IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Volat tillbaka ??

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Volat tillbaka ?? Empty Volat tillbaka ??

Inlägg av Warsawpact ons 12 aug 2009 - 15:50

Hallu allihop.

Tänkte höra med er om det är någon som vet hur det går för Volat och hans affär ( + webbisdan) ?
Personligen tycker jag att det var förbaskat synd att hans affär stängde igen, rent ut sagt jävligt synd, för han var alltid så trevlig och han hade många udda och sällsynta kits inne bl.a. t.ex. Maschinen Krieger kits som är tämmligen svåra att få tag i. Även hans hemsida ser ut att ligga nere men när jag sökte på Prisjakt.se efter Volat.se så hittade jag detta, har han nu 2 webbsidor? !?
Surfade in på Galaxy.se och där nämndes det att det "vår nya hemsida är åter uppe igen" men det står inget närmare om det verkligen är Volats. Enbart figurer och diverse leksaker finns på sidan o inga byggkits.

Är sidan tillhörande Volat?

Är det någon som vet om "vi" i Gbg området återigen kan räkna med att se Volat back in buisness?

Mvh Chrille
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Volat tillbaka ?? Empty Sv: Volat tillbaka ??

Inlägg av merlin1953packard tor 13 aug 2009 - 8:44

Håller med dig, Christer! Det var ett sant nöje att "botanisera" bland alla udda modeller i hans hyllor! Prismässigt slår han också de flesta andra hobbyhandlare på fingrarna. Han är egentligen yrkesverksam som avionic engineer (en utbildning som inte finns i Sverige) och reser en hel del i detta yrke (har bland annat varit med och renoverat det Lansen-plan som finns i Nyköping). Så jag förmodar att butiken bara en bisyssla/hobby för honom. En mycket sympatisk hobbyhandlare som vi gärna vill ha tillbaka! Han har visat mig en hel del riktigt udda byggsatser, bland annat jetmaskinen (tror det var skala 1/48) från filmen/boken Firefox... och den maskinen (heavy resin!) har jag inte sett någon fabrikant ge sig på att tillverka! Hoppas han kommer tillbaka igen!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet