Steel Haul - trailer progress update!
+12
Warsawpact
Janne.S
Mal
cas
Stråhatt
Caverö
Azgaron
TommyKillander
PAX
Stefan E
Matt_Public
tiking
16 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Steel Haul - trailer progress update!
Detta är 50% klar. Jag behöver fortfarande lite vädring och måste jag bygga en trailer till den. Så du kan kalla detta pågående arbete. Traktorn är 95% klart. Fortfarande experimentera med olika vädring tekniker och lite mer detaljer, som vindavvisare osv . Än så länge här är vad jag har gjort hittills.
Senast ändrad av tiking den lör jan 02 2016, 23:55, ändrad totalt 1 gång
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Sv: Steel Haul - trailer progress update!
Ohohohoo!
Hela alltihopat är ju allmänt toksnyggt, men pivåkopplingen var direkt magisk.
Hela alltihopat är ju allmänt toksnyggt, men pivåkopplingen var direkt magisk.
Matt_Public- Master of DNF
Ja, jäklar....
Din bästa bil hittills (som jag sett...)!
Du har lyckats med ett av de svåraste "tricken", att få hjulen att se realistiska ut.
Absolut bästa (...och skitigaste!) hjulen jag någonsin sett på en modellastbil, för att inte tala om "reservhjulet(!), vändskivan är också helt underbart gjord, tankarna....
Jag skulle kunna fortsätta en bra stund, men nu skall jag bara titta... och NJUTA av ditt bygge!
Snyggt jobbat, Charles!
Stefan
Din bästa bil hittills (som jag sett...)!
Du har lyckats med ett av de svåraste "tricken", att få hjulen att se realistiska ut.
Absolut bästa (...och skitigaste!) hjulen jag någonsin sett på en modellastbil, för att inte tala om "reservhjulet(!), vändskivan är också helt underbart gjord, tankarna....
Jag skulle kunna fortsätta en bra stund, men nu skall jag bara titta... och NJUTA av ditt bygge!
Snyggt jobbat, Charles!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stor tack Stefan. Fina ord. 😊 Tack till dig också Matt.
Suveränt. Sånt här får jag försöka lära mig framöver.
Mycket mer intressant att se på än en spegelblank ny lastbil.
Finns det några bra trådar här på forumet om vädringstekniker, eller något på Youtube ni kan rekommendera? Svara gärna i PM så behöver tråden inte tappa fokus.
Finns det några bra trådar här på forumet om vädringstekniker, eller något på Youtube ni kan rekommendera? Svara gärna i PM så behöver tråden inte tappa fokus.
PAX
Helt enastående.
Här snackar vi *kraftig* vädring (inget smådaltande), men otroligt genomarbetad och balanserad, så att resultatet är ultrarealistiskt.
Jag är nog inte ensam om att sitta och stirra på bilderna och undra "hur i hela friden gör man det där!?"
Här snackar vi *kraftig* vädring (inget smådaltande), men otroligt genomarbetad och balanserad, så att resultatet är ultrarealistiskt.
Jag är nog inte ensam om att sitta och stirra på bilderna och undra "hur i hela friden gör man det där!?"
TommyKillander
PAX skrev:Suveränt. Sånt här får jag försöka lära mig framöver.
Stor tack. Snäll av dig. Ingen konstigheter alls. Jag körde en av många teknik jag använder- 'Sponge technique', som det kallas. Det finns fler metoder men jag valde detta teknik för att det är simple. Använder jag två olika ljus brun och mörk brun färger. Tricket är att börjar med ljus sen kör med mörka färg sen övan på. Jag använder med av Citadel färg. Finns många märke men jag tycker de är perfekt för detta. Sen kör jag med deras 'shade' bland blandning. Det gör att de färger man använder smälter in med resten an den bas färg.
Kolla in på denna länk: https://youtu.be/E0f1MVUb5TA - Han vissa det mest körde metoder som de flesta modellbygge kör med. Tror du kommer förstår snabbare. Denna video är den bästa video på Youtube, enligt mig. Finns många andra satt och metoder. Jag brukar andra lite här o där för anpassa mig. Jag använder ganska mycket samlade torkat jord från bondgård nära mig: Men det är kombination av allt och hur man använder de för anpassa den vädring man vill nå.
TommyKillander skrev:Helt enastående.
Fina ord Tommy. Tack för det.
Mycket snyggt bygge och snyggt vädrat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Gid daam det där är ingen modell den är ju på riktigt hur snygg som helst.
Superbygge
Superbygge
Caverö
Wow! Hade det inte varit för träskivan/bakgrunden hade jag inte tvivlat ett dugg om du sagt att det var en riktig. Outstanding!
Stråhatt
Man tackar jätte.mycket.
Den lastbilen ser PRECIS ut som några av dom fältprovslastbilar vi har på jobbet borta på skrotgården! (jo, jag jobbar på AB Volvo, och detta är en Scania, men ändå).
Hårt körd för länge sen, och sen har den stått ute och bortglömd i nåt decennium eller två.
Oerhört realistiskt Charles, för att inte tala om vilken fantastisk modell det där!
Makalöst!
Hårt körd för länge sen, och sen har den stått ute och bortglömd i nåt decennium eller två.
Oerhört realistiskt Charles, för att inte tala om vilken fantastisk modell det där!
Makalöst!
cas- Vicesheriff
Kul att höra Cas. ☺ Tack för din kommentar.
HELVETTI.......säger jag bara....löjligt snyggt.
Charles...du sätter fan ribban gång på gång...hur fan ska jag hinna med haha....detta är inspirerande för mig mycket i vädring...
Den ser fan ut att vara 1:1....
Grymt snyggt o höga betyg från mig..
Charles...du sätter fan ribban gång på gång...hur fan ska jag hinna med haha....detta är inspirerande för mig mycket i vädring...
Mal
Mal skrev:HELVETTI.......säger jag bara....löjligt snyggt.
😅😅😅😅😅😅😅!!!! Stor tack mannen. Det är lugnt. Du bara hålla tillbaka och vill inte gör mig ledsen. ☺
Jag har arbetat på en trailer för Scania 142H 'long-based' chassi under en tid nu. Hittills är där jag är. Jag har äntligen lagt sido vindavvisare, som jag målat svart. Jag tonas också ner några av vittring på passagerare sidan. Fortfarande har en liten nedtoning nära vindrutan samt.
Trailer var scratch byggt och det är 90% färdigt. Jag måste lägga till mer information och en lite mer subtil vädring runt släpet. Jag försökte göra så att det ser lite ur gammal genom sin konstruktion men ändå har en ganska modern känsla till resten av det övergripande utseendet. Jag beslutade den blandat färg combo; har trailern hade målats oprofessionellt flera gånger under sin hårda körning. Och, jag ville vara annorlunda och sticka ut lite från de andra.
Jag gör de prefabricerade betongplattor som så småningom kommer att placeras på släpvagnen när jag är klar..Jag experimentera med olika material. De du ser i bilderna är gjorda av poster boards. Vi får se vad jag sluta med.
Så jag hoppas att ni gillar släpet och övergripande utseendet på denna traktor / trailer/combo hittills.
----------------------------
-------------------------------
Trailer var scratch byggt och det är 90% färdigt. Jag måste lägga till mer information och en lite mer subtil vädring runt släpet. Jag försökte göra så att det ser lite ur gammal genom sin konstruktion men ändå har en ganska modern känsla till resten av det övergripande utseendet. Jag beslutade den blandat färg combo; har trailern hade målats oprofessionellt flera gånger under sin hårda körning. Och, jag ville vara annorlunda och sticka ut lite från de andra.
Jag gör de prefabricerade betongplattor som så småningom kommer att placeras på släpvagnen när jag är klar..Jag experimentera med olika material. De du ser i bilderna är gjorda av poster boards. Vi får se vad jag sluta med.
Så jag hoppas att ni gillar släpet och övergripande utseendet på denna traktor / trailer/combo hittills.
----------------------------
-------------------------------
Du gör som vanligt helt sinneslöst vackra skapelser. Om jag kan göra en tiondel av det du gör så... 😉
frznlogic
frznlogic skrev:Du gör som vanligt helt sinneslöst vackra skapelser. Om jag kan göra en tiondel av det du gör så... 😉
Snäll sagt av dig. Fast jag tycker att trailern är 'ok'. Så där. Men jag gör det bästa jag kan. Tack för din förtrogenhet om mig.
Om det inte vore för träbjälken som ekipaget står på så hade jag med mitt liv som pant svurit på att det var ett foto av en äkta trailer i skala 1:1
Makalöst!
Makalöst!
TommyKillander
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Trailer with loaded steel coil
» Boat Transport Haul - Drag bil och Trailer
» Golden Age of racing aircraft...and civil air transport...
» Boom Haul - Pic heavy!!!
» Scrap 'Tire' Container Haul Klart!!!
» Boat Transport Haul - Drag bil och Trailer
» Golden Age of racing aircraft...and civil air transport...
» Boom Haul - Pic heavy!!!
» Scrap 'Tire' Container Haul Klart!!!
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|