Blackburn Buccaneer S.2B, Airfix 1/48
+5
Gigabyte
cas
Marlin
Janne.S
Stefan E
9 posters
Sida 1 av 1
Blackburn Buccaneer S.2B, Airfix 1/48
Äntligen är hon klar, det tog bara fem år!
Det har varit en lång och stundtals mycket knagglig väg och otaliga är de gånger modellen varit nära att åka i ”runda arkivet” eller rakt in i närmsta vägg!
Mycket av problemen jag haft får jag skylla mig själv för då jag stoppat in en hel del resin o ets i byggsatsen.
Cockpiten kommer från Neomega, Flaps och hjul från Paragon, ets från Eduard och dekalerna kommer dels från Xtradecals och Airfix (stenciler).
Lite bilder;
Vill jag bygga en Buccaneer till?
Absolut, det är ett härligt flygplan!
Vill jag bygga en Airfix Buccaneer till?
Tveksamt, jag väntar nog tills Kitty Hawk eller någon annan (Trumpeter/Kinetic?) gör en modern byggsats!
Vill ni se byggtråden så finns den här;
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t408-blackburn-s2b-buccaneer-airfix-1-48
Stefan
Det har varit en lång och stundtals mycket knagglig väg och otaliga är de gånger modellen varit nära att åka i ”runda arkivet” eller rakt in i närmsta vägg!
Mycket av problemen jag haft får jag skylla mig själv för då jag stoppat in en hel del resin o ets i byggsatsen.
Cockpiten kommer från Neomega, Flaps och hjul från Paragon, ets från Eduard och dekalerna kommer dels från Xtradecals och Airfix (stenciler).
Lite bilder;
Vill jag bygga en Buccaneer till?
Absolut, det är ett härligt flygplan!
Vill jag bygga en Airfix Buccaneer till?
Tveksamt, jag väntar nog tills Kitty Hawk eller någon annan (Trumpeter/Kinetic?) gör en modern byggsats!
Vill ni se byggtråden så finns den här;
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t408-blackburn-s2b-buccaneer-airfix-1-48
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Blackburn Buccaneer S.2B, Airfix 1/48
Den blev riktigt fin....särskilt i den skruden!
Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge! Delikat!
Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge! Delikat!
Janne.S- Moderator
Rackarns snyggt slöjdat Stefan.
Fem års byggande,
Vansinnigt lång tid, men väldigt snyggt resultat.
/Bosse
Fem års byggande,
Vansinnigt lång tid, men väldigt snyggt resultat.
/Bosse
Marlin
Tack skall ni ha, det värmer!
Måste väl erkänna att den blev bättre än jag väntade mig, men det är fortfarande bara en "Halvmetersmodell"!
Stefan
Måste väl erkänna att den blev bättre än jag väntade mig, men det är fortfarande bara en "Halvmetersmodell"!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Härligt kämpat Stefan!
Du fick till den alldeles utmärkt, trots allt!
Jag har en avstannad Bucc som kom halvvägs och det är säkert 5 år sen jag rörde den senast, om ens det hjälper.
Som tur var så var det Airfix unika dubbelboxning så jag har en till, men den gjutningen lämnar ju en del att önska.
Jag hoppas på Great Wall Hobby eller Kinetic för min del, för de där Kittyhawk litar jag inte på fullt ut efter Gripen-missfostret (och jaguaren...)
Du fick till den alldeles utmärkt, trots allt!
Jag har en avstannad Bucc som kom halvvägs och det är säkert 5 år sen jag rörde den senast, om ens det hjälper.
Som tur var så var det Airfix unika dubbelboxning så jag har en till, men den gjutningen lämnar ju en del att önska.
Jag hoppas på Great Wall Hobby eller Kinetic för min del, för de där Kittyhawk litar jag inte på fullt ut efter Gripen-missfostret (och jaguaren...)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Wow....
Den har du fått till riktigt jäkla snyggt stefan, cleant, snyggt byggd..som faktiskt passar denna...har ett ord för detta...Elegant
med andra ord Jag gillar den
Den har du fått till riktigt jäkla snyggt stefan, cleant, snyggt byggd..som faktiskt passar denna...har ett ord för detta...Elegant
med andra ord Jag gillar den
Mal
Mycket bök for the Bucc (eller hur man nu ska uttrycka det), men det föll grymt väl ut.
Suveränt, rent av!
En modernare modell är helt klart på tiden, men desto mer heder åt den som livar upp den gamla Airfix-härken!
Suveränt, rent av!
En modernare modell är helt klart på tiden, men desto mer heder åt den som livar upp den gamla Airfix-härken!
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt bygge Stefan! Den har du lyckats bra med!
5 år för ett bygge och jag som har 4 Nån gång ska nån upp på byggbordet, men jag ska nog skaffa lite extra godis först.
Håkan
5 år för ett bygge och jag som har 4 Nån gång ska nån upp på byggbordet, men jag ska nog skaffa lite extra godis först.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Blackburn S2.B Buccaneer, Airfix 1/48
» HS Buccaneer S2B - Airfix 1/48
» RB-57E Airfix 1/48
» Buccaneer!
» Byggd som ett slagskepp, men flyger sämre: Blackburn Firebrand TF.II
» HS Buccaneer S2B - Airfix 1/48
» RB-57E Airfix 1/48
» Buccaneer!
» Byggd som ett slagskepp, men flyger sämre: Blackburn Firebrand TF.II