IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på plastbyggsatser? (Mellandagsrea)

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Trött på plastbyggsatser? (Mellandagsrea) Empty Trött på plastbyggsatser? (Mellandagsrea)

Inlägg av denstore tis 13 sep 2016, 23:34

Trött på plastbyggsatser utan utmaning? Inga problem! Jag säljer nämligen min Blue Water Navy 1/350 USS West Virginia, helt fri från styrenplast! Bara resin, fotoets och svarvade eldrör rakt igenom!
Nypris var nog ungefär 4500kr. Säljes med viss ångest för 1500kr.

För den som känner att plast är OK, men att man ändå vill ha ordentligt med utmaning, så säljer jag också HobbyBoss 1/350 USS Arizona, med Lion Roars stora detaljeringsset samt Artvox trädäck. 750kr. 

Båda skutorna tillsammans 2000kr. Kan skickas eller levereras på C4.

Bytesförslag är alltid intressant, och kommer att beaktas. Dock så föredrar jag pansar i 1/35 eller flyg i 1/48.
Fartyg i 1/350 är självklart intressant, men jag har dessvärre redan det mesta.... Wink

Senast ändrad av denstore den mån 26 dec 2016, 17:25, ändrad totalt 1 gång
denstore
denstore

Till överst på sidan Gå ner

Trött på plastbyggsatser? (Mellandagsrea) Empty Sv: Trött på plastbyggsatser? (Mellandagsrea)

Inlägg av denstore fre 21 okt 2016, 18:12

98 visningar, men inget intresse? Tycker folk det är dyrt, eller bara så att ingen bygger fartyg?
denstore
denstore

Trött på plastbyggsatser? (Mellandagsrea) Empty Sv: Trött på plastbyggsatser? (Mellandagsrea)

Inlägg av TommyKillander fre 21 okt 2016, 20:38

Nån gång kommer jag bygga nåt flytetyg med ett havsdiorama, men jag är inte där än riktigt...

Så jag passar på detta - det blir till att börja med en ubåt eller nåt med minimalt med riggning och detaljering Very Happy

cheers
Tommy

TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av denstore fre 21 okt 2016, 20:49

TommyKillander skrev:Nån gång kommer jag bygga nåt flytetyg  med ett havsdiorama, men jag är inte där än riktigt...

Så jag passar på detta - det blir till att börja med en ubåt eller nåt med minimalt med riggning och detaljering Very Happy

cheers
Tommy

Riggning är inte något man ser fram till i fartygsbyggandet. Smile
Men ibland ska man agera med hjärtat. Very Happy
denstore
denstore

Inlägg av Stefan E lör 22 okt 2016, 11:37

Jag har redan Arizona med tillbehör, annars hade jag slagit till direkt!

Mycket bra pris för "paketet", hoppas du får den såld!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av denstore lör 22 okt 2016, 13:02

Tyvärr är det minst sagt bristande intresse. Ibland undrar jag om jag är nästan själv i vissa vansinnesnischar här i Sverige. 😋
denstore
denstore

Inlägg av frznlogic lör 22 okt 2016, 15:23

Jag undrar var skeppsbyggarna bakom sjöfartsmuseet håller till? 😉 Känns som rätt publik för den här.

frznlogic

Inlägg av Azgaron lör 22 okt 2016, 16:56

Intresserad, men har inte ekonomin just nu, och hangarfartyg är nog det som tilltalar mig mest! Smile
Jul snart, och vem vet, har jag varit snäll får jag kanske köpa julklappar till mig själv! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av denstore sön 23 okt 2016, 00:56

frznlogic skrev:Jag undrar var skeppsbyggarna bakom sjöfartsmuseet håller till? 😉 Känns som rätt publik för den här.

Av någon anledning så tror jag att museibyggare inte brukar syssla så mycket med sånt här. De brukar dels vilja bygga i andra skalor, men kanske framförallt rätt mycket scratchande.

Azgaron skrev:Intresserad, men har inte ekonomin just nu, och hangarfartyg är nog det som tilltalar mig mest! Smile
Jul snart, och vem vet, har jag varit snäll får jag kanske köpa julklappar till mig själv! Smile

Håkan

Det är väl ganska överhängande risk att de finns redo att bli julklappar i så fall, Håkan.
Har du byggt hangarfartyget du köpte av mig?
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron sön 23 okt 2016, 13:47

Låter bra! Får se vad som händer! Smile

Kan inte komma på att jag köpt nåt hangarfartyg av dig! scratch
Vet att jag ville, men det blev inte av vad jag vet.
Fast jag kommer inte alltid ihåg vad jag köpt av vem! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av denstore sön 23 okt 2016, 13:53

Jag fick för mig att du köpte Ticonderoga av mig på C4, men jag minns säkert fel. Smile
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron sön 23 okt 2016, 15:33

Tja, det var ju tanken, men det blev inte så, tyvärr.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av denstore lör 05 nov 2016, 12:49

Hej hopp! Fartygen finns kvar. Var sjuk hela C4-helgen, så det blev inte mycket gjort.
denstore
denstore

Inlägg av denstore sön 25 dec 2016, 20:48

Kör väl samma trix här. Mellandagsrea. 20% rea på modellerna. Trött på plastbyggsatser? (Mellandagsrea) Icon_smile
denstore
denstore

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet