RG 32 Galten 1:35 - Fäääädig! För stunden.... s.6
+12
frznlogic
Tobiasr
MagnusE
Janne.S
Pyret
glimturen
Gigabyte
TommyKillander
cas
Azgaron
Matt_Public
Korpral Skägg
16 posters
Sida 2 av 7
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: RG 32 Galten 1:35 - Fäääädig! För stunden.... s.6
Jadu, den gör inte någon glad.... fast man skulle kanske kombinera hobbybosse tornet med Mengs skrov...Korpral Skägg skrev:Hallå Tommy!
Den där S vagnen du byggde för några månader sen blev för jäkla fin.
Ja, just nu tycker jag det är roligare att bygga från början, än att bygga ett "färdigt" kit.
Kan komma lite av att jag spenderade hösten med att försöka pilla ihop Hobbyboss 122:a, med svordomarna sprutande=).
Janne.S- Moderator
Korpral Skägg skrev:Hallå Tommy!
Den där S vagnen du byggde för några månader sen blev för jäkla fin.
Ja, just nu tycker jag det är roligare att bygga från början, än att bygga ett "färdigt" kit.
Kan komma lite av att jag spenderade hösten med att försöka pilla ihop Hobbyboss 122:a, med svordomarna sprutande=).
Tack Korpral!
Också tack för varningen om 122an, då skall jag inte ge mig på det kitet
Tommy
TommyKillander
Så himla grymt bygge! Har du lyckats få tag rekyldämparen också i skala?
MagnusE
Tjena Magnus!
Nope "cykelstyret" tror jag man får ta och scratcha, har egentligen inte kollat efter rekyldämparen, tror att den är så pass ovanlig att den inte finns som modell.
Under veckan har det gått lite trögt, påbörjat att jobba lite med chassiet, närmare bestämt bakaxeln med kardankulan. Är lite knepigt att få ihop, men har börjat att slipa ut en ur epoxiputty som verkar lovande.
Har även funderat lite på ett diorama, långt fram i tiden ännu men funderar på rull i Darzab
Nu sitter jag dock och väntar på att köra ner tjejen till BB så kan ta några veckor tills det kommer upp några bilder=)
Hare gött!
Nope "cykelstyret" tror jag man får ta och scratcha, har egentligen inte kollat efter rekyldämparen, tror att den är så pass ovanlig att den inte finns som modell.
Under veckan har det gått lite trögt, påbörjat att jobba lite med chassiet, närmare bestämt bakaxeln med kardankulan. Är lite knepigt att få ihop, men har börjat att slipa ut en ur epoxiputty som verkar lovande.
Har även funderat lite på ett diorama, långt fram i tiden ännu men funderar på rull i Darzab
Nu sitter jag dock och väntar på att köra ner tjejen till BB så kan ta några veckor tills det kommer upp några bilder=)
Hare gött!
Senast ändrad av Korpral Skägg den lör 4 feb - 21:54, ändrad totalt 1 gång
Korpral Skägg
Lycka till med den leveransen!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tillbaka från BB passade jag på att börja på differentialhusen, limmade ihop en grov form och kletade i epoxiputty:
Bakre huset:
..Och det främre som sitter offcenter på axeln:
Efter en grov slipning är det dags att kladda på lite spackel:
Den här delen är något som jag nog aldrig just testat på, finns säkert ett vettigare sätt att göra det på men jag kommer köra på devisen slipa,spackla,slipa,spackla, svära, slipa
Bakre huset:
..Och det främre som sitter offcenter på axeln:
Efter en grov slipning är det dags att kladda på lite spackel:
Den här delen är något som jag nog aldrig just testat på, finns säkert ett vettigare sätt att göra det på men jag kommer köra på devisen slipa,spackla,slipa,spackla, svära, slipa
Korpral Skägg
Direkt från BB till ByggBordet, här levereras det på alla håll. Fina hus!
glimturen
Hallå, ja nu börjar de arta sig.
Fick börja med att städa upp lite, ordningen brukar bli lite speciell efter någon dag:
Sedan var det att dra upp några linjer att slipa efter:
Och efter en del slipande av diverse kanaler och vad man nu ska kalla det har jag kommit såhär långt:
Hade mina tvivel på om detta skulle funka igår, men ser ut att bli funkis nån timmas fixande till imorrn så kan jag börja rikta uppmärksamheten mot balkarna och upphängningen sedan.
Fick börja med att städa upp lite, ordningen brukar bli lite speciell efter någon dag:
Sedan var det att dra upp några linjer att slipa efter:
Och efter en del slipande av diverse kanaler och vad man nu ska kalla det har jag kommit såhär långt:
Hade mina tvivel på om detta skulle funka igår, men ser ut att bli funkis nån timmas fixande till imorrn så kan jag börja rikta uppmärksamheten mot balkarna och upphängningen sedan.
Korpral Skägg
Börjar se riktigt fint ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
En fråga: har hört talas om färdiga Svetsfogar på dekalark, är det någon som vet var man kan få tag i dessa och framförallt om de är något att ha?
Har haft ett rejält gissel med att få till dessa tidigare, testat med spackel och blytråd men det blir aldrig riktigt bra.
Har haft ett rejält gissel med att få till dessa tidigare, testat med spackel och blytråd men det blir aldrig riktigt bra.
Korpral Skägg
Jäklar vad fräsigt!
Bra sätt att spendera sina pappadagar på
Jag passar på att lassa in ett grattis till klimpen också, om det går för sig...
Angående svetsfog
Fråga Ministuff, han brukar ju ha det mesta
Antar att det är såna här du är ute efter
(finns på hannants)
Bra sätt att spendera sina pappadagar på
Jag passar på att lassa in ett grattis till klimpen också, om det går för sig...
Angående svetsfog
Fråga Ministuff, han brukar ju ha det mesta
Antar att det är såna här du är ute efter
(finns på hannants)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hallå Cas!
Tackartackar.
Ja det blir inte alltför mycket pappande, går bra att sitta med knodden på morgonen och kvällen men under dagarna föredrar han att käka på sin mamma. Umgås med mig görs då endast under höga protester. Så är förpassad till att städa, diska och laga mat... Och bygga galt då=)
Så det är ets som det var, alright får kolla upp det.
Tackartackar.
Ja det blir inte alltför mycket pappande, går bra att sitta med knodden på morgonen och kvällen men under dagarna föredrar han att käka på sin mamma. Umgås med mig görs då endast under höga protester. Så är förpassad till att städa, diska och laga mat... Och bygga galt då=)
Så det är ets som det var, alright får kolla upp det.
Korpral Skägg
Imponerande scratchbygge! Mycket talang!
Tobiasr
Tacktack, hurmycket talang och hur mycket det är att dum-dunka huvudet i väggen återstår dock att se=)Tobiasr skrev:Imponerande scratchbygge! Mycket talang!
Korpral Skägg
Korpral Skägg skrev:Tacktack, hurmycket talang och hur mycket det är att dum-dunka huvudet i väggen återstår dock att se=)Tobiasr skrev:Imponerande scratchbygge! Mycket talang!
...skillnaden är hårfin i den här hobbyn
/Tommy
TommyKillander
Ja, då har det hänt lite igen. Har byggt vidare på underredet. Balkar och axlarna har börjat ta form, dock en del detaljerna och filande kvar.
Mitt minne av hur den såg ut under är ypperligt begränsat som jag tidigare nämnt och antalet bilder jag hittat på chassiet och framförallt bromsarna och infästningarna till hjulen är inte tillräckliga, så har tagit mig friheten att göra lite av ett hittepå bygge här och där.
Chassi: har funderat en del på i vilken vinkel axeln egentligen ska ha, valet föll tillsist på att kardan-anslutningen får peka snett uppåt. Känns mest logiskt men kan ännu hinna med att ändra mig.
Ventilerade bromskivor blev det, på slutet av differentialkulan ser man skivan till parkeringsbromsen:
Och tillsist står han äntligen på hjulen (torrpassad med ambitionsnivå skev och vint), känns som att nån form av milstolpe ändå har uppnåtts.
Hare havre!
Mitt minne av hur den såg ut under är ypperligt begränsat som jag tidigare nämnt och antalet bilder jag hittat på chassiet och framförallt bromsarna och infästningarna till hjulen är inte tillräckliga, så har tagit mig friheten att göra lite av ett hittepå bygge här och där.
Chassi: har funderat en del på i vilken vinkel axeln egentligen ska ha, valet föll tillsist på att kardan-anslutningen får peka snett uppåt. Känns mest logiskt men kan ännu hinna med att ändra mig.
Ventilerade bromskivor blev det, på slutet av differentialkulan ser man skivan till parkeringsbromsen:
Och tillsist står han äntligen på hjulen (torrpassad med ambitionsnivå skev och vint), känns som att nån form av milstolpe ändå har uppnåtts.
Hare havre!
Korpral Skägg
Heh! För tillfället ser kärran ut som något från Borderlands.
Bra jobbat!
Bra jobbat!
Matt_Public- Master of DNF
WOW!
Fiii fawsicken vilket coolt bygge, bra jobbat!
Tommy
Fiii fawsicken vilket coolt bygge, bra jobbat!
Tommy
TommyKillander
Inget ballt utan Galt! Mycket imponerande, ser väldigt bra ut.
glimturen
Mycket snyggt knåpat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ser ju strålande ut, så länge alla hjulen når marken så är man på rätt spår
Janne.S- Moderator
Tack tack för kommentarerna. Ja, Matt bara att slänga på en katapult med sågklinga om det börjar gå snett med bygget=)
Korpral Skägg
För att inte tala om alla målningsmöjligheter!Korpral Skägg skrev:Ja, Matt, bara att slänga på en katapult med sågklinga om det börjar gå snett med bygget. =)
Matt_Public- Master of DNF
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sida 2 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet