Plastkollo 2015
+10
Fisken35
Matt_Public
Mal
Stefan E
Janne.S
cas
Caverö
Marlin
LudvigN
Brage
14 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Plastkollo 2015
Marlin skrev:Fisken35 skrev:Jag är på också, går det bra att åka med samma gäng som föra gången?
Fredrik
Jodå.
Även om Matt är med i bilen från Stockholm så ska vi nog få plats.
Men sen är det fullt.
Hämtar jag upp dig hemma hos Stefan som ifjol?
/Bosse
Fisken35 skrev:Det blir väll bäst, ingen anledning att fara runt i onödan.
Snart får ni ta Stefans firmabil ner
Janne.S- Moderator
Hej,
På senaste månadsmötet sa man att IPMS står för hyra (ickemedlemmar?) och att var och en betalar för eventuell övernattning (95:-/natt). Hur vi gör men mat är en öppen fråga. Antingen ordnar var och en sitt eller så ordnar man något gemensamt. Några förslag?
// Lars
På senaste månadsmötet sa man att IPMS står för hyra (ickemedlemmar?) och att var och en betalar för eventuell övernattning (95:-/natt). Hur vi gör men mat är en öppen fråga. Antingen ordnar var och en sitt eller så ordnar man något gemensamt. Några förslag?
// Lars
Brage
Bosse anför trossen och kommer garanterat vara matgeneral och styra köksteamet med järnhand. Min röst går till att vi ger honom en budget på säg ett par hundralappar per person/helg och ger honom fria tyglar. Frukost, lunch och middag....verkar det rimligt?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Bosse anför trossen och kommer garanterat vara matgeneral och styra köksteamet med järnhand. Min röst går till att vi ger honom en budget på säg ett par hundralappar per person/helg och ger honom fria tyglar. Frukost, lunch och middag....verkar det rimligt?
Tack för förtroendet.
Lite grillat ska vi nog kunna åstadkomma.
/Bosse
Marlin
Är det någon som vill avslöja något plastkolloprojekt som vederbörande skall ha med sig?
Caverö
Jag vill inte avslöja allt.
Men jag ska ge mig på ett rysk tillverkat stridsfordon.
Och nej det är inte SS-25 Topol.
/Bosse
Men jag ska ge mig på ett rysk tillverkat stridsfordon.
Och nej det är inte SS-25 Topol.
/Bosse
Marlin
Nåt nytt vore ju kul, men jag tror jag håller mig till min Typhoon
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
har nått i pipen som jag hoppas kunna påbörja målning etc under kollot. tar säkert med nån figur och ngn back-up.
Plockar med kompressor btw. har snabbkoppling på den för den som vill ha med sin egen spruta.
Plockar med kompressor btw. har snabbkoppling på den för den som vill ha med sin egen spruta.
MiniStuff- Vicesheriff
Jag gräver väl upp något gammalt lik ur gömmorna....
Funderar på att ta med min ZM A-1H Skyraider eller Trumpeters Su-25 Frogfoot (båda i 1/32), mycket kvar att limma på där...
Något litet o lättbyggt blir det också, kanske till o med något helt nytt, eller varför inte pansar!
Jag har så svårt att bestämma mig...
Stefan
Funderar på att ta med min ZM A-1H Skyraider eller Trumpeters Su-25 Frogfoot (båda i 1/32), mycket kvar att limma på där...
Något litet o lättbyggt blir det också, kanske till o med något helt nytt, eller varför inte pansar!
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den lör maj 02 2015, 22:11, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Jag gräver väl upp något gammalt lik ur gömmorna....
Funderar på att ta med min ZM A1-D Skyraider eller Trumpeters Su-25 Frogfoot (båda i 1/32), mycket kvar att limma på där...
Stefan
Ta grodfoten vet ja Stefan
Den har ju varit med på alla kollon hittills.
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Stefan E skrev:Jag gräver väl upp något gammalt lik ur gömmorna....
Funderar på att ta med min ZM A1-D Skyraider eller Trumpeters Su-25 Frogfoot (båda i 1/32), mycket kvar att limma på där...
Stefan
Ta grodfoten vet ja Stefan
Den har ju varit med på alla kollon hittills.
/Bosse
Jo. men det är en jäkligt stor låda att släpa runt på!
Har den verkligen varit med på alla kollona, var den med förra året?
Börjar nog bli gammal, jag glömmer så fort (eller snarare förtränger fakta....)!
Men den måste ju bli färdig någon gång, den också...
Stefan
Janne.S skrev:Ibland undrar jag om ni var gifta i ett tidigare liv......
Jag har inget som bevisar motsatsen.
/Bosse
Marlin
Fredrik, ju fler Typhoon desto bättre!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Är det någon som vet om det finns någon restaurang i närheten av "Pojkebo", som vi kan besöka på fredagen?
Jag kan mycket väl vara Grillmeister på lördagen.
Men att hinna fixa en schysst grillning till fredag blir svårt för mig när jag tillbringar större delen av dagen i bilen.
/Bosse
Jag kan mycket väl vara Grillmeister på lördagen.
Men att hinna fixa en schysst grillning till fredag blir svårt för mig när jag tillbringar större delen av dagen i bilen.
/Bosse
Marlin
Det är i runda slängar 7km in till Alingsås centrum, och där går det att få tag i saker att äta, för det har jag prövat!
Så antingen blir det (kall) hämtpizza, eller så får vi leka taxiverksamhet och köra in hela gruppen till lämplig lokal.
Så antingen blir det (kall) hämtpizza, eller så får vi leka taxiverksamhet och köra in hela gruppen till lämplig lokal.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Precis, det finns flera alternativ i Alingsås. Närmast stället är Fifis Taverna (ca 6km), så Pizzan behöver inte bli så speciellt kall. ICA Maxi ligger ytterligare någon km längre fram, för proviantering.
// Lars
// Lars
Brage
Ja, vi brukar ju kalasa på en pizzeria första kvällen, ju!
Vi packar in oss i en/ett par bilar o åker in till Alingsås eller Fifi´s (alla som vill, förstås) och festar på pizza!
Stefan
Vi packar in oss i en/ett par bilar o åker in till Alingsås eller Fifi´s (alla som vill, förstås) och festar på pizza!
Stefan
Fisken35 skrev:Blir det en resa in till Göteborg i år också?
Fredrik
Om intresse finns går det säkert att ordna.
/Bosse
Marlin
Jag lägger en blänkare här till alla som vill att jag plockar med något speciellt från butiken min får skicka mig ett PM med önskemål. Jag tar med mig lite porrpipor och annat småtjafs som sitter på samma "planka" men vill någon ha med färg, lim, vädringsprodukter etc. så säg till.
Jag tar betalt, förstås och kan ta både kort och kontanter. Ger närvarande 10% rabatt på eventuella köp, gäller även de som redan har skickat mig önskemål.
/Ministuffarn
Jag tar betalt, förstås och kan ta både kort och kontanter. Ger närvarande 10% rabatt på eventuella köp, gäller även de som redan har skickat mig önskemål.
/Ministuffarn
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Plastkollo 4 - Tånga Hed 2015-05-22 - 24 (?)
» Plastkollo 3
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 2019
» Plastkollo 2014
» Plastkollo 3
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 2019
» Plastkollo 2014
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet