IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic lör maj 14 2016, 23:25

denstore skrev:

Jag gillar allt man köper "nästan omedvetet". Very Happy

Jag drog in dem via ebay. När avin kom hade jag ingen aning om vad det var som låg på posten. Laughing

Alltid lika farligt med att köpa på eBay och Kina, man glömmer vad man köpt och blir lika glad en gång till när det väl kommer fram och man kommer på vad det är 😉.

frznlogic

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån maj 16 2016, 18:57

Hejsan!

Kom på att det var evigheter sedan jag visade vad som trillat in så vi tar lite i taget.

Först ut ett par nya landställ till Revells nya Spitfire.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9422_zpsa3a4dmbz

Nej, jag gillar inte SAC´s landställ, men jag tycker ÄNNU mindre om Revells lösning med delade ställ.
De här är i alla fall i EN del, blir hur som helst starkare än Revells original.

Lite resin till Tarangus Viggen och Airfix Hawker Fury.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9423_zpserkwk5d7

Ets till CH-53´an jag köpte från Janne och en instrumentpanel till Revells Spitfire.
Dom här panelerna från Yahu måste ses IRL, mycket bättre detaljerade än tex Eduard.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9424_zps2orq3x1m

Dekaler till kommande projekt, i var sin ytterlighet av spektrumet, B-1 i 1/48 och F-16 i 1/144!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9425_zpsrqcwagx7

En liten goding jag inte kunde motstå, Hannants tog en femma (pund), Sagoland i Linköping tar 175:-!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9426_zpsvoweptev

En ny resinstol till Revells Spitfire, inte så nödig, men jag ville ha den.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9431_zps4sylxat5

Den här skapelsen var bara för underbar, jag har velat ha en Flapjack ända sedan jag byggde min Flygande Pannkaka!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9565_zpsvlqud6g7

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas mån maj 16 2016, 21:13

Kittyhawk pale
Du är en modig man Stefan!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av glimturen mån maj 16 2016, 23:19

Det var mycket godis det, Stefan! Very Happy
glimturen
glimturen

Inlägg av frznlogic mån maj 16 2016, 23:35

Åh en pannkaka! Det är grejer det, men jag är livrädd för kitty Hawk med tanke på alla kommentarer man hör 😁

frznlogic

Inlägg av Stefan E tis maj 17 2016, 09:00

frznlogic skrev:Åh en pannkaka! Det är grejer det, men jag är livrädd för kitty Hawk med tanke på alla kommentarer man hör 😁

Ähhh, de  KH är inte sämre än en gammal Airfix, Classic Airframes eller Special Hobby, de fodrar lite mera jobb o tankeverksamhet,bara.

Kitty Hawk är ett av få företag som riktat in sig på lite mera "bortglömda, ignorerade och udda subjekt" som ingen annan ens vill ta i, och det tycker jag är både berömvärt och djärvt.

Därför har KH seglat upp som ett av mina favoritföretag på senare tid, särskilt i 1/32 skalan.

Trumpeter/Hobbyboss gör kanske mera lättbyggda modeller, men det brukar vara så mycket andra slarv-, mått- och form-fel på dom, så jag har nästan slutat köpa modeller från Trumpeter/Hobbyboss.
Jag tar hellre en modell som kräver lite mera jobb och får något som verkligen ser ut som förebilden, men det är mitt eget val.

Jag tycker ryktet o kritiken KH fått på senare tid är betydligt överdriven (och lite orättvist...), det finns inget att vara rädd för med KH, tvärtom.

Men undvik de allra tidigaste modellerna (Starfighter, F-35, Jaguar...), de är inte så kul, det kan jag hålla med om.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public tis maj 17 2016, 21:38

Ååh! En Beagle! drunken

Man borde allt skaffa sig en egen lerhöna någon gång i framtiden.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin ons maj 18 2016, 08:03

Ingen dålig shopping runda Stefan. Very Happy
Den lilla Strike Eaglen ska vara en riktig liten juvel.
Och med det sagt så vill jag gärna se den byggd så snart som möjligt.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E ons maj 18 2016, 08:57

Marlin skrev:
Den lilla Strike Eaglen ska vara en riktig liten juvel.
Och med det sagt så vill jag gärna se den byggd så snart som möjligt.

Den inte bara SKALL vara en juvel, det ÄR en riktig liten juvel!  I love you drunken

Sublim är väl ett passande ord.

Jag köpte första utgåvan, men den fick man inga vapen till eftersom Revell valt en specialmålad uppvisningsmaskin.
Den här har ett lite mera "standard" cammo, plus att man får med en gjutram med lite mera att hänga under vingarna!
Fast det kunde ha varit ÄNNU mera....

Var lugn, den kommer nog upp på bordet rätt snart!  

Jag är mycket ivrig att bygga den!  bounce

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin ons maj 18 2016, 09:33

Kan förstå det.
Jag har den på min Tysklands shoppinglista.
Ska försöka konvertera den till en israelisk Ra'am. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av linusorn ons maj 18 2016, 22:39

Var länge sedan jag postade ngt nu, livet har en förmåga att komma i vägen. Har prioriterat att använda den lilla tid jag har över på familj och att bygga modeller. Men jag har hela tiden varit inne och hängt över axeln på er iaf. Very Happy
Hur som helst, frugan och jag tog en weekend i Krakow och då passade jag på att släpa med henne som bärhjälp. Jag hängde ju trots allt med henne i en fantastiljon klädbutiker. Detta är fynden!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 20160518_205626_zps0xihzi4g
När man köper kinetics Fouga får man ju två modeller i lådan. Planen (hepp) är att det ska bli ett israeliskt kamouflerat från sexdagars kriget och ett finsk nmf. Ju88 ska även den få finska kläder, direkt från när planen var nylevererade och de tyska märkningarna enbart var övermålade och ersatta med finska beteckningar. MiGen blir också finsk. Och Gladiotorn från F19, alltså svensk, men finsk. Ni anar nog temat. Och ja min fru har finska rötter och mitt ex med för den delen. Ni anar nog temat igen. Det är ngt med det där jäkla landet helt enkelt.
Lite tillbehör blev det också.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 20160518_205735_zpsjfrnngrg

linusorn

Inlägg av Matt_Public tor maj 19 2016, 05:41

Så ska ett slippapper dras! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas tor maj 19 2016, 06:51

Byggtråd på Gladiatorn å det snaraste. Snälla?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av linusorn tor maj 19 2016, 17:58

Har inte bestämt byggordningen än. Men får se vad som kan göras.Very Happy Har några projekt som ska göras klara först. Bl.a J 29:an. Var några år sedan jag byggde färdigt ngt. Har mest påbörjat saker...

linusorn

Inlägg av Caverö tor maj 19 2016, 21:08

Ja jag gillar dom äldre grejorna med snurra i nosen, Ju88 och Gladiator Very Happy  i like!

Själv har jag blivit med en liten Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 20160519_182510_zpst6ry5mjd
Caverö
Caverö

Inlägg av glimturen tor maj 19 2016, 21:13

Det var fina saker linusorn! Very Happy

Söt sak Caverö, men liten vet jag inte med nästan 20x30 cm.... Very Happy
glimturen
glimturen

Inlägg av Azgaron fre maj 20 2016, 10:39

Mycket trevliga inköp! Smile

Flygande pannkaka är ju ett skoj plan.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Stefan E tis maj 24 2016, 18:00

Hejsan!

Lite mera nyheter i högen!

Siskorsky H-34 ”Choctaw” har alltid varit en av mina stora Helikopterfavoriter, även den Engelska licensbyggda versionen, Westland Wessex.

När Fly gick ut med att dom tänkte göra den i 1/32 trillade jag nästan av stolen!

…men nu är den HÄR!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9566_zpsr9w6njef

Lite nya dekaler…

Ett 1/48 Typhoonark med några snygga specialmålningar (jag är så svag för dessa)…

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9577_zpsd4ucr0ei

….ett ark för 6 olika Spitfires i Israelisk tjänst (plus en Egyptisk som bonus!) i 1/144 från JBR.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9578_zpsc5qh1iri

Det sista arket är till en av mina favoritairliners, Lockheed Tristar i ett underbart schema från Catay Pacific, också i 1/144.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9579_zpsldhhj4ow

Takoms Mark IV Heavy Tank från WWI är underbar, men att montera ihop över 200 bandlänkar med 5 delar vardera, var inget som lockade.
Takom lyssnade på kritiken och kom ut med färdiga ”snäpp-ihop” band (de finns i ”tadpoleutgåvan”)
Jag köpte en ask, det är det värt….

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_9581_zpswv6rephm

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av glimturen tis maj 24 2016, 21:13

Fina inköp Stefan!

Den här råkade trilla in hos mig idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 DSCI0761

Very Happy Very Happy Very Happy
glimturen
glimturen

Inlägg av Matt_Public tis maj 24 2016, 21:14

Mums! En igel. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact tis maj 24 2016, 22:35

Urskön F-15.
Mycket nöje!! Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av glimturen sön maj 29 2016, 22:35

På ett kollo går det tydligen inte att åka utan att utöka samlingen, så nu har Janne och Stefan blivit rikare. Very Happy
Tackar!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_2613_zpsv43ovxdj

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 IMG_2608_zps2ixsc3jg

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 DSCN0102

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 DSCN0104

Det var värst vad flyg det blev i min stash, "bara sådär"... Very Happy Very Happy

glimturen
glimturen

Inlägg av denstore sön maj 29 2016, 22:42

P-47:an med "Too Big and Too Heavy"-nose arten är ett måste för mig i framtiden. Jag har haft den i "att bygga"-högen i en och en halv evighet.
denstore
denstore

Inlägg av cas mån maj 30 2016, 07:31

Mmmm, dunderbultar och tvestjärtade Sovjet-skönheter. Inte illa alls det!
Snart dags att ta itu med stora högen P-47or känner jag...

Eller skaka liv i Spitfire-gruppbygget Embarassed

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron mån maj 30 2016, 14:04

Ser ju trevligt ut! Kan man säga att det lönar sig att gå på plastkollo? Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet