..."around the corner..." Ver. 2
+3
frznlogic
Azgaron
tiking
7 posters
Sida 1 av 1
..."around the corner..." Ver. 2
Denna diorama är inget nytt. Det för att det är en mindre version av den diorama kallade 'Close Contact' jag byggde för några år sedan, som jag tog isär på grund av otillfredsställande skäl. Men jag ville göra en mindre version av den föregående, men var inte säker på hur jag ville ha det. Så här är en likna diorama med undantag av de amerikanska soldater.
Jag tror att jag är nöjd med den här versionen, även om jag är säker på att det kommer att finnas andra som föredrog det föregående dioraman. Men inga bekymmer. To each his own. BTW, jag har fortfarande inte förbättrats på min figur målning som figurerna har lämnat densamma som som det såg ut på föregående dioraman. Helt enkelt inte tillräckligt med tid för att helt koncentrera mig på det. Så jag bara, målas vissa delar av figurerna och vädrat dem lite.
Jag var tveksam att visa denna diorama på grund av att figuren var inte är upp till standard. Men jag har varit upptagen med andra Sci-FI projekt på sistone. Hur som helst, jag hoppas att ni alla gillar denna version 2, oberoende av den första. Tack för ert stöd och peppa mig på min resa mot förbättring. Liten anmärkning. Jag hade gjort mer vittring efter dessa bilder togs på byggnaden.
Jag tror att jag är nöjd med den här versionen, även om jag är säker på att det kommer att finnas andra som föredrog det föregående dioraman. Men inga bekymmer. To each his own. BTW, jag har fortfarande inte förbättrats på min figur målning som figurerna har lämnat densamma som som det såg ut på föregående dioraman. Helt enkelt inte tillräckligt med tid för att helt koncentrera mig på det. Så jag bara, målas vissa delar av figurerna och vädrat dem lite.
Jag var tveksam att visa denna diorama på grund av att figuren var inte är upp till standard. Men jag har varit upptagen med andra Sci-FI projekt på sistone. Hur som helst, jag hoppas att ni alla gillar denna version 2, oberoende av den första. Tack för ert stöd och peppa mig på min resa mot förbättring. Liten anmärkning. Jag hade gjort mer vittring efter dessa bilder togs på byggnaden.
Senast ändrad av tiking den mån okt 03 2016, 05:38, ändrad totalt 2 gånger
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Sv: ..."around the corner..." Ver. 2
Mycket snyggt, och figurerna ser väldigt bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Just.... Wow! Väldigt väldigt snyggt tycker jag, jag känner igen en del komponenter osv från förra diot, jag gillar båda väldigt mycket. Kul att kunna flytta delar från ett dio tull ett nytt tycker jag ☺️
frznlogic
frznlogic skrev:Just.... Wow! Väldigt väldigt snyggt tycker jag, jag känner igen en del komponenter osv från förra diot, jag gillar båda väldigt mycket. Kul att kunna flytta delar från ett dio tull ett nytt tycker jag ☺️
Tack o bock. Egentligen, det enda jag har från förre diot är figurer. Allt annat är nytt. Glad att du gillar diot i alla fall.
Man tackar Håkan o Glimturen.
tiking skrev:frznlogic skrev:Just.... Wow! Väldigt väldigt snyggt tycker jag, jag känner igen en del komponenter osv från förra diot, jag gillar båda väldigt mycket. Kul att kunna flytta delar från ett dio tull ett nytt tycker jag ☺️
Tack o bock. Egentligen, det enda jag har från förre diot är figurer. Allt annat är nytt. Glad att du gillar diot i alla fall.
Ah ok, jag tyckte jag kände igen brunnslocket och lite trottoar kanter men jag såg fel då ☺️
frznlogic
frznlogic skrev:tiking skrev:frznlogic skrev:Just.... Wow! Väldigt väldigt snyggt tycker jag, jag känner igen en del komponenter osv från förra diot, jag gillar båda väldigt mycket. Kul att kunna flytta delar från ett dio tull ett nytt tycker jag ☺️
Ah ok, jag tyckte jag kände igen brunnslocket och lite trottoar kanter men jag såg fel då ☺️
Jodå. Brunnslocket hade hade jag på förre men den har jag fler av på en del o
av mina diorama ibland. Jag bara tog en ny. 😉😆
Verkligen effektfullt upplägg, det där.
Extra stilpoäng för sprickrosorna på vindrutan. Toppjobb!
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Verkligen effektfullt upplägg, det där.
Tack för det.
Väl utfört Dio,,, både figurer och miljö,,,full pott !!!!!
Gigabyte
Älskar växtligheten i version 1.5, men du fick verkligen till det med den mer vertikala kompositionen i version 2, och detaljrikedomen är strået vassare. Fantastiska byggen
Stråhatt
Stråhatt skrev:Älskar växtligheten i version 1.5, men du fick verkligen till det med den mer vertikala kompositionen i version 2, och detaljrikedomen är strået vassare. Fantastiska byggen
Härligt att höra. Tack för det. Jo. Jag tror jag är nöjd med med. Jag bara måste mer på att måla mina figurer bättre. Men men. Man kan inte var bra på allt.
Liknande ämnen
» The transformation from a man-corner to man-CAVE! (man-skrubb)
» 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"
» 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet