Steel Haul - trailer progress update!
+12
Warsawpact
Janne.S
Mal
cas
Stråhatt
Caverö
Azgaron
TommyKillander
PAX
Stefan E
Matt_Public
tiking
16 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Steel Haul - trailer progress update!
TommyKillander skrev:Om det inte vore för träbjälken som ekipaget står på så hade jag med mitt liv som pant svurit på att det var ett foto av en äkta trailer i skala 1:1
Makalöst!
Stor tack för det. Det känns bra att höra.
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Grymt snyggt, Charles! Ser väldigt realistiskt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hej grabbar. Här är några bilder på vad som gjordes till släpet sedan förra gången jag skrev. Som nämns tidigare hade jag tagit bort den elektriska lådan och stöd och placerad de på framsidan av släpet. Jag har också lagt till en brandsläckare. I stället för betongplattor har jag beslutat att gå med ståläplåtar, Endast två. Jag tror att jag kommer att bygga en tredje. Varför stål? Jaa! Jag såg ett drag med flera stål plattor som transporteras på ett liknande sätt och tänkte att jag ville 'go all in' och göra en, "inte-så-normal" utseende istället. Om ni känner mig väl så är det inte så konstig.. Different är mitt mellannamn.
Jag vet att det finns standardvagnar för betongplattor och stålplattor. Men jag fick reda på att vissa företag, i sällsynta fall, använder av alla nödvändiga medel, snabba och okonventionella metoder att transportera varor, om tiden var, av importance alltså. Jag har också sett konstiga gods upplägning som bara bevisar för mig att transportsätt skiljer sig åt. Nu, om de inte följer EU-förordningen koden; då, är det en annan fråga.
Stålplåtet gjordes från kartong paper. De kedjespännare var scratch byggdes. Jag överväger att bygga en annan kort bas traktor med 2x4 till den här trailern. Jag har redan en i åtanke. Inte alltför säker. Men jag kommer att bygga det och se om det passar bättre. Om inte, kommer jag hålla mig till den jag redan har.
------------------------
Jag vet att det finns standardvagnar för betongplattor och stålplattor. Men jag fick reda på att vissa företag, i sällsynta fall, använder av alla nödvändiga medel, snabba och okonventionella metoder att transportera varor, om tiden var, av importance alltså. Jag har också sett konstiga gods upplägning som bara bevisar för mig att transportsätt skiljer sig åt. Nu, om de inte följer EU-förordningen koden; då, är det en annan fråga.
Stålplåtet gjordes från kartong paper. De kedjespännare var scratch byggdes. Jag överväger att bygga en annan kort bas traktor med 2x4 till den här trailern. Jag har redan en i åtanke. Inte alltför säker. Men jag kommer att bygga det och se om det passar bättre. Om inte, kommer jag hålla mig till den jag redan har.
------------------------
OMG!
Plåtarna.... plåååååtarna... med kritmarkeringar och allt!
Helt sagolikt fantastiskt!
Tommy
Plåtarna.... plåååååtarna... med kritmarkeringar och allt!
Helt sagolikt fantastiskt!
Tommy
TommyKillander
Stor tack Tommy. Plåtar är gjort av kantong paper.
Gruvligt övertygande, särskilt alla spännremmar och kedjor.
Matt_Public- Master of DNF
Tjusigt bygge! Fint med alla detaljer!
Håkan
Håkan
Tack för det. :)Ska göra en plåt till och sen ska jag göra en dragbil till den.
Exelon skrev:Ja vad ska man säga! Helt j**la makalöst snyggt!
Det räcke det. Tack för det.
Ok fellows. Här är traktorn jag byggt just för den här trailer enhet. Den blå Scania 142H dragbil har nu ersatts av denna Scania 144L 530 enhet. Jag tror att det passar trailer bättre, särskilt med likheten mellan färgscheman . Hoppas ni gillade detta bättre.
Grymt snyggt och med läckra detaljer. Plasten med silvertejp istället för ruta är såå bra!
glimturen
Ja, jävlar.....
Jag är helt mållös....
Stefan
Jag är helt mållös....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ush! Det var inget speciellt.
Grymt snyggt ,,allt från olje spill,, till slitaget på ramen ,, rosten på plåtarna ,, mycket snyggt
Gigabyte
Gigabyte skrev:Grymt snyggt ,,allt från olje spill,, till slitaget på ramen ,, rosten på plåtarna ,, mycket snyggt
Stor tack du.
Som vanligt mycket snyggt, Charles!
Håkan
Håkan
More pics of the complete model. I think I can call it, done - I think so. But you know me, I am always coming up with something else to add or remove.
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Trailer with loaded steel coil
» Boat Transport Haul - Drag bil och Trailer
» Golden Age of racing aircraft...and civil air transport...
» Boom Haul - Pic heavy!!!
» Scrap 'Tire' Container Haul Klart!!!
» Boat Transport Haul - Drag bil och Trailer
» Golden Age of racing aircraft...and civil air transport...
» Boom Haul - Pic heavy!!!
» Scrap 'Tire' Container Haul Klart!!!
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|