Första Husbygget!
+4
Matt_Public
frznlogic
Mal
Exelon
8 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 1
Första Husbygget!
Så nu måste jag väl visa vad har byggt (försökt iaf).
Så nu ser ni vad Stugen ska vara parkerad.
Var ju tänkt som ett tvåvåningshus men takhöjden blev ju Giraff vänligt.
Och i detta hål i taket är det väl tänkt att det ska sitta en Mg eller som nödlösing en prickskytt.
Som sagt allt är byggt ur huvet när snilleblixtarna slår till. Så detta är helt ny mark för mej så ska bli kul (skräck blandad förtjusning) att måla denna fasad.
Så nu ser ni vad Stugen ska vara parkerad.
Var ju tänkt som ett tvåvåningshus men takhöjden blev ju Giraff vänligt.
Och i detta hål i taket är det väl tänkt att det ska sitta en Mg eller som nödlösing en prickskytt.
Som sagt allt är byggt ur huvet när snilleblixtarna slår till. Så detta är helt ny mark för mej så ska bli kul (skräck blandad förtjusning) att måla denna fasad.
Exelon
Sv: Första Husbygget!
Amen VA I HLVTTE.....
Jag vill visa en jag gillar motion icon....detta gillas rejält....då menar jag rejält......
Jag vill visa en jag gillar motion icon....detta gillas rejält....då menar jag rejält......
Mal
Thx Mal! Är verkligen ute och traskar i okända marker med detta bygge. Men lite credd ska du själv ha för din gubbmålning som jag suttit och provat lite på. Blir ju endel gubbar så nån måste väl ha ett ansikte.
Exelon
Här är kvällens framsteg.
Ska på tegel så därav heltäckande tak. Tänkte göra av wellpap, men kostnaden för scalpelbladen hade blivit för dyr gick åt ett blad per kaping (spackel + färg). Så har beställt en gjutform för S pannor, har för platta pannor vet inte vad som är mest korrekt dock. har sett med dessa platta rektangulära pannor. Har även höjt taket på höger sida då den var för låg så att det var sned.
Sen lite inredningspyssel. Mina hjälpredor Jerry och huvudlöse tysken är med.
Dörren ska vara som lagning till golvet på vindsvåningen.
Nu ska jag klura ut hur botten plan ska se ut. Då det ska ha förekommit någon form av affärsrörelse där.
Ska på tegel så därav heltäckande tak. Tänkte göra av wellpap, men kostnaden för scalpelbladen hade blivit för dyr gick åt ett blad per kaping (spackel + färg). Så har beställt en gjutform för S pannor, har för platta pannor vet inte vad som är mest korrekt dock. har sett med dessa platta rektangulära pannor. Har även höjt taket på höger sida då den var för låg så att det var sned.
Sen lite inredningspyssel. Mina hjälpredor Jerry och huvudlöse tysken är med.
Dörren ska vara som lagning till golvet på vindsvåningen.
Nu ska jag klura ut hur botten plan ska se ut. Då det ska ha förekommit någon form av affärsrörelse där.
Exelon
Sådärja.....
Jäklar imponerande....samt mkt rörelse samt "händer" nåt där....
Gillar ideen, samt ser vad du har i tanken....gillas mkt mkt mkt....
Får jag dela med ett tips om trä...fick det av min kompis Peter på LSP (old scool byggare en jäkel på järnvägar)
Indian ink och alcohol (isop pro) pensla träet med det...old railroad weathering trick....det är trolleri......sen kan du pensla vissa plankor mer så det blir "rätt" ojämt....det är gratis vädring, plankorna blir åldrade "gråa" som real deal......
OBS bara,,,tra ine på lack med ISOP i iom det blir vita o saboterar effekten....
exempel på mitt trä jag använt mig av den tekniken om det är till hjälp....
Får jag dela med ett tips om trä...fick det av min kompis Peter på LSP (old scool byggare en jäkel på järnvägar)
Indian ink och alcohol (isop pro) pensla träet med det...old railroad weathering trick....det är trolleri......sen kan du pensla vissa plankor mer så det blir "rätt" ojämt....det är gratis vädring, plankorna blir åldrade "gråa" som real deal......
OBS bara,,,tra ine på lack med ISOP i iom det blir vita o saboterar effekten....
Mal
Förträfflig frigolitfastighet!
Gillar verkligen trappan.
Matt_Public- Master of DNF
frznlogic Man tackar!
Okej är inte det typ "kolsvart" alltså själva färgen men ska absolut prova. Tänkte annars vädra/åldra med hederlig oljefärg/wash. Men törs inte göra det än innan jag fått upp "innerväggarna" och fasaden. Blir nog spackel + akrylfärg på fasaden och inne eventuellt pollyfilla eller någon väldigt finspackel. Ska försöka prova lite tekniker och blandningar av färg till fasaden och även vädringen av "virke" ikväll om tiden finns..Mal skrev:Sådärja.....
Exelon
Matt_Public skrev:Förträfflig frigolitfastighet!
Tackar Matt. Ja det är nya materialet i studentlägenheterna dom ska bygga i 08 området. Det tål ju "blöta" fester och med bara lim klarar ju även en student av att reparera skadorna....
Exelon
Snyggt! Läser ofta om indian ink på engelskspråkiga forum, men vad är det?
linusorn
Tackar! Är en typ av svart bläck som förr användes till tidningtryckning bla, nu är det väl mest till att måla som det används till.
Exelon
Ett sånt husbygge!
Lattjo delux och allt det.
Lattjo delux och allt det.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack grabbar! Nu ska jag prova bygga lite under helgen.
Borde finnas där. Det jag köpt är av märket winsor & newton som är väl relativt vanligt.
linusorn skrev:Aha, då hittar man det i kostnärsaffärer?
Borde finnas där. Det jag köpt är av märket winsor & newton som är väl relativt vanligt.
Exelon
Nu efter lite datorhaveri+ längesen nytt=nyköp så har jag iaf fått tagit några kort på bygget.
Har väl kommit en bit, mycket kvar dock..... varför gjorde jag inte ett gammalt enplans ryskt/finsk timmer hus istället..
Nåväl det är ju ett testbygge så vi får ser vart huset lutar.
Börjar på bottenplan. Edit* Golvet blir tätt med brädor + att det ska skadas både bärande balkar och brädor av stridsvagnens tyngd men den biten gör jag när huset är fastgjutet i dioplattan.
Sen andra våningen.
Sen den tredje våningen.
Sen vinden.
Sen med dörren för hålet.
Sen en helhetsbild.
Har väl kommit en bit, mycket kvar dock..... varför gjorde jag inte ett gammalt enplans ryskt/finsk timmer hus istället..
Nåväl det är ju ett testbygge så vi får ser vart huset lutar.
Börjar på bottenplan. Edit* Golvet blir tätt med brädor + att det ska skadas både bärande balkar och brädor av stridsvagnens tyngd men den biten gör jag när huset är fastgjutet i dioplattan.
Sen andra våningen.
Sen den tredje våningen.
Sen vinden.
Sen med dörren för hålet.
Sen en helhetsbild.
Exelon
Jäklars vad snyggt.....der kommer bli ett helsikes snyggt dio.
Rivningskåk
Glöm inte nu förstörda tapeter väggar mm om der har utsätts för väder o vind regn...regn rinn som runnit in osv.....fläckar mm.....
för det blev smutsigt fort om det varit exponerat ett tag, granater som slagit in skitar ju ner utav fasiken kan jag tänka mig .....
grymt helsikes snyggt o storleks mässigt imponerande....
Rivningskåk
Glöm inte nu förstörda tapeter väggar mm om der har utsätts för väder o vind regn...regn rinn som runnit in osv.....fläckar mm.....
för det blev smutsigt fort om det varit exponerat ett tag, granater som slagit in skitar ju ner utav fasiken kan jag tänka mig .....
Mal
Tack Mal! Ja det ska skitas ner rejält iaf på tredjevåningen och vinden. Andra våningen blir det nog bara smärre skador på. Ska väl bara vara en 2 inch mortar från britterna som träffat. Men för att få en blöt effekt så borde väl klarlack duga eller har någon nåt bättre förslag?Mal skrev:Jäklars vad snyggt.....der kommer bli ett helsikes snyggt dio.
Rivningskåk
Exelon
Klarlack går alldeles utmärkt för blöta ytor.....
Är det mera pölar....så vet jag inte...har alldrig gjort pölar....
Nån annan får fylla i...vad jag vet så kolla m ministuff ett pm...o säg mer specifikt vad du är ute efter så...jag är helt säker på att han vet
Är det mera pölar....så vet jag inte...har alldrig gjort pölar....
Nån annan får fylla i...vad jag vet så kolla m ministuff ett pm...o säg mer specifikt vad du är ute efter så...jag är helt säker på att han vet
Mal
Liknande ämnen
» Första MiG:en
» Första höstnyheterna!
» första bygget på 10 år.
» Marockos första F-16
» Min första Tiger
» Första höstnyheterna!
» första bygget på 10 år.
» Marockos första F-16
» Min första Tiger
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama