Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 9 av 40
Sida 9 av 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
denstore skrev:
Jag gillar allt man köper "nästan omedvetet".
Jag drog in dem via ebay. När avin kom hade jag ingen aning om vad det var som låg på posten.
Alltid lika farligt med att köpa på eBay och Kina, man glömmer vad man köpt och blir lika glad en gång till när det väl kommer fram och man kommer på vad det är 😉.
frznlogic
Hejsan!
Kom på att det var evigheter sedan jag visade vad som trillat in så vi tar lite i taget.
Först ut ett par nya landställ till Revells nya Spitfire.
Nej, jag gillar inte SAC´s landställ, men jag tycker ÄNNU mindre om Revells lösning med delade ställ.
De här är i alla fall i EN del, blir hur som helst starkare än Revells original.
Lite resin till Tarangus Viggen och Airfix Hawker Fury.
Ets till CH-53´an jag köpte från Janne och en instrumentpanel till Revells Spitfire.
Dom här panelerna från Yahu måste ses IRL, mycket bättre detaljerade än tex Eduard.
Dekaler till kommande projekt, i var sin ytterlighet av spektrumet, B-1 i 1/48 och F-16 i 1/144!
En liten goding jag inte kunde motstå, Hannants tog en femma (pund), Sagoland i Linköping tar 175:-!
En ny resinstol till Revells Spitfire, inte så nödig, men jag ville ha den.
Den här skapelsen var bara för underbar, jag har velat ha en Flapjack ända sedan jag byggde min Flygande Pannkaka!
Stefan
Kom på att det var evigheter sedan jag visade vad som trillat in så vi tar lite i taget.
Först ut ett par nya landställ till Revells nya Spitfire.
Nej, jag gillar inte SAC´s landställ, men jag tycker ÄNNU mindre om Revells lösning med delade ställ.
De här är i alla fall i EN del, blir hur som helst starkare än Revells original.
Lite resin till Tarangus Viggen och Airfix Hawker Fury.
Ets till CH-53´an jag köpte från Janne och en instrumentpanel till Revells Spitfire.
Dom här panelerna från Yahu måste ses IRL, mycket bättre detaljerade än tex Eduard.
Dekaler till kommande projekt, i var sin ytterlighet av spektrumet, B-1 i 1/48 och F-16 i 1/144!
En liten goding jag inte kunde motstå, Hannants tog en femma (pund), Sagoland i Linköping tar 175:-!
En ny resinstol till Revells Spitfire, inte så nödig, men jag ville ha den.
Den här skapelsen var bara för underbar, jag har velat ha en Flapjack ända sedan jag byggde min Flygande Pannkaka!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Kittyhawk
Du är en modig man Stefan!
Du är en modig man Stefan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det var mycket godis det, Stefan!
glimturen
Åh en pannkaka! Det är grejer det, men jag är livrädd för kitty Hawk med tanke på alla kommentarer man hör 😁
frznlogic
frznlogic skrev:Åh en pannkaka! Det är grejer det, men jag är livrädd för kitty Hawk med tanke på alla kommentarer man hör 😁
Ähhh, de KH är inte sämre än en gammal Airfix, Classic Airframes eller Special Hobby, de fodrar lite mera jobb o tankeverksamhet,bara.
Kitty Hawk är ett av få företag som riktat in sig på lite mera "bortglömda, ignorerade och udda subjekt" som ingen annan ens vill ta i, och det tycker jag är både berömvärt och djärvt.
Därför har KH seglat upp som ett av mina favoritföretag på senare tid, särskilt i 1/32 skalan.
Trumpeter/Hobbyboss gör kanske mera lättbyggda modeller, men det brukar vara så mycket andra slarv-, mått- och form-fel på dom, så jag har nästan slutat köpa modeller från Trumpeter/Hobbyboss.
Jag tar hellre en modell som kräver lite mera jobb och får något som verkligen ser ut som förebilden, men det är mitt eget val.
Jag tycker ryktet o kritiken KH fått på senare tid är betydligt överdriven (och lite orättvist...), det finns inget att vara rädd för med KH, tvärtom.
Men undvik de allra tidigaste modellerna (Starfighter, F-35, Jaguar...), de är inte så kul, det kan jag hålla med om.
Stefan
Ååh! En Beagle!
Man borde allt skaffa sig en egen lerhöna någon gång i framtiden.
Man borde allt skaffa sig en egen lerhöna någon gång i framtiden.
Matt_Public- Master of DNF
Ingen dålig shopping runda Stefan.
Den lilla Strike Eaglen ska vara en riktig liten juvel.
Och med det sagt så vill jag gärna se den byggd så snart som möjligt.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:
Den inte bara SKALL vara en juvel, det ÄR en riktig liten juvel!
Sublim är väl ett passande ord.
Jag köpte första utgåvan, men den fick man inga vapen till eftersom Revell valt en specialmålad uppvisningsmaskin.
Den här har ett lite mera "standard" cammo, plus att man får med en gjutram med lite mera att hänga under vingarna!
Fast det kunde ha varit ÄNNU mera....
Var lugn, den kommer nog upp på bordet rätt snart!
Jag är mycket ivrig att bygga den!
Stefan
Kan förstå det.
Jag har den på min Tysklands shoppinglista.
Ska försöka konvertera den till en israelisk Ra'am.
/Bosse
Jag har den på min Tysklands shoppinglista.
Ska försöka konvertera den till en israelisk Ra'am.
/Bosse
Marlin
Var länge sedan jag postade ngt nu, livet har en förmåga att komma i vägen. Har prioriterat att använda den lilla tid jag har över på familj och att bygga modeller. Men jag har hela tiden varit inne och hängt över axeln på er iaf.
Hur som helst, frugan och jag tog en weekend i Krakow och då passade jag på att släpa med henne som bärhjälp. Jag hängde ju trots allt med henne i en fantastiljon klädbutiker. Detta är fynden!
När man köper kinetics Fouga får man ju två modeller i lådan. Planen (hepp) är att det ska bli ett israeliskt kamouflerat från sexdagars kriget och ett finsk nmf. Ju88 ska även den få finska kläder, direkt från när planen var nylevererade och de tyska märkningarna enbart var övermålade och ersatta med finska beteckningar. MiGen blir också finsk. Och Gladiotorn från F19, alltså svensk, men finsk. Ni anar nog temat. Och ja min fru har finska rötter och mitt ex med för den delen. Ni anar nog temat igen. Det är ngt med det där jäkla landet helt enkelt.
Lite tillbehör blev det också.
Hur som helst, frugan och jag tog en weekend i Krakow och då passade jag på att släpa med henne som bärhjälp. Jag hängde ju trots allt med henne i en fantastiljon klädbutiker. Detta är fynden!
När man köper kinetics Fouga får man ju två modeller i lådan. Planen (hepp) är att det ska bli ett israeliskt kamouflerat från sexdagars kriget och ett finsk nmf. Ju88 ska även den få finska kläder, direkt från när planen var nylevererade och de tyska märkningarna enbart var övermålade och ersatta med finska beteckningar. MiGen blir också finsk. Och Gladiotorn från F19, alltså svensk, men finsk. Ni anar nog temat. Och ja min fru har finska rötter och mitt ex med för den delen. Ni anar nog temat igen. Det är ngt med det där jäkla landet helt enkelt.
Lite tillbehör blev det också.
linusorn
Så ska ett slippapper dras!
Byggtråd på Gladiatorn å det snaraste. Snälla?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Har inte bestämt byggordningen än. Men får se vad som kan göras. Har några projekt som ska göras klara först. Bl.a J 29:an. Var några år sedan jag byggde färdigt ngt. Har mest påbörjat saker...
linusorn
Ja jag gillar dom äldre grejorna med snurra i nosen, Ju88 och Gladiator i like!
Själv har jag blivit med en liten
Själv har jag blivit med en liten
Caverö
Det var fina saker linusorn!
Söt sak Caverö, men liten vet jag inte med nästan 20x30 cm....
Söt sak Caverö, men liten vet jag inte med nästan 20x30 cm....
glimturen
Mycket trevliga inköp!
Flygande pannkaka är ju ett skoj plan.
Håkan
Flygande pannkaka är ju ett skoj plan.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hejsan!
Lite mera nyheter i högen!
Siskorsky H-34 ”Choctaw” har alltid varit en av mina stora Helikopterfavoriter, även den Engelska licensbyggda versionen, Westland Wessex.
När Fly gick ut med att dom tänkte göra den i 1/32 trillade jag nästan av stolen!
…men nu är den HÄR!
Lite nya dekaler…
Ett 1/48 Typhoonark med några snygga specialmålningar (jag är så svag för dessa)…
….ett ark för 6 olika Spitfires i Israelisk tjänst (plus en Egyptisk som bonus!) i 1/144 från JBR.
Det sista arket är till en av mina favoritairliners, Lockheed Tristar i ett underbart schema från Catay Pacific, också i 1/144.
Takoms Mark IV Heavy Tank från WWI är underbar, men att montera ihop över 200 bandlänkar med 5 delar vardera, var inget som lockade.
Takom lyssnade på kritiken och kom ut med färdiga ”snäpp-ihop” band (de finns i ”tadpoleutgåvan”)
Jag köpte en ask, det är det värt….
Stefan
Lite mera nyheter i högen!
Siskorsky H-34 ”Choctaw” har alltid varit en av mina stora Helikopterfavoriter, även den Engelska licensbyggda versionen, Westland Wessex.
När Fly gick ut med att dom tänkte göra den i 1/32 trillade jag nästan av stolen!
…men nu är den HÄR!
Lite nya dekaler…
Ett 1/48 Typhoonark med några snygga specialmålningar (jag är så svag för dessa)…
….ett ark för 6 olika Spitfires i Israelisk tjänst (plus en Egyptisk som bonus!) i 1/144 från JBR.
Det sista arket är till en av mina favoritairliners, Lockheed Tristar i ett underbart schema från Catay Pacific, också i 1/144.
Takoms Mark IV Heavy Tank från WWI är underbar, men att montera ihop över 200 bandlänkar med 5 delar vardera, var inget som lockade.
Takom lyssnade på kritiken och kom ut med färdiga ”snäpp-ihop” band (de finns i ”tadpoleutgåvan”)
Jag köpte en ask, det är det värt….
Stefan
Urskön F-15.
Mycket nöje!!
Mycket nöje!!
Warsawpact- Starwarsviritous
P-47:an med "Too Big and Too Heavy"-nose arten är ett måste för mig i framtiden. Jag har haft den i "att bygga"-högen i en och en halv evighet.
denstore
Mmmm, dunderbultar och tvestjärtade Sovjet-skönheter. Inte illa alls det!
Snart dags att ta itu med stora högen P-47or känner jag...
Eller skaka liv i Spitfire-gruppbygget
Snart dags att ta itu med stora högen P-47or känner jag...
Eller skaka liv i Spitfire-gruppbygget
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser ju trevligt ut! Kan man säga att det lönar sig att gå på plastkollo?
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 9 av 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 9 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet