Vilken skall jag bygga?
+3
Matt_Public
Pyret
TommyKillander
7 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Vilken skall jag bygga?
HEj,
Jag hade tänkt att bygga lite svenskt pansar men har förbluffande svårt att bestämma mig för vad jag skall ge mig i kast med:
CV90an verkar vara ett fantastiskt fint kit, innehåller fotoets, enskilda bandlänkar i plast och supermycket detaljer på alla ytor. Vet inte så mycket om denna vagnen, men den verkar väldigt potent trots att det bara är en 40mm kanon. Jag har dock inte lyckats hitta någon metallpipa till denna.
Strv103C är inte riktigt lika "krispig" i plasten, men jag har kompletterat den med ett fotoetskit, metallpipa samt trumpeters egna workable tracks i plast. Stridsvagn S är en episk tank, men jag kanske har tagit mig vatten över huvudet med alla extradetaljer (fotoetsen kräver ganska mycket plastkirurgi :-), så jag funderar på att vänta med den ....men samtidigt är jag sugen på att bygga den...
Vad är er erfarenhet av dessa kiten ?
Jag hade tänkt att bygga lite svenskt pansar men har förbluffande svårt att bestämma mig för vad jag skall ge mig i kast med:
CV90an verkar vara ett fantastiskt fint kit, innehåller fotoets, enskilda bandlänkar i plast och supermycket detaljer på alla ytor. Vet inte så mycket om denna vagnen, men den verkar väldigt potent trots att det bara är en 40mm kanon. Jag har dock inte lyckats hitta någon metallpipa till denna.
Strv103C är inte riktigt lika "krispig" i plasten, men jag har kompletterat den med ett fotoetskit, metallpipa samt trumpeters egna workable tracks i plast. Stridsvagn S är en episk tank, men jag kanske har tagit mig vatten över huvudet med alla extradetaljer (fotoetsen kräver ganska mycket plastkirurgi :-), så jag funderar på att vänta med den ....men samtidigt är jag sugen på att bygga den...
Vad är er erfarenhet av dessa kiten ?
Senast ändrad av TommyKillander den lör jun 27 2015, 22:28, ändrad totalt 1 gång
TommyKillander
Sv: Vilken skall jag bygga?
Jag har bara byggt 103:an och har tyvärr ännu inte hunnit bygga ngn av marknadens CV90's (trots min värnplikt som skytt/förare på nämnd vagn).
103:an är i mina ögon helt ok men ändå rätt "fepplig" och kräver lite jobb. Nu är du med all säkerhet en van byggare så sådana "utmaningar" springer man ju iofs på ungefär på varannat kit!
Jag inbillar mig dock att Hobbyboss 90:a trillar ihop lätt (förutom ets-delen då).
Min fem ören....
103:an är i mina ögon helt ok men ändå rätt "fepplig" och kräver lite jobb. Nu är du med all säkerhet en van byggare så sådana "utmaningar" springer man ju iofs på ungefär på varannat kit!
Jag inbillar mig dock att Hobbyboss 90:a trillar ihop lätt (förutom ets-delen då).
Min fem ören....
Pyret
Stridsvagn S!
Den är ju bara så... ...precis allting!
Den är ju bara så... ...precis allting!
Matt_Public- Master of DNF
Hmmm... en Strv 103C med lövhög-cammo, kan det vara något?
Får fundera på det medans jag ägnar mig åt lite pansar-yoga:
/Tommy
Får fundera på det medans jag ägnar mig åt lite pansar-yoga:
/Tommy
TommyKillander
Tycker också 103.an , det du får kanske tänka på är att eventuellt förstärka axlarna som är till drivhjulen
jag vad med om att på min vagn ta bort de plastaxlarna och använda maskinskruv med muttrar och brickor
(sedan i mitt tycke så är alla 90-vagnarna som är ute på plastmarknaden fräcka men den som har mest
verklighetstrogna vagnen är Academys vagn för där är axlarna inte i synk som det är på de andra fabrikörerna)
LYCKA till med den vagn du än väljer
jag vad med om att på min vagn ta bort de plastaxlarna och använda maskinskruv med muttrar och brickor
(sedan i mitt tycke så är alla 90-vagnarna som är ute på plastmarknaden fräcka men den som har mest
verklighetstrogna vagnen är Academys vagn för där är axlarna inte i synk som det är på de andra fabrikörerna)
LYCKA till med den vagn du än väljer
Gäst- Gäst
Är ingen stridsvagns kille, men lägger min röst på Stridsvagn S, en utmaning i camot, samt överlag en jäkligt ball tank.
Mal
Konstigt, jag plitade ihop ett långt svar som jag skickade precis, men det verkar ha ätits upp av Internet...
Tack för tipset med drivaxeln, jag skall ha det i åtanke.
Det får ju bli 103an... Jag väntar in lite material under nästa vecka, sen kör jag nog igång bygget (börjar min semester på Fredag).
Tack för hjälpen att välja
/Tommy
Tack för tipset med drivaxeln, jag skall ha det i åtanke.
Det får ju bli 103an... Jag väntar in lite material under nästa vecka, sen kör jag nog igång bygget (börjar min semester på Fredag).
Tack för hjälpen att välja
/Tommy
TommyKillander
Det var lika för mej när jag svarade ovan. Gick in och läste tråden igen och då fanns inte mitt inlägg kvar.😭
Exelon
Även jag lägger en röst på Stridsvagn "S", bara för att den är så tuff!
Ett tips när ni skriver längre inlägg; skriv i ett word-dokument först, spara ner på datorn, märk allt (Ctrl-A), kopiera (Ctrl-C),
gå in på forumet (jag brukar ha både Word-dokumentet och Forumsidan öppna), klistra in (Ctrl-P eller via rullisten) i inlägget.
Ber om ursäkt om ni redan kan det, man det var långt från självklart för mig innan jag "greppade det"!
Annars kan någon av moderatorerna (Janne/CAS/Markus) ge några tips.
Stefan
Ett tips när ni skriver längre inlägg; skriv i ett word-dokument först, spara ner på datorn, märk allt (Ctrl-A), kopiera (Ctrl-C),
gå in på forumet (jag brukar ha både Word-dokumentet och Forumsidan öppna), klistra in (Ctrl-P eller via rullisten) i inlägget.
Ber om ursäkt om ni redan kan det, man det var långt från självklart för mig innan jag "greppade det"!
Annars kan någon av moderatorerna (Janne/CAS/Markus) ge några tips.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tror att min försvann är mer relaterad till att jag skrev från telefonen. Varför vet jag ej då det fungerade andra gången...
Exelon
Liknande ämnen
» Vilken modell skall jag välja?
» Vad skall jag göra nu????
» Att det skall vara så svårt...
» Någon från Göteborgstrakten som skall till IPMS Open?
» Skall vi dra igång vårt första gruppbygge?
» Vad skall jag göra nu????
» Att det skall vara så svårt...
» Någon från Göteborgstrakten som skall till IPMS Open?
» Skall vi dra igång vårt första gruppbygge?
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet