F-16C Barak
+12
Gigabyte
linusorn
frznlogic
glimturen
TommyKillander
Stefan E
Cdrengelin
Azgaron
Matt_Public
Marlin
cas
Janne.S
16 posters
Sida 2 av 11
Sida 2 av 11 • 1, 2, 3, ... 9, 10, 11
Sv: F-16C Barak
cas skrev:Trots feberyrsel (eller vad det är för elakt AIM-virus som har drabbat dig och mig) så får du till stordåd, jajjamän!
Snyggt som vanligt Jeanne!
Du var väl för nära Erik du med
Stordåd vet jag inte...håller bara på med grunderna än så länge
Janne.S- Moderator
Luftkanaler..
Jag grundade insuget i vitt och limmade ihop. Tejpade av ena sidan som förberedelse inför "Pour and Dump" senare.
Jag täker inte använda hela motorn utan bara relevanta delar, fläktfronten är en av dom och den behöver passas in i resinet.
Resin hjulhuset från Aires är också golvet till luftkanalen.
JAg grundade i vitt, tejpade av en remsa där jag behöver tunna ut resinet för att fläktfronten ska få plats.
Således anbringades Dremeln...klart på några sekunder
JIPPI!
Sedan limmade jag ihop halvorna....och some Henrik sa så är resinet lite mindre än plasten....inte en perfekt passform nej...jaja, får väl modella lite då
Lite spackel i framkant...
JAg målade fläktfronten med Alclad White Aluminium rakt på plasten och washade med min vanliga olje wash. Den kommer sitta djupt inne i flygkroppen så om man ska ha en chans att se den så krävs det lite kontraster
Torrpassar fläktfronten ....fiiiint!
Så långt allt väl!
Limma lugnt!
Jag grundade insuget i vitt och limmade ihop. Tejpade av ena sidan som förberedelse inför "Pour and Dump" senare.
Jag täker inte använda hela motorn utan bara relevanta delar, fläktfronten är en av dom och den behöver passas in i resinet.
Resin hjulhuset från Aires är också golvet till luftkanalen.
JAg grundade i vitt, tejpade av en remsa där jag behöver tunna ut resinet för att fläktfronten ska få plats.
Således anbringades Dremeln...klart på några sekunder
JIPPI!
Sedan limmade jag ihop halvorna....och some Henrik sa så är resinet lite mindre än plasten....inte en perfekt passform nej...jaja, får väl modella lite då
Lite spackel i framkant...
JAg målade fläktfronten med Alclad White Aluminium rakt på plasten och washade med min vanliga olje wash. Den kommer sitta djupt inne i flygkroppen så om man ska ha en chans att se den så krävs det lite kontraster
Torrpassar fläktfronten ....fiiiint!
Så långt allt väl!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Dr. Dremel fräser på, ser jag.
Också: jäsefyr, så grovsnyggt det blir. Blir alltid så pepp när en komponent ser ut att kunna fungera likt förlagan. Toppjobb!
Också: jäsefyr, så grovsnyggt det blir. Blir alltid så pepp när en komponent ser ut att kunna fungera likt förlagan. Toppjobb!
Matt_Public- Master of DNF
Tack BosseMarlin skrev:Mumma
Detta kommer bli så himla snyggt.
/Bosse
Det brummar gott från hobbyrummet i dessa dagarMatt_Public skrev:Dr. Dremel fräser på, ser jag.
Janne.S- Moderator
Snyggt jobbat med insug och fläkt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Janne svingar Dremeln så resin-flisorna yr!
Snyggt blir det också!
Stefan
Snyggt blir det också!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack StefanStefan E skrev:Janne svingar Dremeln så resin-flisorna yr!
Snyggt blir det också!
Stefan
Med Dremeln går allt i ett huj!
Janne.S- Moderator
Fanken då! Du jobbar så fort att man får dåligt samvete för sitt egna projekt. Men du gör det snyggt!
Måste väl kännas skönt att slippa och kisa för att se detaljerna nu när bygger i 1/32?
Måste väl kännas skönt att slippa och kisa för att se detaljerna nu när bygger i 1/32?
Cdrengelin
Tack ChristanCdrengelin skrev:Fanken då! Du jobbar så fort att man får dåligt samvete för sitt egna projekt. Men du gör det snyggt!
Onekligen lite lättare att se detaljerna
Janne.S- Moderator
Jädrar i min låda vad det fläktsteget blev fint! Kalas hela veckan alltså.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Jädrar i min låda vad det fläktsteget blev fint! Kalas hela veckan alltså.
Tack Christer
Lite wash lyfter och får detaljerna att bli skarpa
glimturen skrev:Oj vad det går undan! Blir hur bra som helst detta!
Tack Rickard
Lika bra att smida medan järnet är varmt
Har inte gottat ner mig i detaljerna än
Janne.S- Moderator
Tack gigaGigabyte skrev:skall bli spännande att följa ditt bygge snyggt jobb så långt Janne
Janne.S- Moderator
Toksnyggt som vanligt!
Plockar fram gôtterna och lutar mig tillbaka och följer ännu ett Janne-bygge med stort intresse
Plockar fram gôtterna och lutar mig tillbaka och följer ännu ett Janne-bygge med stort intresse
Henkepenke
Tack HenkeHenkepenke skrev:Toksnyggt som vanligt!
Bara att slå sig ner
Janne.S- Moderator
HAde hoppats på att göra en "Pour´n Dump" idag....Men som sagt någon målade köksluckor med min färg så jag måste köpa nytt.
Sååååå....vidare mot andra mål
Slipade och prajmade luftkanalen.
Ena änden tejpad, redo....
Tog fram Dremeln och gick loss på den gamla hjulbrunnens detaljer som var gjutet i luftintagets utsida...och tunnade ut taket i Aires hjulbrunnen.
Kommer se fett ut!!!
Lite grova detaljer målades i kontoret
Likaså i knallpallen.
Det var dages session
Limma Lugnt!
Sååååå....vidare mot andra mål
Slipade och prajmade luftkanalen.
Ena änden tejpad, redo....
Tog fram Dremeln och gick loss på den gamla hjulbrunnens detaljer som var gjutet i luftintagets utsida...och tunnade ut taket i Aires hjulbrunnen.
Kommer se fett ut!!!
Lite grova detaljer målades i kontoret
Likaså i knallpallen.
Det var dages session
Limma Lugnt!
Janne.S- Moderator
Löper på fint för dig janne "Pour´n Dump är väl fylla upp hela kanalen med färg ,,?
Gigabyte
Exakt, man fyller upp och tömmer ut och man gör det i omgångar så den invändiga ytan byggs upp och blir fin och slät.......blir lite som att stöpa ljusGigabyte skrev:Löper på fint för dig janne "Pour´n Dump är väl fylla upp hela kanalen med färg ,,?
Janne.S- Moderator
Mycket fina detaljer i de där hjulbrunnarna. Kontoret kan man redan ana att det blir stordåd!
glimturen
Tack Rickardglimturen skrev:Mycket fina detaljer i de där hjulbrunnarna. Kontoret kan man redan ana att det blir stordåd!
Man kan ju alltid hoppas
Janne.S- Moderator
Det där kontoret tyder ju på stordåd alltså...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 11 • 1, 2, 3, ... 9, 10, 11
Sida 2 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet