Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
+12
Tobias
Gigabyte
linusorn
Henrik Bergman
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Mal
Caverö
Matt_Public
cas
frznlogic
16 posters
Sida 17 av 19
Sida 17 av 19 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19
Sv: Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
Härligt jobbat! Måste vara gött att vara på upploppet nu, kämpa på!
Cdrengelin
Tack alla! 😁Det här bygget har verkligen hängt med länge nu. Ska bygga en platta till den också, men sen är den färdig... Eller ja... Det är ju en del jobb kvar 😉
Lite decal medium på igår som fick stå och torka, sen lite målande på en p38a jag byggt vid sidan om när den här står still. Kommer nog en sen byggtråd nu på den...
Lite decal medium på igår som fick stå och torka, sen lite målande på en p38a jag byggt vid sidan om när den här står still. Kommer nog en sen byggtråd nu på den...
frznlogic
Tack! Japp det börjar kännas som att det närmar sig ☺️.
Klarlack på men inga bilder igen, det gick snabbt och så in i hyllan i skydd från damm osv. Inte mycket att fota iofs heller 😉den är blank
Klarlack på men inga bilder igen, det gick snabbt och så in i hyllan i skydd från damm osv. Inte mycket att fota iofs heller 😉den är blank
frznlogic
Lite olje kladd till och från under några dagar. Inte säker på att jag är nöjd egentligen... Men jo... Det duger... På med mattlack idag! Jäkla nice alltså. Jag har mycket småfix nu men det ska nog gå undan... Kanske 😁.
Lite bilder på spektaklet.
Och lite olja utan klarlack först på luckorna. Det funkar... Lite mer jobb bara att få bort, men luckorna ska ändå vara lite skitigare än resten imho.
Lite bilder på spektaklet.
Och lite olja utan klarlack först på luckorna. Det funkar... Lite mer jobb bara att få bort, men luckorna ska ändå vara lite skitigare än resten imho.
frznlogic
Helt enkelt mega-strålande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser mycket bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Superduper-snyggt!
Målning och vädring ser helt fantastisk ut.
Tommy
Målning och vädring ser helt fantastisk ut.
Tommy
TommyKillander
Sååå tog mod till mig och drog på de där avgaserna från motorn och kanonerna till slut. Har även avmaskat en del. Börjat sätta ihop ställen och förbereda för att få upp dem på hjulen nu... Det är mycket slut pyssel på de här maskinerna men det är det väl värt 😊
Bilder
D9
Och D11
Jag har fortsatt med lite små målande efter de här bilderna också, lagt på lite grå Wash för att mjuka upp avgaserna från motorn lite, vädrat in kylaren litegrann på D11an osv. Försöker komma med mer uppdatering imorgon 😉
Bilder
D9
Och D11
Jag har fortsatt med lite små målande efter de här bilderna också, lagt på lite grå Wash för att mjuka upp avgaserna från motorn lite, vädrat in kylaren litegrann på D11an osv. Försöker komma med mer uppdatering imorgon 😉
frznlogic
Men det blir ju så snyggt!
Kalas hela veckan lång!
Kalas hela veckan lång!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt nedsmutsat!
Håkan
Håkan
Tack alla! 😊. Får säga att jag lärt mig mycket på det här bygget, roligt har det varit till och från, och frustrerande 😉.
Jättefort uppdatering, målat lite små detaljer, lite vädring osv, monterat kulsprutorna på d9 ovanpå motorn och satt dit ställen! Bara en enda bild tagen tyvärr...
Jättefort uppdatering, målat lite små detaljer, lite vädring osv, monterat kulsprutorna på d9 ovanpå motorn och satt dit ställen! Bara en enda bild tagen tyvärr...
frznlogic
Tack alla 😊!
Jag fick lite smygbyggt på förmiddagen, ni vet en sådan där stund när man bara sätter sig och plockar fram grejer, läser lite manualer, provpassar några delar, målar någon liten skavank, stoppar ihop, tar fram nästa modell, hoppar till nästa, osv 😁.
Iaf... Fick dit lite mer landställ och tog dessutom bild på första gången d9 fick stå på egna ben ☺️
Och D11 har fått ena benet monterat, men det var så vingligt att jag inte vågade bråka med det andra under tiden det första torkade så det får stå där nu☺️
Jag fick lite smygbyggt på förmiddagen, ni vet en sådan där stund när man bara sätter sig och plockar fram grejer, läser lite manualer, provpassar några delar, målar någon liten skavank, stoppar ihop, tar fram nästa modell, hoppar till nästa, osv 😁.
Iaf... Fick dit lite mer landställ och tog dessutom bild på första gången d9 fick stå på egna ben ☺️
Och D11 har fått ena benet monterat, men det var så vingligt att jag inte vågade bråka med det andra under tiden det första torkade så det får stå där nu☺️
frznlogic
Landställ är kenpiga saker....men jädrar vad fint det blir!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt med ställen på!
Håkan
Håkan
Hot Damn!
Det här känns ju direkt dokumentärt på fler sätt än ett.
Det här känns ju direkt dokumentärt på fler sätt än ett.
Matt_Public- Master of DNF
Sida 17 av 19 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19
Liknande ämnen
» J21R och A21R, dual combo!
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48
» Fw 190D-9
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48
» Fw 190D-9
» MIG-29A, Eduard, 1/48