Ma.K. Specter
+11
Stefan E
TommyKillander
Gigabyte
Björn Eriksson
Warsawpact
Mal
Janne.S
Matt_Public
Azgaron
cas
Tobiasr
15 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Ma.K. Specter
Förträffligt roligt att följa hur den långsamma förändringen av små babyhickningar till detaljer snabbt medför stora förbättringar av själva helheten.
Matt_Public- Master of DNF
Tack Mal! Jag håller helt med dig, om att det är en konstform. Allt kreativt kan vara konst på ett eller annat sättMal skrev:STÖNAR.....Amen vafan.....den....den....är ju......bara underbar.....fyfan altså detta är konst.....i mina ögon...japp modellbygge för mig är en kosntform och tolkning....flummigt japp...men Mal älskar flumm.....Tobiasr skrev:Ytte pytte uppdatering. Babysteps. Lite mer detaljer ska till och sen är det lite wash och lite filter här och var på pilotstackarn. Sen är det bara att hugga tag i övriga dräkten.
Tusen tack Janne!Janne.S skrev:Så snyggt
Tack Björn! Kul med uppskattning!Björn Eriksson skrev:Håller med Mal och Janne, Strålande vacker konst är det Tobias!
Ja! Visst är det så. Nästan det som är roligast med att dokumentera sitt byggeMatt_Public skrev:Förträffligt roligt att följa hur den långsamma förändringen av små babyhickningar till detaljer snabbt medför stora förbättringar av själva helheten.
Minst sagt tusen tack Giga!Gigabyte skrev:vackert måleri minst sagt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tackar ödmjukast Håkan!Azgaron skrev:Mycket snyggt målat som sagt!
Håkan
Tobiasr
Ok, dekaler är klara. Nu är det bara lite små touch-ups och lite detaljer. Samt infästning av cockpit huven.
Sen kommer det roliga, med att få den här dräkten levande, vädringen.
Har inte jobbat med så starka färger innan, som turkos. Jag har alltid hållit mig till matta dova färger. Så det ska bli vansinnigt kul att filtrera och modulera den här konserven och se var det tar mig.
Hepp:
Sen kommer det roliga, med att få den här dräkten levande, vädringen.
Har inte jobbat med så starka färger innan, som turkos. Jag har alltid hållit mig till matta dova färger. Så det ska bli vansinnigt kul att filtrera och modulera den här konserven och se var det tar mig.
Hepp:
Tobiasr
Alltifrån.......
Du har en fantastisk bas att börja leka på......
Oljefärger är sååå förbaskat kul..
Kör hårt..ser fram o se mera av detta...
Du har en fantastisk bas att börja leka på......
Oljefärger är sååå förbaskat kul..
Kör hårt..ser fram o se mera av detta...
Mal
Ser mycket bra ut så långt! Ska bli intressant att se den vädrad sen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hört gott om dem ....många gillar demTobiasr skrev:Yes! Oljefärger är standardarsenalen. Kör ofta på 502 abteilung-färgerna.
Kikat på dem med...men har redan samma färger/toner i ordinarie kitet man samlat på sig
Mal
Den där dräkten ser smått ut som en tvättmaskin från 50-talet. Ska bli spännande att se den stridshärdas genom vädring.
Fantastiskt snygg grund med bygge och målning, den kommer bli kanonsnygg med lite lort på väl valda ställen !
Tommy
Tommy
TommyKillander
Lirar snubben Splatoon?
Udda färgval, men helläckert ändå!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det tycker jag med!Azgaron skrev:Ser mycket bra ut så långt! Ska bli intressant att se den vädrad sen!
Håkan
Ja, en tub räcker ju väldigt länge. Onödigt att köpa nytt om man har ett kitMal skrev:Hört gott om dem ....många gillar demTobiasr skrev:Yes! Oljefärger är standardarsenalen. Kör ofta på 502 abteilung-färgerna.
Kikat på dem med...men har redan samma färger/toner i ordinarie kitet man samlat på sig
Yes! Electro Lux Mk. 41 "Specter"Matt_Public skrev:Den där dräkten ser smått ut som en tvättmaskin från 50-talet. Ska bli spännande att se den stridshärdas genom vädring.
Tack Tommy! Det hoppas jag med!TommyKillander skrev:Fantastiskt snygg grund med bygge och målning, den kommer bli kanonsnygg med lite lort på väl valda ställen !
Tommy
Haha, ja man kan undra. Jag är själv förvånad.cas skrev:Lirar snubben Splatoon?
Men det är kanske det en viss del av modellbyggandet handlar om, att testa nya saker och inte gå i samma fotspår varje bygge.
Tobiasr
Liten uppdatering, har börjat modulera och filtrera. Gjort lite chipping också. Långt ifrån färdigt, men en liten bit på vägen.
Håll till godo med snigelfart:
Håll till godo med snigelfart:
Tobiasr
Sakta, men supersäkert!
Blir ju nästan nervös av hur snyggt det blir.
Också: vad står det på underarms-dekalen, egentligen? En uppmaning om att inte peta näsan med rustningen på?
Också: vad står det på underarms-dekalen, egentligen? En uppmaning om att inte peta näsan med rustningen på?
Det där är exakt hur snyggt som helst!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Gigabyte skrev:Läckert
Matt_Public skrev:Sakta, men supersäkert!
Stefan E skrev:Bara såå jäkla snyggt....
jag är mållös.....
Stefan
cas skrev:Det där är exakt hur snyggt som helst!
Azgaron skrev:Snyggt chippat!
Håkan
Tusen tack allihopa! Det betyder mycket!
Matt: Tror att det står "höger" och "vänster" på respektive arm. Dom där piloterna är inte dom skarpaste knivarna..
Tobiasr
Okej, nu är hela dräkten monterad och nästan klar. Lite smådetaljer som oljefläckar, lite mer rost på avgaspipan, damm på fötterna osv. kvar.
Men det tar jag ihop med basbygget. Ska försöka dra ihop en liten bas till den:
Ett litet snabbtest på basidé med trottoar och väg:
Men det tar jag ihop med basbygget. Ska försöka dra ihop en liten bas till den:
Ett litet snabbtest på basidé med trottoar och väg:
Tobiasr
Sådärja....och mkt mkt snyggt m iden m katten som han tittar på....mkt enkelt men enkelheten är det svåraste att få till.....
Skitsnyggt rent ut sagt.....
Skitsnyggt rent ut sagt.....
Mal
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet