Tillbaka till framtiden-DeLorean
+2
cas
Franky
6 posters
Sida 1 av 1
Tillbaka till framtiden-DeLorean
Typiskt mig är jag jag inte kan hålla mig till ett projekt i taget. Så nu har jag påbörjat ett bygge till!
Chassit är färdigt.
Karossen är grundmålad.
Dock fick jag problem med ett hårstrå som fastnade i färgen, och det blev rätt fula märken i färgen när jag tog bort det. Någon som har några bra tips hur jag kan fixa det? Det är en akrylfärg, specifikt Vallejo Model Air Aluminium.
Detta blir också mitt forsta bygge med fotoets, här är backspegeln.
Chassit är färdigt.
Karossen är grundmålad.
Dock fick jag problem med ett hårstrå som fastnade i färgen, och det blev rätt fula märken i färgen när jag tog bort det. Någon som har några bra tips hur jag kan fixa det? Det är en akrylfärg, specifikt Vallejo Model Air Aluminium.
Detta blir också mitt forsta bygge med fotoets, här är backspegeln.
Franky
Sv: Tillbaka till framtiden-DeLorean
Woohoo!!!
Ett enastående val av modell!
Nåt bra knep på ta bort fula märken har jag inte, utan det är nog slipa ner och måla om som gäller. Rent hobbyrum och sprutbox är väl ett måste antar jag (och det är nog hög tid för storstädning hos mig)
Ett enastående val av modell!
Nåt bra knep på ta bort fula märken har jag inte, utan det är nog slipa ner och måla om som gäller. Rent hobbyrum och sprutbox är väl ett måste antar jag (och det är nog hög tid för storstädning hos mig)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jupp....
Som ovan sa slipa....
Blrja med att låt allt torka riktigt ordentligt, nån dag, sen våt slip papper du kan börja m ex 1200 grit sen 2000 papper, kör med vatten....torr slipa inte....
Sen på m. Färg igen ska du se.....
du tacklas med ett problem som många delar.
Tips damsug byggrummet sen fukt torka, det gör en hel del, tänk på att vissa plagg avger mer fibrer än andra, sen sist skaffa en mjuk sminkborste på H&M (den större) o borsta modellen innan målning funkar dunder bra....
Sen så riktigt ballt bygge...tillbaka till framtiden...yess....
Som ovan sa slipa....
Blrja med att låt allt torka riktigt ordentligt, nån dag, sen våt slip papper du kan börja m ex 1200 grit sen 2000 papper, kör med vatten....torr slipa inte....
Sen på m. Färg igen ska du se.....
du tacklas med ett problem som många delar.
Tips damsug byggrummet sen fukt torka, det gör en hel del, tänk på att vissa plagg avger mer fibrer än andra, sen sist skaffa en mjuk sminkborste på H&M (den större) o borsta modellen innan målning funkar dunder bra....
Sen så riktigt ballt bygge...tillbaka till framtiden...yess....
Mal
Tack mal! Får prova det, se hur det går.
Ett stort problem är att jag inte har något hobbyrum, eftersom vi bor i en rätt liten lägenhet... och vi har två katter. Bygga får jag göra på matbordet, och sprutmålar gör jag på balkongen.
Ett stort problem är att jag inte har något hobbyrum, eftersom vi bor i en rätt liten lägenhet... och vi har två katter. Bygga får jag göra på matbordet, och sprutmålar gör jag på balkongen.
Franky
Härlig modell!
Jag har letat efter en modell av just DeLorean från "tillbaka från framtiden" -filmerna (som jag sett ett otal gånger).
DeLorean är en av de läckraste sportvagnarna jag vet!
Tyvärr är jag en usel bilbyggare så lackråd överlåter jag till de mera kunninga här.
Men tyvärr är det nog bara att slipa ner lacken o börja om, som Mal sa.
Bättra metallic-lack på modellbilar är lika svårt som att bättra metallic på riktiga bilar, men det är enklare att lacka om en modell-bil, även om det är en klen tröst.
Stefan
Jag har letat efter en modell av just DeLorean från "tillbaka från framtiden" -filmerna (som jag sett ett otal gånger).
DeLorean är en av de läckraste sportvagnarna jag vet!
Tyvärr är jag en usel bilbyggare så lackråd överlåter jag till de mera kunninga här.
Men tyvärr är det nog bara att slipa ner lacken o börja om, som Mal sa.
Bättra metallic-lack på modellbilar är lika svårt som att bättra metallic på riktiga bilar, men det är enklare att lacka om en modell-bil, även om det är en klen tröst.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Franky skrev:vi har två katter.
Jupp jag har en stor gatukosrsning Simon....
Men har inga problem att katten ger ifrpn sig hår mm...det är snarare dem micro fibrer från plagg,
Så sitter faktiskt ofta i kalsonger o kortärmad t-shirt, samt barfota, jupp sant....
Det som fäller mkt microfibrer är frotte, flanell skortor, ja du listar ut resten, de avger galet mkt, så när du ska bygga tvätta händerna o anväd ex luddfri pappers torky tyo, det ger resultat jag lovar
Mal
ooooh!
Behöver bara lite is på för att bli komplett!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag funderar faktiskt på det, då stämmer det precis med tiden på instrumentpanelencas skrev:ooooh!
Franky
Franky skrev:Jag funderar faktiskt på det, då stämmer det precis med tiden på instrumentpanelencas skrev:ooooh!
Ja..ja..grymr ballt med en sån detalj
Mal
Fy S*tan vilket etsmeck!
Is av t.ex. vatteneffekt och flat base kommer att bli en topptillsats.
Is av t.ex. vatteneffekt och flat base kommer att bli en topptillsats.
Matt_Public- Master of DNF
Kul val av modell! Ska bli kul att följa! Ser ju bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Blir skickad tillbaka till index
» Framtiden för IPMS Göteborg?
» Någon som har bit D212 (Lyftkran) till Revell Tirpitz 1/350 till övers
» Tillbaka...?
» Lång väg tillbaka!
» Framtiden för IPMS Göteborg?
» Någon som har bit D212 (Lyftkran) till Revell Tirpitz 1/350 till övers
» Tillbaka...?