IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Björn Eriksson mån okt 27 2014, 15:30

Grymt bra krigsrulle, klart över förväntan, väldigt oAmerikansk för att vara en sådan, den gick direkt in på en tredje plats på min Krigsfilmlista efter "Finska Vinterkriget" och "Okänd Soldat" och petade ned "Band of Brothers" till en fjärde plats, Gå se den på Bio den är värd varenda krona, En riktig upplevelse av det otäckare slaget. Brad Pitt är bättre än nånsin i denna filmroll!

Såg den igårkväll 2014-10-26, Måste nog bygga Sherman Tank nu!


Senast ändrad av Björn Eriksson den mån okt 27 2014, 15:38, ändrad totalt 1 gång
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Hayabusa mån okt 27 2014, 15:35

Såg den i lördags. Jag hade höga förväntningar, men personligen ger jag filmen ett lågt betyg. En besvikelse.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Björn Eriksson mån okt 27 2014, 15:42

Smaken är som baken delad! Själv hade jag inga stora förväntningar på denna film, men den var väldigt snyggt filmad och hade fantastiska ljudeffekter och en bra story!
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Hayabusa mån okt 27 2014, 15:47

Så är det, alla har rätt att ha en åsikt och man behöver inte tycka lika.
Jag gillar Shermans, så det var väl den lilla behållningen jag hade av filmen. Själv tycker jag att storyn var klen. Actionscenerna var förvisso realistiskt filmade, men ändå inte. 
Tyskarna var elaka, men korkade klantskallar. "Slutstriden" upplevde jag enbart som märklig, väldigt stereotyp.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Björn Eriksson mån okt 27 2014, 16:07

Som sagt hur långt är ett snöre, till alla er andra gå och se den och bilda er en egen uppfattning om denna film som jag upplever som en av de bästa krigsfilmerna som släppts på flera år!
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Tobias mån okt 27 2014, 16:35

Skall gå och se den, hoppas den är bra. Smile

Såg någon dokumentär från filmningen och var lite förvånad över regissören och andras lite märkliga "kunskap". Bl a om hur Tigern och stridsvagnsstrider gick till vanligtvis. De verkade inte ha läst forskning..
Men när man släpat ut den där Tigger´n i terränglådan, en riktig en, bara det gör det värt att se antar jag.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Exelon tis okt 28 2014, 04:18

Ska se den men har inga höga förväntingar tyvärr. Men det är inte dåligt om dom har byggt en riktig tiger och inte bara någon omgjord t34.
Senaste bra filmen jag sett är Generation War.
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Hayabusa tis okt 28 2014, 08:16

@Exelon - Den Tiger I som används i filmen är en vagn som står på Bovington Tank Museum. Det är en tidig Tiger I som britter erövrade i Nordafrika och skeppades till UK. Den är renoverad och fullt fungerande. Ska man vara petig så är den inte tidsenligt korrekt för april -45, men det kan jag köpa. I filmen har man verkligen ansträngt sig för att använda korrekta fordon, det är ett stort plus.
En film, eller rättare sagt mini-serie, som jag tycker är bra är "Krigets unga hjärtan" (originaltitel: "Unsere Mütter, unsere Väter").
För min del kändes "Fury" mest som en actionfilm a´la "Die Hard" eller liknande. Inte särskilt trovärdig, men säkert bra om man gillar den typen av film.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Fisken35 tis okt 28 2014, 12:01

Vi ska väll också ha med i beräkningen att det är en amrikansk film och är gjord av och är riktad till först och främst amrikaner och vad dom känner till om historia i allmänhet är väll ganska begränsat och oftast ganska vinklat.

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Exelon tis okt 28 2014, 17:28

Hayabusa skrev:@Exelon - Den Tiger I som används i filmen är en vagn som står på Bovington Tank Museum. Det är en tidig Tiger I som britter erövrade i Nordafrika och skeppades till UK. Den är renoverad och fullt fungerande. Ska man vara petig så är den inte tidsenligt korrekt för april -45, men det kan jag köpa. I filmen har man verkligen ansträngt sig för att använda korrekta fordon, det är ett stort plus.
En film, eller rättare sagt mini-serie, som jag tycker är bra är "Krigets unga hjärtan" (originaltitel: "Unsere Mütter, unsere Väter").
För min del kändes "Fury" mest som en actionfilm a´la "Die Hard" eller liknande. Inte särskilt trovärdig, men säkert bra om man gillar den typen av film.
Ja okej, men skillnaden är ju inte jättestor och det fanns ju tidiga vagnar ända tills 44-45 så det är ju inte helt fel ute. Ja det är väl ungefär så jag ser den med. Då har vi samma smak Hayabusa för generation War är den engelska titeln på krigets ungahjärtan.
Enda som jag stör mej på i den filmen  är när ryssen skjuter panzerfaust fast dom inte ens hade börjat använda då.
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt Empty Sv: Tips: Biodags! FURY med Brad Pitt

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet