P-51D-10-NA, Tamiya 1/32
+10
Marlin
linusorn
Gigabyte
frznlogic
Stefan E
Matt_Public
cas
Janne.S
Azgaron
Tobias
14 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: P-51D-10-NA, Tamiya 1/32
Ser snyggt ut! Kul att du ordning på dekalen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Dang! Nu börjar det bli fin på riktigt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar grabbar..
Byggbeskrivningen ger ju inte mer färger än så här typ.. Men vi har ju kartfodral och en hel massa annat så får fortsätta pula.. Men dekalerna kommer nog pimpa upp det fint med.
Byggbeskrivningen ger ju inte mer färger än så här typ.. Men vi har ju kartfodral och en hel massa annat så får fortsätta pula.. Men dekalerna kommer nog pimpa upp det fint med.
Tobias
Attans nice sikte! Snyggt jobbat!
Håkan
Håkan
Men se på fan, det här blir bara bättre och bättre. En blivande mal i träning, jättesnyggt sikte!
frznlogic
frznlogic skrev: En blivande Mal i träning […]
Fair enough! Du får vara Angus istället.Tobias skrev:Haha, nja… […]
Matt_Public- Master of DNF
Det siktet var inte dumt nånstans det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Haha, Angus är skön..
Smackat ihop lite mera.. Barracuda-dekalerna är nog gjorda för hans egna resin-uppgradering känns det som. Svårt att få dit en del av dem, de är lite fel storlekt för Tamiya ibland.. Satte dit de som gick och en hamnade på ett annat ställe under "Artistic License" för att pimpa någon tråkig yta..
Nu skall HGW-bältena ihop.. Pilliga har jag hört?
Smackat ihop lite mera.. Barracuda-dekalerna är nog gjorda för hans egna resin-uppgradering känns det som. Svårt att få dit en del av dem, de är lite fel storlekt för Tamiya ibland.. Satte dit de som gick och en hamnade på ett annat ställe under "Artistic License" för att pimpa någon tråkig yta..
Nu skall HGW-bältena ihop.. Pilliga har jag hört?
Tobias
Det här blir ju helt enkelt tvärsnyggt!
Bra tryck i färgerna och ett enhetligt intryck. Beundransvärt.
Bra tryck i färgerna och ett enhetligt intryck. Beundransvärt.
Jag gillar det jag ser!
Jag är inte kompis med HGW-bältena till min tiffie det är då säkert...men det är första försöket för mig så det kan säkert ha gått fel på massa intressanta sätt.
Jag är inte kompis med HGW-bältena till min tiffie det är då säkert...men det är första försöket för mig så det kan säkert ha gått fel på massa intressanta sätt.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
HGW´s bälten är ett litet jucklo att få ihop, ja.....
Ta inte loss spännena, utan låt dem sitta fast i ramen och trä bältena först, sedan kan du klippa loss dem!
Man behöver en tredje (...och fjärde...) hand ibland, det absolut viktigaste är lugn o ro, gott om tid och ett jääkla tålamod.
Min första stol i P-61an tog närmare en timme att få ihop, den andra ca 40min och när jag gjorde den tredje hade jag kommit på knepet o fick ihop det på bara 20min.
Lycka till!
Stefan
Ta inte loss spännena, utan låt dem sitta fast i ramen och trä bältena först, sedan kan du klippa loss dem!
Man behöver en tredje (...och fjärde...) hand ibland, det absolut viktigaste är lugn o ro, gott om tid och ett jääkla tålamod.
Min första stol i P-61an tog närmare en timme att få ihop, den andra ca 40min och när jag gjorde den tredje hade jag kommit på knepet o fick ihop det på bara 20min.
Lycka till!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
TAck-tack.
Ah, bra tips - låta spännena vara kvar alltså. Jo skall ta mig gott om tid och sitta med dem. Spännande.. Vilka hängslen är *bäst* annars i den här skalan? Ser bäst ut och sekundärt är enkla att hantera?
Ah, bra tips - låta spännena vara kvar alltså. Jo skall ta mig gott om tid och sitta med dem. Spännande.. Vilka hängslen är *bäst* annars i den här skalan? Ser bäst ut och sekundärt är enkla att hantera?
Tobias
HGW´s !
Det är bara att bita i den sura gurkan och göra dem!
Absolut både snyggaste (och mest realistiska) bälten jag sett och använt!
Enkla - Tamiyas dekaler (om du har huven stängd...), men snygga, nä inte på en fläck!
Eduards plåtbälten är en bra kompromiss.
Jag brukar föredra en resin/plast-stol med snyggt skulpterade och gjutna bälten.
Mycket lättare att använda och definitivt lättare att måla, särskilt i den större skalan (1/32).
Stefan
Det är bara att bita i den sura gurkan och göra dem!
Absolut både snyggaste (och mest realistiska) bälten jag sett och använt!
Enkla - Tamiyas dekaler (om du har huven stängd...), men snygga, nä inte på en fläck!
Eduards plåtbälten är en bra kompromiss.
