SU-101
+9
TommyKillander
Caverö
MiniStuff
Marlin
Stefan E
cas
Azgaron
Matt_Public
Pyret
13 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
SU-101
Snälla Stefan E hörsammade mitt skrik efter hjälp att hitta en donator som skulle sågas itu till förmån för en lite mer okänd stridsvagn - SU-101. Så Stefans SU-100 från Revell fick då vara med i mitt gamla magiska nummer "såga isär damen". Tyvärr lyckades jag och "Damen" gick i två bitar:)
fortsättning följer....
fortsättning följer....
Pyret
Sv: SU-101
Känns skumt att beskåda den här sortens bilder utan att själv vara inblandad, men det ser helt klart spännande ut. Jojomän!
Matt_Public- Master of DNF
Ser intressant ut! Ska bli kul att se fortsättningen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Brutal deluxe det där!
Och nu kräver vi å det grövsta en större närvaro på forumet från dig!
Och nu kräver vi å det grövsta en större närvaro på forumet från dig!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag ska minsann ha en högre närvaro på forumet from nu!
Jag ska inte hålla er på sträckbänken mellan bilderna - så här långt har konverteringen kommit hittills:
Jag ska inte hålla er på sträckbänken mellan bilderna - så här långt har konverteringen kommit hittills:
Pyret
Nu börjar vi bli farliga!
Men vad katten skall det bli?
Mega-bandburet artilleri?
Solstol?
Men vad katten skall det bli?
Mega-bandburet artilleri?
Solstol?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Får ju självklart berätta mer om objektet:
SU-100 var en bra vagn men det gjorde förberedelser för en efterträdare och där tittade man på två typer av beväpning. Den ena var en 100 mm D-10-kanon och den andra var en 122 mm D-25S-kanon. En prototyp med respektive kanon byggdes som testades utförligt. Massproduktion diskuterades när man närmade sig Berlin. Då ryssarnas äventyr i Tyskland var lyckade så slopade man idén om att massproducera. Vagnarna skulle hetat SU-101 respektive SU-102 om de hade tagits o tjänst. Jag bygger en SU-101!
På bilden:
SU-100 och till höger en SU-101.
Pyret
Ok, det där var tungung i den högre skolan alltså.
Frän!
Förresten, räknas detta som pansarbyggarnas motsvarighet till Luft'46?
Frän!
Förresten, räknas detta som pansarbyggarnas motsvarighet till Luft'46?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Kul projekt! Ser ju ut att bli en grymt cool kärra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Oj..luft'46 är jag dåligt insatt på men om det betyder "om kriget fortsatte lite till" eller " what if" såååå.....ja
Smalnat av tornet och lagt en rejäl svetsfog runt kanoninfästningen.
Smalnat av tornet och lagt en rejäl svetsfog runt kanoninfästningen.
Pyret
Snyggt Pyret! Kraftig egenmäck
Behöver jag säga att vagnen finns i World Of Tanks
Hur fick du idén Christian?
Behöver jag säga att vagnen finns i World Of Tanks
Hur fick du idén Christian?
Caverö
Det roliga är att jag faktiskt skrev fel på paddan när jag skulle söka på bilder på SU-100 och råkade slå SU-101 istället. 100% slump. I ärlighetens namn anser jag att jag har rätt bra koll på alla världens stridsfordon och stridsvagnar men denna vagn hade jag ingen aning om så jag får skämmas och studera ryska vagnar ännu mer!. Men vad gör man när man springer på kunskapen om en udda vagn? Bygger en!
Pyret
Vansinnigt coolt projekt, lycka till!
Jag har en gammal Tamiya SU-100 1:35 som är förpassad till ett liv som labbråtta för mina onda målningsexperiment. Hör av dig om det är någon detalj som du saknar, så ställer den säkert upp på lite organdonation.
/Tommy
Jag har en gammal Tamiya SU-100 1:35 som är förpassad till ett liv som labbråtta för mina onda målningsexperiment. Hör av dig om det är någon detalj som du saknar, så ställer den säkert upp på lite organdonation.
/Tommy
TommyKillander
That's the spirit, soldier!TommyKillander skrev:Hör av dig om det är någon detalj som du saknar, så ställer den säkert upp på lite organdonation.
Matt_Public- Master of DNF
Stort tack! Uppskattar organdonationsviljan!
Jag återkommer om det är ngt som behövs!
Jag återkommer om det är ngt som behövs!
Pyret
Den blev ju riktigt läcker!
Snyggt jobbat!
Kul att vi fick träffas o snacka lite!
Stefan
Snyggt jobbat!
Kul att vi fick träffas o snacka lite!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Kul bygge finns ju hyllmeter med olika utförande på SU 85/100/122 vagnarna allt från stug3,4 över och underdelar till typ SU-100Y plus alla möjliga beväpningar riktig rysklabbråtta. 101/2 har jag aldrig sett/läst om förut så drog en tur ute på nätet och kolla lite. Hur stor skillnad är det mellan chassit på t-34 och t-44 som 101/2 skulle byggas på? Tänkte om det är någon större skillnad så du får modda t34 chassit? Kul bygge oavsett!
Exelon
Jag vet inte exakt skillnaden på de båda chassien men jag försöker bygga efter bilderna från Kubinka. Och då jag har kass moral och avslutningsförmåga så är även fokus på att bygga snabbt så det blir klart någon gång!
Pyret
Tack, Stefan!
Det var väldigt trevligt att träffas! Stort tack för att du ställde upp med en SU-100!
Det var väldigt trevligt att träffas! Stort tack för att du ställde upp med en SU-100!
Pyret
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet