Plastkollo 5 - 2016-05-27 - 29 ?
+13
Matt_Public
johan r
Warsawpact
cas
Pyret
MiniStuff
Cdrengelin
TommyKillander
Janne.S
Caverö
Brage
Stefan E
Marlin
17 posters
Sida 1 av 8
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Plastkollo 5 - 2016-05-27 - 29 ?
Hejsan,
För min del börjar arbetsåret 2016 idag.
Och med det tycker jag det är hög tid att börja smida planer inför Plastkollo 5
Dagar blir snabbt till veckor, som växer sig till månader.
Så jag föreslår helgen 27-29/5 och att vi återvänder till Pojkebo.
http://eqal.se/verksamheter/pojkebo/
Lokalen där är den bästa vi har haft för själva byggandet och kostnaden för övernattning var ju näst intill gratis.
Jag ställer självklart upp som Grillmeister även i år, under förutsättning att någon på närmre håll kan tillhandahålla en grill (Timo )
Jag har en grillmeny redan färdig.
Så vad säger församlingen?
/Bosse
För min del börjar arbetsåret 2016 idag.
Och med det tycker jag det är hög tid att börja smida planer inför Plastkollo 5
Dagar blir snabbt till veckor, som växer sig till månader.
Så jag föreslår helgen 27-29/5 och att vi återvänder till Pojkebo.
http://eqal.se/verksamheter/pojkebo/
Lokalen där är den bästa vi har haft för själva byggandet och kostnaden för övernattning var ju näst intill gratis.
Jag ställer självklart upp som Grillmeister även i år, under förutsättning att någon på närmre håll kan tillhandahålla en grill (Timo )
Jag har en grillmeny redan färdig.
Så vad säger församlingen?
/Bosse
Marlin
Sv: Plastkollo 5 - 2016-05-27 - 29 ?
...same procedure as last year, Bosse?
Jag är absolut på, PÅ, PÅ.......
Vet inte mitt schema än, så det är väl inte sämre eller bättre än något annat.
Huvudsaken är att vi spikar datumet så tidigt som möjligt, så man kan lägga in om ledigt i god tid.
Håller med om lokalen, vi får hoppas på badbart väder i år!
Nu mÅSTE vi få med Mal och Erik också...
Stefan
Jag är absolut på, PÅ, PÅ.......
Vet inte mitt schema än, så det är väl inte sämre eller bättre än något annat.
Huvudsaken är att vi spikar datumet så tidigt som möjligt, så man kan lägga in om ledigt i god tid.
Håller med om lokalen, vi får hoppas på badbart väder i år!
Nu mÅSTE vi få med Mal och Erik också...
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hej,
Jag har gått med samma tankar. Nu är dock Pojkebo långtidsuthyrd för tillfället. Men enligt samma källa skall detta bara gälla under vintersäsongen och under vår/sommar, så skall gården vara tillgänglig "som vanligt". Jag skickade ett mail till kyrkan, som äger gården, och frågade vad som gäller. Använde 27-29/5 som förslag.
Återkommer när jag fått svar.
Lars
Jag har gått med samma tankar. Nu är dock Pojkebo långtidsuthyrd för tillfället. Men enligt samma källa skall detta bara gälla under vintersäsongen och under vår/sommar, så skall gården vara tillgänglig "som vanligt". Jag skickade ett mail till kyrkan, som äger gården, och frågade vad som gäller. Använde 27-29/5 som förslag.
Återkommer när jag fått svar.
Lars
Brage
Detta låter kalas, kanske skall ta och övernatta denna gång även om jag bor i Alingsås.
Man vill ju vara med och mysa lite
Man vill ju vara med och mysa lite
Caverö
JAG E PÅ!!!!!
Bläddrade i almanackan och såg att pingst helgen så ska jag till Norge....så snälla inte helgen vecka 19 runt den 15:e
Bläddrade i almanackan och såg att pingst helgen så ska jag till Norge....så snälla inte helgen vecka 19 runt den 15:e
Senast ändrad av Janne.S den tor jan 07 2016, 20:33, ändrad totalt 1 gång
Janne.S- Moderator
Lovely! Den här gången hoppas jag kunna förära er med ett dygnspass!
Är den långtidsuthyrd? Vet ngn till vem/vad?
Är den långtidsuthyrd? Vet ngn till vem/vad?
Pyret
Hej,
Tyvärr fick jag besked från uthyraren, att Pojkebo är uthyrt hela våren/sommaren (minst). Enligt vad som tidgare sagts lokalpressen, skulle gården användas som flyktingboende under vintern, men återgå till normal verksamhet under våren. Det har tydligen blivit förlängt. Så vi får söka eftrr något annat. Ett alternativ är kanske att återgå till Tånga hed (Vårgårda). Ser ledigt ut på hemsidan. Det fanns väl en större lokal man kunde hyra, med boende på övre plan och en större sal på bottenplan? Någon som minns? Någon som kan kolla?
Jag skall kolla upp några andra alternativ i krokarna. Färgengården och Hjälmareds folkhöskola/vandrarhem
Lars
Tyvärr fick jag besked från uthyraren, att Pojkebo är uthyrt hela våren/sommaren (minst). Enligt vad som tidgare sagts lokalpressen, skulle gården användas som flyktingboende under vintern, men återgå till normal verksamhet under våren. Det har tydligen blivit förlängt. Så vi får söka eftrr något annat. Ett alternativ är kanske att återgå till Tånga hed (Vårgårda). Ser ledigt ut på hemsidan. Det fanns väl en större lokal man kunde hyra, med boende på övre plan och en större sal på bottenplan? Någon som minns? Någon som kan kolla?
Jag skall kolla upp några andra alternativ i krokarna. Färgengården och Hjälmareds folkhöskola/vandrarhem
Lars
Brage
Brage skrev:Hej,
Lars
Det var synd.
Jag kan kolla med Tånga Camping i morgon om mässen är ledig.
Återkommer.....
Bosse
Marlin
Hej,
Jag har nu tagit kontakt med Tånga Hed.
Det ser inte speciellt ljust ut, men de ska återkomma till mig under dagen med besked om när och vad som eventuellt finns ledigt.
Återkommer.....
/Bosse
Jag har nu tagit kontakt med Tånga Hed.
Det ser inte speciellt ljust ut, men de ska återkomma till mig under dagen med besked om när och vad som eventuellt finns ledigt.
Återkommer.....
/Bosse
Marlin
Tånga Hed har inte hört av sig.
Så jag tror vi kan utgå från att det inte går att vara där heller.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Tånga Hed har inte hört av sig.
/Bosse
Vårgårda Radioklubb kanske kan hjälpa till? De har stora lokaler och har överlåtit sina lokaler till annan verksamhet där jag vart med.
Warsawpact- Starwarsviritous
Var det inte där vi var på Kollo 2?
Uppe under taket där det var lite småvarmt...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Warsawpact skrev:Marlin skrev:Tånga Hed har inte hört av sig.
/Bosse
Vårgårda Radioklubb kanske kan hjälpa till? De har stora lokaler och har överlåtit sina lokaler till annan verksamhet där jag vart med.
cas skrev:Var det inte där vi var på Kollo 2?
Jo det stämmer.
Dessvärre är rummen fullbokade på Tånga Hed, och sova i den lokalen är inte något alternativ för min del.
Inte speciellt lockande att sova i bilen heller för den delen.
/Bosse
Marlin
Jag kan kolla runt i Kungälv om det är ok. Jobbar på ett kommunalägt bolag så man kan kolla vad som finns där och sen kan jag höra med några på jobbet som har lite kontakter här och var.
/Christian
/Christian
Cdrengelin
Kör i vind Christian.
Själv har jag aldrig varit i Kungälv, men det finns alltid en första gång för allt.
/Bosse
Själv har jag aldrig varit i Kungälv, men det finns alltid en första gång för allt.
/Bosse
Marlin
// Johan
Senast ändrad av Admin den lör jan 16 2016, 00:18, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Inlägg borttaget pga olämpligt innehåll // adm)
johan r
Kungälv är en riktig pärla 😀 . Återkommer på måndag med något.Marlin skrev:Kör i vind Christian.
/Bosse
/Christian
Cdrengelin
Det är så svårt att veta när folk driver med en nuförtiden.Cdrengelin skrev:Kungälv är en riktig pärla. 😀
Matt_Public- Master of DNF
Har vi fått nån mer info i frågan?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» Plastkollo 2019
» Plastkollo 3
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 4 - Tånga Hed 2015-05-22 - 24 (?)
» Plastkollo 2015
» Plastkollo 3
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 4 - Tånga Hed 2015-05-22 - 24 (?)
» Plastkollo 2015
Sida 1 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet