Rebel Transporter (X-wing re-paint)
+4
Matt_Public
Stefan E
Janne.S
tiking
8 posters
Sida 1 av 1
Rebel Transporter (X-wing re-paint)
Den här är för ni som spelar X-wing roll spel.
Som alltid, jag alltid experimentera med olika typer av modell bygget. Det är färdiga modeller från X-wing rollspel expansionspaket, som jag hade köpt eftersom jag ville prova min hand på några Star Wars grejer. Jag är inte så intresserad av själva spelet, men modellerna. Jag tror att dessa modeller är välgjorda, att det gör mig bara vill köpa alla sina stora och små fartyg bara för att visa ändamål.
Men min huvudsakliga intresse var Rebel Transporter, bara för hur det såg ut. En upp och ner fartygsskrovet design var vad lockade mig mest. Sedan såg jag en bild av en i en scen där det verkligen 'rusted up' och det fick mig hooked (som jag älskar vädrat- slagna modeller). Jag bestämde mig genast för att ge det en 'Go'. Här är en bild på den som inspirerade mig:
Jag gjorde en totalt re-paint och väderbitna för att ge det utseendet jag ville. Ett fartyg som har drivit igenom många strider och överlevde nära attacker. Jag målade också flera av behållarna under för att lägga till mer färg och gick över allt med en brun tvätt att blanda ihop allt. En av de svåraste försökte var att, att få motorerna att ha den glödeffekt. Tie stridsflygplan är mycket liten. Mindre än storleken på en Citadel färg burk. Även med alla de smarta tips jag fått från medlemmar på ett annat forum, var jag inte kunna uppnå den perfekta utseende. Men jag är ganska nöjd med resultatet, då det är bara mörkare ut. Kanske en dag kommer jag förbättra på detta område. Jag tror att slutresultatet ser bra ut i mina ögon. Hoppas du är alla överens om.
---------------------------
Så liten är X-wing fighter.
Som alltid, jag alltid experimentera med olika typer av modell bygget. Det är färdiga modeller från X-wing rollspel expansionspaket, som jag hade köpt eftersom jag ville prova min hand på några Star Wars grejer. Jag är inte så intresserad av själva spelet, men modellerna. Jag tror att dessa modeller är välgjorda, att det gör mig bara vill köpa alla sina stora och små fartyg bara för att visa ändamål.
Men min huvudsakliga intresse var Rebel Transporter, bara för hur det såg ut. En upp och ner fartygsskrovet design var vad lockade mig mest. Sedan såg jag en bild av en i en scen där det verkligen 'rusted up' och det fick mig hooked (som jag älskar vädrat- slagna modeller). Jag bestämde mig genast för att ge det en 'Go'. Här är en bild på den som inspirerade mig:
Jag gjorde en totalt re-paint och väderbitna för att ge det utseendet jag ville. Ett fartyg som har drivit igenom många strider och överlevde nära attacker. Jag målade också flera av behållarna under för att lägga till mer färg och gick över allt med en brun tvätt att blanda ihop allt. En av de svåraste försökte var att, att få motorerna att ha den glödeffekt. Tie stridsflygplan är mycket liten. Mindre än storleken på en Citadel färg burk. Även med alla de smarta tips jag fått från medlemmar på ett annat forum, var jag inte kunna uppnå den perfekta utseende. Men jag är ganska nöjd med resultatet, då det är bara mörkare ut. Kanske en dag kommer jag förbättra på detta område. Jag tror att slutresultatet ser bra ut i mina ögon. Hoppas du är alla överens om.
---------------------------
Så liten är X-wing fighter.
Senast ändrad av tiking den lör sep 19 2015, 02:33, ändrad totalt 3 gånger
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Sv: Rebel Transporter (X-wing re-paint)
Så snyggt....jag bara häpnar när du sätter igång och vädrar grejer!
Hatten av och välkommen till Srar Wars träsket!
Hatten av och välkommen till Srar Wars träsket!
Janne.S- Moderator
Vackert, Charles, damn it, du blir bara bättre o bättre!
Men jag gillar ändå den lilla X-vingen bäst, den är för go´!
Stefan
Men jag gillar ändå den lilla X-vingen bäst, den är för go´!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Gruvligt snyggt!
Fin patina och färgvariation på space-containrarna också.
Fin patina och färgvariation på space-containrarna också.
Matt_Public- Master of DNF
så jäkla läckert Ser skitkul ut med star wars grejer, gah! Not enough time!
frznlogic
Tack Stefan. Kul att höra det. Ja försöker.
Mycket snyggt bygge, Charles! Kul med en lite annorlunda farkost från SW universumet!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan. Annorluda är vad jag gillar bäst. 😅😆
Har aldrig tänkt på att en Rebel Transport är ett uppochnerpåvänt båtskrov innan , men nu kan jag inte se på nåt annat sätt!
Rackarns tjusiga småttingar!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Har aldrig tänkt på att en Rebel Transport är ett uppochnerpåvänt båtskrov innan , men nu kan jag inte se på nåt annat sätt!
När man ser den en gång då ser man den jämt värje gång man kolla. 😊
Riktig snyggt vädrat gillar slitaget på transportern som du har fått till riktigt snyggt!
Exelon
Stor tack Exelon. Appreciate it.😊
Liknande ämnen
» MR Paint
» Mr Paint
» GWH P-61A-5 1/48. Let's paint it black!
» Eagle 1 Transporter, Månbas Alpha (Space 1999), MPC, 1/72
» Thunder Models 1/35 TRMU30/TRCU 30 Tank Transporter
» Mr Paint
» GWH P-61A-5 1/48. Let's paint it black!
» Eagle 1 Transporter, Månbas Alpha (Space 1999), MPC, 1/72
» Thunder Models 1/35 TRMU30/TRCU 30 Tank Transporter
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet