IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tobbe överraskar..

+4
Marlin
cas
Matt_Public
Tobias
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias fre dec 05 2014, 04:16

Wink Sorry.. Embarassed 

Min Spey-Phantom II ligger och torkar med Vallejos grundfärg och jag väntar på en detalj till min Hurricane IIc så pillade lite med en annan modell under tiden.. Som ja, råkade vara en Spitfire till.
Hade inte planerat att posta denna egentligen men behövde fråga lite om råd och tyckte att den är unik nog att visas upp lite.. Så..

Använder mig av detta kit:

Tobbe överraskar.. 112499-10263.jpg?nr=sh48051&company=special%20hobby&name=supermarine%20spitfire%20mk

Hittills tycker jag att det känns som en fin modell! Kanske blir lite trixigare med passformen när vingar och kropp skall ihop men fram tills nu inga större problem.

En av anledningarna att dessa Spitfire Mk. Vc är spännande och annorlunda är att de faktiskt använde C-vingen "fullt ut", ett flertal flög till Malta med fyra 20mm Hispano-kanoner och jag tycker det ser riktigt fint ut fram på vingen! Kör på porr-pipor från Master - mycket snyggare än de i lådan..

Tobbe överraskar.. 001a_zpse7cab541

Fick klippa & klistra en del samt spackla framkanten på vingen (lite kvar att putsa) men det skall nog bli bra!

Tobbe överraskar.. 003_zps24811b1f

Valde den trubbiga "bulge´n" på vingen (finns en med en mer spetsig - jmf Tamiya´s mot Barracuda´s mer korrekta man kan köpa till den stora Spitten)

Lite random plast - tänkte börja spreja cockpit´en imorgon och sen troligen köra lite Hurricane eller Phantom..

Tobbe överraskar.. 009_zpsf0f22b7e

Sen var det det andra förutom 4x Hispanos - annorlunda färger! Jag har planerat Extra Dark Sea Grey med Azure Blue undersida men inte helt bestämt mig.. Andra alternativ är ju Extra Dark Sea Grey (med det underliggande kamot mer eller mindre synligt) och en Sky undersida istället:

Tobbe överraskar.. 005_zps2c8fbf85

Öken-målning med Dark Mediterranean Blue (eller Light Mediterranean Blue) på undersidan:

Tobbe överraskar.. 005_zps2c8fbf85

Eller liknande Airfix målning på sin nya Spitfire Mk. Vb..

Tobbe överraskar.. 008_zps73c31bdb

Men just nu lutar det åt en vädrad Extra Dark Sea Grey och Azure Blue.. Mycket smuts och få om några divisionsmärkningar - bara rundlar. Har ni tips på bra färger för Dar & Light Mediterranean Blue tar jag gärna emot tips! Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Matt_Public fre dec 05 2014, 07:59

Excellent! Nu kan jag bygga 109:or på löpande band utan att hinna ikapp. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av cas fre dec 05 2014, 08:29

Nu kastar du dig i den djupa änden av poolen! Ja, kanske inte så mycket i val av förebild, för Spitfire kan du ju utantill....men medelhavsfärgerna i kombination med Special Hobby är en tuff nöt att knäcka.
Förmodligen finns det inte alls nåt enkelt svar nånstans. Lusläst Britmodeller?
Själv håller jag tummarna att Airfix fixar nya vingar till deras superba Vb What a Face
Lycka till!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Marlin fre dec 05 2014, 10:16

Denna länk kanske kan bringa lite klarhet.
http://hsfeatures.com/maltabluesse_1.htm

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Stefan E fre dec 05 2014, 11:35

Hejsan Tobbe!

Trevligt bygge du gett dig i kast med!

Ett litet tips med short-run modeller...

Jag limmar ALDRIG ihop både kropp o vingar separat för att sedan gifta ihop dem!
Det funkar med Tamiya o Hasegawa, kanske Airfix (nya), men sällan på en short-run modell.

Limma istället undervingen till kroppen, låt torka, och plocka därefter på övervingarna.
Då blir det lättare att korrigera eventuella misspassningar o få en fin skarv mellan vinge o kropp.

Ser att du redan limmat både kropp o vingar, hoppas SH gjort ett bra jobb!

Malta-färgerna gör mig lika förvirrad som alla andra så där är jag tyvärr inte till någon större hjälp!
Men detta är vad jag kommit fram till;

Flygplanen togs direkt från bandet på fabriken och de var redan målade i dagschemat, (DG, DE över Sky), under resan ner insåg man att de behövde camoufleras bättre för den långa flygningen från strax utanför Gibraltar till Malta.
Tyskarna behärskade ju större delen av Medelhavet och man vågade inte släppa in ett värdefullt hangarfartyg för nära fientliga styrkor.

Min gissning är att man tog helt enkelt de färger som fanns att tillgå på hangarfartyget (i detta fall USS Wasp)!
Ett Amerikanskt fartyg har naturligtvis Amerikanska färger, så jag tror att de använde antingen "Deck Blue" eller "Dark Ocean Blue" (dessa färger är i stort sett desamma).
Ombord på ett Brittiskt fartyg använde de förmodligen de Brittiska motsvarigheterna till liknande färger.

På en del maskiner "svabbades" färgen på bara över de ljusa ytorna, på andra över hela maskinen.
Man använde penslar, svabbar, borstar etc vad som fanns till hands och det gav en ojämn och flammig färg, och eftersom det var bråttom var man väl inte så noga heller.

Har du läst Geore Wellums självbiografiska bok "First Light"?
Suveränt bra läsning som kan rekommenderas till alla, som handlar om hela hans flygarliv!

Så jag skulle måla kärran i normalt camouflage, och sedan mottla ett ojämnt lager med en mörkblå (Glossy Sea Blue, Deck Blue eller Ocean Blue) över alltihopa.

(Jodå, jag planerar en Malta-Spit också!)

Mina Tankar om det hela...  

Stefan  Very Happy

PS

Efter att ha läst igenom "Modeldads" tankar om det hela (som överrensstämmer nästan precis med vad jag själv kommit fram till), så är jag än mer övertygad om att man använde fartygsfärger som redan fanns ombord!

DS
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Azgaron fre dec 05 2014, 13:15

Ser bra ut Tobias! Kul med lite annorlunda färgschema!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias fre dec 05 2014, 14:05

Oj vad mycket kul och bra respons! Smile

Jodå det kan du Matte! Snart kommer tråden "Tobbe bygger tyskt" och vad gör du då? Wink
Skojjar bara, bygg på! Jag ser gärna 109:or, känner att de är svåra att måla själv så får njuta av dina..

Jo Airfix borde väl fixa en Vc - fattar inte varför de inte gjorde det direkt. Tamiya har ju Vb täckt.. Finns ju resin-vingar redan men jag pallade inte det..

Tack för länken Bosse! Smile

Ajdå angående vingarna.. Sist jag använde porrpipor (på en Tamiya) så blev jag irriterad på att kroppen var ivägen då jag behövde borra, slipa och fylla så.. Tänkte inte så långt. Har dock torrpassat och det verkar ok (innan cockpit är i, hehe).

Jo Malta-färgerna har jag läst på iaf. Har bland annat den där boken av Brian Cauchi (Maltesare) skriven efter ganska bra research. Han kommer inte med någon slutsats men mycket bra poänger.
Det är helt rätt att vissa levererades i day fighter scheme - men inte alla! En del i öken-camo och troligen en del i temperate... Det finns telegram (i boken) som ber om annat camo och vad de kallar det är förvirrande men det kan tolkas som FAA eller Day fighter.. Sen bes det om ommålningar..
Det finns olika tolkningar av vad de målades om med på Wasp och de andra och man kan vara ganska säker på att det användes olika färger i olika sändningar.. En del kan dessutom ha målats redan i England, andra på vägen, några i Gibraltar och helt säkert ett gäng på Malta...  (Alla målades iallafall definitivt inte om på konvojfärderna men amerikanska färger är ett spännande alternativ!) Det är egentligen det enda som är säkert tillsammans med att de målades ganska olika..
Så det lämnar det öppet för mig att använda Drak Sea Grey tillsammans med Sky eller Azure Blue som ett inte alls otroligt schema. Smile

Jo en "duschad" öken-Spit hade vart fint men jag tror inte jag klarar av att fixa det snyggt.... Behöver öva. Startar med en helgrå och det blir nog Extra Dark Sea Grey eftersom det inte är helt otroligt och framförallt ser snyggt ut! Very Happy

Oja, Geoffrey Wellums bok är bra (finns en helt ok dramatisering med "outtakes" från Battle of Britain" med, sett den? Inget om Malta dock)
Kan rekommendera Dennis Barnhams bok med. Skön snubbe, ganska känslosam bok, han funderar mycket.. Målar.. Talar dessutom om "blåa Spitfires"...

Klart du skall bygga Malta-Spits Stefan!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Stefan E fre dec 05 2014, 18:17

Tobias skrev:Oj vad mycket kul och bra respons! Smile

Jodå det kan du Matte! Snart kommer tråden "Tobbe bygger tyskt" och vad gör du då? Wink
Skojjar bara, bygg på! Jag ser gärna 109:or, känner att de är svåra att måla själv så får njuta av dina..

Jo Airfix borde väl fixa en Vc - fattar inte varför de inte gjorde det direkt. Tamiya har ju Vb täckt.. Finns ju resin-vingar redan men jag pallade inte det..

Tack för länken Bosse! Smile

Ajdå angående vingarna.. Sist jag använde porrpipor (på en Tamiya) så blev jag irriterad på att kroppen var ivägen då jag behövde borra, slipa och fylla så.. Tänkte inte så långt. Har dock torrpassat och det verkar ok (innan cockpit är i, hehe).

Jo Malta-färgerna har jag läst på iaf. Har bland annat den där boken av Brian Cauchi (Maltesare) skriven efter ganska bra research. Han kommer inte med någon slutsats men mycket bra poänger.
Det är helt rätt att vissa levererades i day fighter scheme - men inte alla! En del i öken-camo och troligen en del i temperate... Det finns telegram (i boken) som ber om annat camo och vad de kallar det är förvirrande men det kan tolkas som FAA eller Day fighter.. Sen bes det om ommålningar..
Det finns olika tolkningar av vad de målades om med på Wasp och de andra och man kan vara ganska säker på att det användes olika färger i olika sändningar.. En del kan dessutom ha målats redan i England, andra på vägen, några i Gibraltar och helt säkert ett gäng på Malta...  (Alla målades iallafall definitivt inte om på konvojfärderna men amerikanska färger är ett spännande alternativ!) Det är egentligen det enda som är säkert tillsammans med att de målades ganska olika..
Så det lämnar det öppet för mig att använda Drak Sea Grey tillsammans med Sky eller Azure Blue som ett inte alls otroligt schema. Smile

Jo en "duschad" öken-Spit hade vart fint men jag tror inte jag klarar av att fixa det snyggt.... Behöver öva. Startar med en helgrå och det blir nog Extra Dark Sea Grey eftersom det inte är helt otroligt och framförallt ser snyggt ut! Very Happy

Oja, Geoffrey Wellums bok är bra (finns en helt ok dramatisering med "outtakes" från Battle of Britain" med, sett den? Inget om Malta dock)
Kan rekommendera Dennis Barnhams bok med. Skön snubbe, ganska känslosam bok, han funderar mycket.. Målar.. Talar dessutom om "blåa Spitfires"...

Klart du skall bygga Malta-Spits Stefan!


Ja, här kan det diskuteras i det oändliga, lika mycket som om tyska RLM-färger!  Razz

Jag tänkte främst på de tidiga (första) leveranserna av Spitfires, senare när krisen var över och ön väl befäst så skickade man ner "färdigmålade" flygplan.
Britterna "återerövrade" ju stora delar av Medelhavet och då behövde man ju heller inte göra dessa långa ferryflygningar som man gjorde i början.

Blir kul att följa ditt bygge och din tolkning av det hela!  sunny

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias fre dec 05 2014, 21:10

Jo de första sändnignarna med Eagle och Wasp, de först tre typ, verkar ha haft samma "snitt" - men det var fler sändningar under 1942, sommaren, under "krisen" som inte målades likadant. Det verkar dessutom ha varit lite olika på de olika flygfälten med ommålningar under den första tiden vilket tyder på att det även målades om på plats.

Man kan med säkerhet se att en del målades om under färden dit andra, där - men inte vilka färger...

Brian Gauchis bok rekommenderas. Han påstår inte att han har svaret men möjligheter och kan iaf visa på ren fakta såsom att det var olika färger som användes och planen målades både på hangarfartygen och på ön och troligen Malta. Jag har läst många (gamla) online artiklar och de upprepar ganska mycket. Här är någon som försökt samla ihop och analysera lite mera än bara upprepa vad som sagts tidigare.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Stefan E fre dec 05 2014, 23:16

Du kan mycket mer än jag om det här....

Jag har inte studerat ämnet så noga, kan man väl säga!  Razz
Men det är en väldigt intressant o spännande del av kriget, får man väl säga!
Men det är bra, då har jag någon som går före tills jag bygger min Malta-Spit, för den kommer!  sunny

När vi var på bröllopsresa på Malta så åkte vi till den gamla huvudstaden (kommer inte ihåg vad den heter nu), där vi besökte bla. den stora kyrkan.
Inne i kyrkan (vid ingången) låg en Tysk 500kg bomb!
Vi fick höra historien som berättats många gånger och som alla känner till på ön;

En söndag under kriget, mitt under högmässan då hela byns befolkning var samlade i kyrkan kom Tyskarna och bombade byn.
En av bomberna brakade igenom takkupolen, slog i marmorgolvet utan att brisera, och rullade fram till altaret.
Inte en människa skadades!
Hade den briserat hade hela byn, och dess befolkning helt utplånats!
Vi kunde se var den hade gått genom taket och märkena i marmorgolvet fanns kvar, ruggigt!


Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias lör dec 06 2014, 00:34

Nja det vet jag inte.. Men läst en del.. Denna snubbens bok (Cauchi var det, inte Gauchi) är ganska noggrann.. Du får gärna låna den vid ett tillfälle.

Mer *korrekt* än ren Extra Dark Sea Grey är troligen ett tunnt lager över öken-kamo, för några av kärrorna.. Som, Special Hobby har på boxen. Men som sagt, tror inte jag kan få till det snyggt..

Skulle vara kul att se dig göra en fin Malta-Spit dock! Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Mal sön dec 07 2014, 18:36

Ser riktigt trevligt ut det där...bra start Smile
Ska bli apännande se denna komma till liv....du har ju byggt några spittar nu
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias sön dec 07 2014, 20:21

Tack!
Haha, ja.. Men efter denna blir det inga på ett tag.. Har två Eduard i stashen men ganska sugen på många andra grejor - lovar! Wink

Grundat den nu, helt glömt att ta bilder..! Det mesta gick bra men krävdes lite spackel mellan vingar och kropp i bakkant. Och huven var ganska bedrövlig.. Små delar.. Lite för små..

Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias mån dec 08 2014, 18:07

Ah, tog visst några bilder..! WIP av kontoret - jobbade upp gasflaskor och annat lite..

Tobbe överraskar.. 001_zps527a4b81

IP och annat krafs, inget ets..

Tobbe överraskar.. 002_zpsa4031fd4

Och en bonusbild på hur det ser ut när två noobs startar från ett (för smal) japanskt hangarfartyg.. Slog vingarna i tornet, båda av oss!

Tobbe överraskar.. Shot20141207210657_zps9a7bdc3b

Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av cas mån dec 08 2014, 20:08

jaså, är det möjligt att göra sånt numera?
Jojo!

Snyggt kontor på Spitten, så det så.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Azgaron mån dec 08 2014, 23:10

Snyggt kontor som sagt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias tor dec 11 2014, 17:19

Låtit prajmern torka några dagar och putsat upp den lite nu.. Brun-svart pre-shejd applicerad.. Fick ju bra konstruktiv kritik av Stefan sist men troligen glömt vad jag skulle göra bättre.. Laughing Mer ojämnt?

Tobbe överraskar.. 001_zpsc73d050a
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias tor dec 11 2014, 19:03

Börjar med undersidan.. Har Lifecolors Azure Blue och the nasty, nasty Mr. Color.. Aldrig riktigt fått till Lifecolor dock. Tror helt klart jag bara behöver kolla runt på tips mer för färgerna skall ju vara bra. Testade Tamiya´s retarded och lite IPA (efter att ha läst det på www..) - cloggade färgen..! Destillerat vatten, liite, verkar dock ok. Testsprutade på en gammel vinge´.. Borde kunna få det att funka om jag är försiktig men vågar inte nu.. Så kör the nasty/stinky - har bara lite kvar så kan lika väl använda det - och jag vet att det funkar och blir väldigt fint!

Tobbe överraskar.. 001_zps91f6add2

Ett lager 8troligen liite för aggresivt, skulle vara tunnare..)

Tobbe överraskar.. 002_zps9867c5cb

Härlig baby-blå färg, eh? Very Happy Älskar den! Cool Kan ju bli en Beau & en P-40 eller två med den - om jag inte kör på de där Mediterranena Blue....
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av cas fre dec 12 2014, 07:49

Mmmm, Azure Blue I love you
Janne är ju helt frälst i Lifecolor, men jag kan inte riktigt säga att jag har knäckt det märket ännu.
Säkert nån skum kombination med bra spruta, nål, retarder, vatten, lösningsmedel och nån offergåva till the elder gods som jag inte har fått till.

Jag hade nog tonat ner undersidan en smula till, men smaken är som baken!


Senast ändrad av cas den fre dec 12 2014, 09:02, ändrad totalt 1 gång
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Matt_Public fre dec 12 2014, 09:01

cas skrev: [...] och nån offergåva till the elder gods som jag inte har fått till.
Slöseri med prima oskulder. What a Face Janne är en maskin, så lösningen är nog av kem-teknisk natur ändå.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Stefan E fre dec 12 2014, 10:35

Ser kanonbra ut, men jag tycker som Cas, ytterligare ett tunnt lager färg till och sen blir det perfekt!

Om du använder en lite ljusare färg i pre-shaden (eller målar lite mindre/tunnare) så är det lättare att "moderera" slutresultatet.
Särskilt när du har en såpass ljus färg som Sky eller Azure Blue, för tex Neutral Grey går det åt en såpass mörk färg så den kan slå igenom.

Det är bara att testa o experimentera dig fram (vilket jag vet att du gör!).

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias fre dec 12 2014, 14:37

Ah ok, får trixa med det! Jag tyckte jag hade svårt att få detta att slå igenom men det kan ju vara hur tjockt jag lägger på?
Måste kika tillbaka men tror bilden var efter första lagret - har just nu två. Smile

(Ser för övrigt fram emot att leka med just Neutral Grey - härlig färg!)

Lagt på min Extrea Dark Sea Grey nu också.. Det ser.. ... Ut som att jag skall vänta med bilder tills det är lite dekaler och washer på.. Ångrar lite att jag inte körde på öken-kamo med tunnt EDSG över, som på box-arten..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Stefan E fre dec 12 2014, 15:04

Jag brukar helt enkelt spä färgen lite mera om jag har pre-shejdat och köra flera tunnare lager, kanske upp till 3-5 lager.

Då får man mera kontroll över slutresultatet.

Men det är så mycket tycke o smak i det här, bara du själv kan avgöra när du är nöjd!
En bild kan aldrig visa hur det ser ut i verkligheten!

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias fre dec 12 2014, 16:01

Jo tre lager är väl min standard, oavsett vad egentligen..

Mmm.. Vet inte vad jag tycker om färgerna. Får se. Skall grisa till det ordentligt med Flory´s Washer..

Tobbe överraskar.. 004_zps23a7e8fe

Tobbe överraskar.. 007_zps6ca61b42
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Tobias lör dec 13 2014, 15:56

Dags att hitta en ersättare till Humbrols Clear - funkar inte så bra faktiskt, för dekaler. Men det kommer att synas mindre när allt är klart iaf.

Tobbe överraskar.. 002_zps56cb09d7

Mycket stenciler vart det..

Tobbe överraskar.. 004_zpsd71f11c5

Landställ, propeller och utblås kvar typ.. Plus lite småtjafs, efter vädringen förstås!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Tobbe överraskar.. Empty Sv: Tobbe överraskar..

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet