Tobbe överraskar..
+4
Marlin
cas
Matt_Public
Tobias
8 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Tobbe överraskar..
Snyggt!
Nu tycker jag det ser perfekt ut!
Alltid ett nöje med dekaler, eh....
Stefan
Nu tycker jag det ser perfekt ut!
Alltid ett nöje med dekaler, eh....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tusan så snygg!
Vad gäller klarlack, Alclad Aqua gloss är mycket enkel och trevlig att spruta, och lägger sig lika fint som den ökanda johnson golvpolish (med blå kork)
Vad gäller klarlack, Alclad Aqua gloss är mycket enkel och trevlig att spruta, och lägger sig lika fint som den ökanda johnson golvpolish (med blå kork)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ah, perfekt vet jag inte men tack ändå. Tror ditt framtida Malta-bygge blir spännande Stefan..
Jag kanske gör ett nytt försök, senare, men med andra färger.. Skall köra rätt hårt med lite olika Flory´s här och se om jag kan göra det bättre..
Glömde säga att jag tog id-nr från en Malta-kärra men den såg inte riktigt ut så här. Modellen var redan What if så gjorde inget att göra den mer intressant tänkte jag..
Tack cas! Ah, kikade på en sån flaska förra helgen. Köpte inte.. De har en egen cleaner för ABn va? Stinker den? Torkar fort..?
Haft lite dekalproblem med denna det senaste, måste vara att jag drar på lacken med för högt tryck eller något..
Gillar ju lite hur Vc´n ser ut i WT..
Men även Vb´n. Ser ju ut att likna Airfix ena schema i senaste boxen.. Hmm.. (Japp, en bombmatta som gick in framför mig där..! )
Jag kanske gör ett nytt försök, senare, men med andra färger.. Skall köra rätt hårt med lite olika Flory´s här och se om jag kan göra det bättre..
Glömde säga att jag tog id-nr från en Malta-kärra men den såg inte riktigt ut så här. Modellen var redan What if så gjorde inget att göra den mer intressant tänkte jag..
Tack cas! Ah, kikade på en sån flaska förra helgen. Köpte inte.. De har en egen cleaner för ABn va? Stinker den? Torkar fort..?
Haft lite dekalproblem med denna det senaste, måste vara att jag drar på lacken med för högt tryck eller något..
Gillar ju lite hur Vc´n ser ut i WT..
Men även Vb´n. Ser ju ut att likna Airfix ena schema i senaste boxen.. Hmm.. (Japp, en bombmatta som gick in framför mig där..! )
Tobias
Yummy och trevligt bygge . Tycker du fick till preshaden på undersidan riktigt bra, den försvann på översidan litegrann i den där mörka färgen... jag har samma problem, eller man kanske bara ska leva med det?
frznlogic
Tack.
Bra fråga, jag har ingen aning.. Med andra färger? Ännu tunnare lager?
Bra fråga, jag har ingen aning.. Med andra färger? Ännu tunnare lager?
Tobias
Mjo tunnare lager är antagligen lösningen. Jag tycker det är svårt att få fram preshaden och samtidigt inte göra målningen flammig. Är lite sugen på att testa post shading pga det, se om det blir snyggare. Antagligen bara skit bakom spakarna oavsett men ändå ;-)
frznlogic
Tobias skrev:
Aqua Gloss är ju en helt vattenbaserad historia, så den luktar lite svagt golvpolish av den bra sorten. Det är ju en akrylhistoria så den torkar riktigt fort också, och den behöver knappt spädas (vatten borde nog funka) för airbrushande.
Inget släktskap mad Alclads övriga sortiment alltså.
Rengöring funkar med diverse alkoholer, eller fönsterputs.
cas- Vicesheriff
Knepigt när det strular med färgerna. Blev ju bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|