Jag brukar föredra en resin/plast-stol med snyggt skulpterade och gjutna bälten.
Mycket lättare att använda och definitivt lättare att måla, särskilt i den större skalan (1/32).
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mmm.. Kikade lite.. Kunde ju vart step-by-step-instruktioner. Jävla kasst det som är tycker jag.. En jävla bild på färdiga med nummer på delarna? Ok.. Vad sägs om något som visar vilket håll de skall vara, fästpunktere tc?
Får väl ta det lugnt bara.
Jop.. Inte så förstjust i Eduards ets med öppen huv - i denna skala..
Får väl ta det lugnt bara.
Jop.. Inte så förstjust i Eduards ets med öppen huv - i denna skala..
Tobias
Ser mycket snyggt ut! Lycka till med bältena!
Håkan
Håkan
Gav mig på HGW-bältena..
..men skulle i dagsläget inte pissa på skiten om den brann. Visst det är pilligt men det som inte funkar för mig är att skära ut skiten. Körde på de mörka kräken här:
Svårt att dra exakt utmed bältet så fick antingen sn smaaal vit kant från utanför eller om jag drog för långt in - det vita frn undersidan syns..!
Usch.. Sen vill inte limmet sammarbeta med eländet.
Tog fram kit´ets bälten och klippte loss. Skall måla dem istället och se hur det blir.
Lite enklare och "tvådimensionella". Men de ser helt ok ut. Har ju ett extra sett från nästa box att leka med.. Funderade på att maska spännena, de har ju en riktigt fin shine! Men jag målar allt. Lekte med tanken att Alclad´a spännena och maska men då kunde jag nog faktiskt lika gärna lämnat dem omålade - så fina är de.
Alternativet är Eduards set. Antingen deras dyrare "pre-coloured" photo etch men de är ju dyra och sådär snygga. Eller den där nya "fabric" med HGW-bälten (blä) - MEN de ser ut att vara "pre-cut"?
..men skulle i dagsläget inte pissa på skiten om den brann. Visst det är pilligt men det som inte funkar för mig är att skära ut skiten. Körde på de mörka kräken här:
Svårt att dra exakt utmed bältet så fick antingen sn smaaal vit kant från utanför eller om jag drog för långt in - det vita frn undersidan syns..!
Usch.. Sen vill inte limmet sammarbeta med eländet.
Tog fram kit´ets bälten och klippte loss. Skall måla dem istället och se hur det blir.
Lite enklare och "tvådimensionella". Men de ser helt ok ut. Har ju ett extra sett från nästa box att leka med.. Funderade på att maska spännena, de har ju en riktigt fin shine! Men jag målar allt. Lekte med tanken att Alclad´a spännena och maska men då kunde jag nog faktiskt lika gärna lämnat dem omålade - så fina är de.
Alternativet är Eduards set. Antingen deras dyrare "pre-coloured" photo etch men de är ju dyra och sådär snygga. Eller den där nya "fabric" med HGW-bälten (blä) - MEN de ser ut att vara "pre-cut"?
Tobias
You're a better man than I am, Gunga Din!Tobias skrev:Gav mig på HGW-bältena.
Det där är svartkonst från yttersta mörkret.
Pilligt värre med bälten! De på vingen ser ju fina ut!
Håkan
Håkan
Jag brukar använda vanligt hederligt limstift som man använde i skolan, till HGWs bälten. Snyggt byggt so far!
linusorn
Matt_Public skrev:You're a better man than I am, Gunga Din!Tobias skrev:Gav mig på HGW-bältena.
Det där är svartkonst från yttersta mörkret.
Jo fy... Spännanena är förvånande nog inte så svårhanterliga tycker jag - det är just själva eländet i form av bältet - skära ut sk.. Det menar jag.
Inte gett upp dock men ett bälte är... Så att säga med skadeglädje kastat.
Jo de ser helt ok ut Håkan! Tamiyas. Skall ge dem en chans. Vill gärna ha fina bälten men det går kanske att göra ok. Det är bara det där att de är lite mer 2D/platta än AM-bälten...
Tobias
Jag delar din smärta Broder!
Mina Eduard/HGW bälten till Tiffien är bra nära att ersättas av hederliga ets-bälten istället. Fördelen är ju att man får nåt som mer ut som de rätta bältena...Visserligen behövde man inte skära ut dom för de var redan laserskurna till rätt storlek, men nä, övertygad är jag ändå inte.
Mina Eduard/HGW bälten till Tiffien är bra nära att ersättas av hederliga ets-bälten istället. Fördelen är ju att man får nåt som mer ut som de rätta bältena...Visserligen behövde man inte skära ut dom för de var redan laserskurna till rätt storlek, men nä, övertygad är jag ändå inte.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Tamiya F-14 1:48
» F-16C Tamiya 1/48
» Tamiya Sd.Kfz.222
» M3 Lee, Tamiya 1/35
» Tamiya: Panzerkampfwagen 35(t)
» F-16C Tamiya 1/48
» Tamiya Sd.Kfz.222
» M3 Lee, Tamiya 1/35