Sharkmouth Tiffie
+22
Stråhatt
flarpen
Fredrik A
Tobiasr
MiniStuff
TommyKillander
Erik
Henrik Bergman
johan r
frznlogic
Martin Bo
Marlin
linusorn
Caverö
Tobias
Mal
Janne.S
Gigabyte
Azgaron
Matt_Public
Stefan E
cas
26 posters
Sida 3 av 23
Sida 3 av 23 • 1, 2, 3, 4 ... 13 ... 23
Sv: Sharkmouth Tiffie
cas skrev:Eduards Fabric och HGW är exakt samma artikel...så där blir man inte klokare.
Hannants har rea på basmodellen just nu, men det kan ju bero på att den är slut igen.
Mmm, masteraketerna ser ju helt asläckra ut!
Billiga är dom dock inte.
Nödvändiga grejer tror jag är Airscales cockpitdekaler, nya bälten i någon form (de gjutna i plast ser lite...märkliga ut) och kanske vitmetallandställ.
Aha, hade ingen aning om det!
Vågade inte kolla priset på raketerna, hehe..
Cockpit-dekaler låter vettigt ja.. Är ju trots allt ganska stort och synligt va?
@ Stefan E - jag har försökt att beställa från Airfix men får alltid felmeddelande att de inte kan skicka till mig (inget lim eller färg med..!) - får kanske testa igen..
Tobias
Tack Martin och Håkan!
Martin, sätt igång med byggtråd på det där lilla knottet!
Tobbe, jag skall sätta på lite dekaler på panelen och sen jämföra den med Aires ets-variant i 1/48 så kan du se om det är värt det.
Har efter att ha kikat på bilderna hos snubben som restaurerar cockpitdelar bestämt mig för att piffa de övriga delarna en liten smula till. Det kan ju synas rätt bra.
TYPISKT!
Jag beställde inte delar från Hannants igår, och nu är SAC-metallställen redan slut
Nåja, det finns ju ett interior kit att ta till istället. Vad kan gå fel?
Martin, sätt igång med byggtråd på det där lilla knottet!
Tobbe, jag skall sätta på lite dekaler på panelen och sen jämföra den med Aires ets-variant i 1/48 så kan du se om det är värt det.
Har efter att ha kikat på bilderna hos snubben som restaurerar cockpitdelar bestämt mig för att piffa de övriga delarna en liten smula till. Det kan ju synas rätt bra.
TYPISKT!
Jag beställde inte delar från Hannants igår, och nu är SAC-metallställen redan slut
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Just! Just!cas skrev:
Matt_Public- Master of DNF
God morgon!
Jag har börjat sätta på dekaler.
Det är ju läge för det...
Hittills är 18 stycken på plats och jäklar i min låda vad Airscale har rätt i att man behöver förstoringsglas när man gör det!
Nu är det bara 14 kvar.
För instrumentbrädan!
Det här är inte klokt...
Eduards inredningsset täcker inte sjöälva instrumentbrädan, däremot de andra panelerna och lite annat smått och gott, så det blir inte så mycket duplicering ifall man skaffar ett sådant.
Bra att veta
Jag har börjat sätta på dekaler.
Det är ju läge för det...
Hittills är 18 stycken på plats och jäklar i min låda vad Airscale har rätt i att man behöver förstoringsglas när man gör det!
Nu är det bara 14 kvar.
För instrumentbrädan!
Det här är inte klokt...
Eduards inredningsset täcker inte sjöälva instrumentbrädan, däremot de andra panelerna och lite annat smått och gott, så det blir inte så mycket duplicering ifall man skaffar ett sådant.
Bra att veta
cas- Vicesheriff
Tack Håkan & Stefan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser kalas ut det där....gillas mkt .....
om du vill piffa till instrumentpanelen lite till...en larvig detalj men den tillför
Glas till dem instrumenten gör du easy peasy m ex clearfix ...en skitsak..men tillför...
om du kikar på min tutorial instrumentpanel, så ser du rsultatet m ip glas....
om du vill piffa till instrumentpanelen lite till...en larvig detalj men den tillför
Glas till dem instrumenten gör du easy peasy m ex clearfix ...en skitsak..men tillför...
om du kikar på min tutorial instrumentpanel, så ser du rsultatet m ip glas....
Mal
Tackar!
Jag skall allt se om inte lite clearfix kan piffa det ett litet snäpp till. I denna skalan är det lite lättare för att allt är stort, men samtidigt märker man fusket mer...
Jag skall allt se om inte lite clearfix kan piffa det ett litet snäpp till. I denna skalan är det lite lättare för att allt är stort, men samtidigt märker man fusket mer...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Posten har äntligen kommit!
Från Margate fick jag en helt ny och fint huv!
Inte minsta spricka i den. Puh!
Väl förpackad var den också, och inte ett öre behövde jag betala.Heja Airfix!
Men sen gjorde inte Eduard saker och ting lättare...så Hannants fick rycka ut dom med:
Här har vi alltså de där "tygbältena", mer pynt till cockpit och rasande snygga däck. Tyvärr var SAC:s metallställ slut just då, så jag får väl vänta ett tag till med ställen. Har nog att göra ett tag till utan att det blir kris...
Passade dessutom på att springa till Games Workshop inne i stan och köpa lite färg.
Shade-varianterna är alltså washer och man kan ju behöva lite oljigt och lite lerigt framöver .
Sista burken är metallfärg för torrborstning och inget annat. Tror inte det är en bra idé att ens försöka sig på att airbrusha den, men jag skall garanterat göra massa spännande grejer med den.
Det lilla jag har provat av Nuln Oil gav helt klart mersmak! Heja GW säger jag också!
Det var posten det....men har jag gjort nåt då?
Jo, instrumentbrädan är klar!
Puh vad det var många små dekaler, men fint blir det. Oljetank och roderpedaler har också kommit på plats.
Första ets-delarna är också använda, i form av det där lilla vredet på instrumentbrädan. I Eduards cockpit-sats fick man med två instrument-ringar eller vad man skulle kalla dom, inget mer alls till själva brädan. Antingen tycker dom att den duger som det är, eller så planerar dom en större Brassin-cockpit lite senare.
Härnäst sidopaneler, trottel, ets, och annat roligt!
//Christer
Från Margate fick jag en helt ny och fint huv!
Inte minsta spricka i den. Puh!
Väl förpackad var den också, och inte ett öre behövde jag betala.Heja Airfix!
Men sen gjorde inte Eduard saker och ting lättare...så Hannants fick rycka ut dom med:
Här har vi alltså de där "tygbältena", mer pynt till cockpit och rasande snygga däck. Tyvärr var SAC:s metallställ slut just då, så jag får väl vänta ett tag till med ställen. Har nog att göra ett tag till utan att det blir kris...
Passade dessutom på att springa till Games Workshop inne i stan och köpa lite färg.
Shade-varianterna är alltså washer och man kan ju behöva lite oljigt och lite lerigt framöver .
Sista burken är metallfärg för torrborstning och inget annat. Tror inte det är en bra idé att ens försöka sig på att airbrusha den, men jag skall garanterat göra massa spännande grejer med den.
Det lilla jag har provat av Nuln Oil gav helt klart mersmak! Heja GW säger jag också!
Det var posten det....men har jag gjort nåt då?
Jo, instrumentbrädan är klar!
Puh vad det var många små dekaler, men fint blir det. Oljetank och roderpedaler har också kommit på plats.
Första ets-delarna är också använda, i form av det där lilla vredet på instrumentbrädan. I Eduards cockpit-sats fick man med två instrument-ringar eller vad man skulle kalla dom, inget mer alls till själva brädan. Antingen tycker dom att den duger som det är, eller så planerar dom en större Brassin-cockpit lite senare.
Härnäst sidopaneler, trottel, ets, och annat roligt!
//Christer
cas- Vicesheriff
Blir svårt att toppa det där....
Urläckert, Christer!
HGW´s bälten är ett jäkla fippel att få ihop, men när man väl får lite häng på det, så är det faktiskt lättare än etsbälten!
Bra mycket snyggare blir det också, titta på min P-61a!
Sagoland hade två Typhoon-askar, sist jag var där var dom borta, bjässen säljer!
Stefan
Urläckert, Christer!
HGW´s bälten är ett jäkla fippel att få ihop, men när man väl får lite häng på det, så är det faktiskt lättare än etsbälten!
Bra mycket snyggare blir det också, titta på min P-61a!
Sagoland hade två Typhoon-askar, sist jag var där var dom borta, bjässen säljer!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan!
Jag ser fram emot allas försök att toppa den, med tanke på vilken lallande amatör jag är
Låter som det blir att torrpassa länge och väl innan man limmar bältena på plats. Huga!
Himla kul för Airfix att den säljer bra även i Sverige
Jag börjar nästan allvarligt fundera på en till....
Jag ser fram emot allas försök att toppa den, med tanke på vilken lallande amatör jag är
Låter som det blir att torrpassa länge och väl innan man limmar bältena på plats. Huga!
Himla kul för Airfix att den säljer bra även i Sverige
Jag börjar nästan allvarligt fundera på en till....
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt! Det ser otroligt bra ut, inget amatörande här inte.
Jo de där washerna är bra, mycket användbara.. Jag har faktiskt provat att airbrusha den där metallicen. Testat blandat med vatte, propanol och Humbrols Acrylic Thinner. Ingen direkt succé något av dem.
Jo de där washerna är bra, mycket användbara.. Jag har faktiskt provat att airbrusha den där metallicen. Testat blandat med vatte, propanol och Humbrols Acrylic Thinner. Ingen direkt succé något av dem.
Tobias
Tack Tobbe!
Att den där torrborstningsfärgen inte skulle funka att sprutmåla var ingen högoddsare direkt...
Men tipset om den färgen fick jag från ADH:s lilla bok "How to build Airfix 1/24 Hawker Typhoon"
Används rätt flitigt till både torrborstning och vädring där i.
Att den där torrborstningsfärgen inte skulle funka att sprutmåla var ingen högoddsare direkt...
Men tipset om den färgen fick jag från ADH:s lilla bok "How to build Airfix 1/24 Hawker Typhoon"
Används rätt flitigt till både torrborstning och vädring där i.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Wow är allt jag kan säga, jag älskar detaljerna i den cockpiten :-P. Snyggt jobbat!
Jag blir lite sugen också, men jag får tömma stashen lite först tror jag, och skaffa ett större bord :-D
Jag blir lite sugen också, men jag får tömma stashen lite först tror jag, och skaffa ett större bord :-D
frznlogic
Tack Frzn och Johan!
Gör vad som krävs för att få upp en sån här bjässe på byggbordet, det är den lätt värd.
Som tur är så tar den inte sååå mycket plats ännu. Innan vingarna är på plats så blir jag verkligen tvungen att rensa på mitt byggbord så jag har tillräckligt med manöverutrymme
Gör vad som krävs för att få upp en sån här bjässe på byggbordet, det är den lätt värd.
Som tur är så tar den inte sååå mycket plats ännu. Innan vingarna är på plats så blir jag verkligen tvungen att rensa på mitt byggbord så jag har tillräckligt med manöverutrymme
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Haute cuisine anglais!
Det där har du gjort bättre än bra.
Necron Compound och Nuln Oil är prima prylar, men rör om i Agrax-burken som om det inte fanns någon morgondag. Risken för att den vitnar under torktiden annars är skyhög.
Det där har du gjort bättre än bra.
Necron Compound och Nuln Oil är prima prylar, men rör om i Agrax-burken som om det inte fanns någon morgondag. Risken för att den vitnar under torktiden annars är skyhög.
WOW
Det där måste vara årets praktfullaste kontor.
Snyggt jobbat Christer.
/Bosse
Det där måste vara årets praktfullaste kontor.
Snyggt jobbat Christer.
/Bosse
Marlin
Tack Matt och Bosse!
Röra om i Agrax-burken är noterat!
Hittills har jag haft en konstig tendens att enbart skaka dom, och inget annat
Röra om i Agrax-burken är noterat!
Hittills har jag haft en konstig tendens att enbart skaka dom, och inget annat
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Aah, det stillsamma livet på Bondvischan!cas skrev:Hittills har jag haft en konstig tendens att enbart skaka dem, och inget annat.
Jag bockar och bugar mig Giga!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt byggt Christer! Tjusig panel!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 3 av 23 • 1, 2, 3, 4 ... 13 ... 23
Sida 3 av 23