärra med fartkänsla.
Men 109:orna kommer Matte.. (Wulfarna de med..) Behöver läsa på lite till, skaffa mer färg mm.
Stenciler ev imorgon, men har helg-jour-pass-grejsemojs så...
Men 109:orna kommer Matte.. (Wulfarna de med..) Behöver läsa på lite till, skaffa mer färg mm.
Stenciler ev imorgon, men har helg-jour-pass-grejsemojs så...
Tobias
Jäklars vad snyggt....tonen i blå är perfekt på bilden.......detta gillas .......
Yepp..Matt e kung på 109or....galet bra uppslagsverk den karln är på dem kärrorna.....
Wurgers...bara hojta till
Yepp..Matt e kung på 109or....galet bra uppslagsverk den karln är på dem kärrorna.....
Wurgers...bara hojta till
Mal
F7F!? Skall du ge dig på en Tigerkatta också??
helveteskatten växer då fram kanonfint, så mycket är säker.
Ang .Tempesten...det är en mycket tidig Eduard, så angrip den som en kortseriemodell så går det säkert vägen!
helveteskatten växer då fram kanonfint, så mycket är säker.
Ang .Tempesten...det är en mycket tidig Eduard, så angrip den som en kortseriemodell så går det säkert vägen!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jo tigerkatten ligger och väntar.. Blir inte efter denna katt dock. Lite senare..
Tempesten får ligga till sig lite den med, kikade över den och lite reviews och tror jag anar det med..
Idag haft lite terapijobb med stenciler... Skall lacka över dem och vädra lite idag-imorgon..
Tempesten får ligga till sig lite den med, kikade över den och lite reviews och tror jag anar det med..
Idag haft lite terapijobb med stenciler... Skall lacka över dem och vädra lite idag-imorgon..
Tobias
You bastard! Tempest mk5 i 1/48 ligger högt på listan här . Får hoppas att dom ger ut en till någon gång.....
frznlogic
Eller Specal Hobby´s i 1/32 - kommande..
Ok.. Dekalerat, vädrat, lackat.. Skall ta lite bilder imorogn... Underbar färg, måste skaffa en Bearcat med, den skulle bli så fin bredvid en F6F och en F7F...
Ok.. Dekalerat, vädrat, lackat.. Skall ta lite bilder imorogn... Underbar färg, måste skaffa en Bearcat med, den skulle bli så fin bredvid en F6F och en F7F...
Tobias
Tobias skrev:Eller Specal Hobby´s i 1/32 - kommande..
Grummans katter är helt underbara, ja ALLT som Grumman "Ironworks" konstruerat är ballt!
Jag har ett litet inofficiellt projekt, att bygga allt (nåja, så mycket som möjligt...) av Grummans produktion!
Eduards Tempest är en rätt gammal sats, men fortfarande fin och klart byggvärd.
Är det AMT/ESCI´s Tigercat i 1/48 du har?
I så fall, byt de värdelösa vinyldäcken!
Du såg väl hur min Tiger såg ut efter bara 4-5år?
Nya dekaler lär du behöva också...
Spännande byggen som kommer...
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|