Tamiya pzII 1:35
+3
TommyKillander
Azgaron
legion
7 posters
Sida 1 av 1
Sv: Tamiya pzII 1:35
Trevligt! Ser bra ut! Välkommen tillbaka!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Men jösses vilken fräsig liten sak!
Gruber hade varit nöjd!
Gruber hade varit nöjd!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
tack ska ni ha för ert feedback
bygget har stått still nu ett tag på grund av andra prioriteringar.
Jag återkommer!
bygget har stått still nu ett tag på grund av andra prioriteringar.
Jag återkommer!
legion
Mmm...
Det ser väldigt bra ut det där! Gillar vädringen.
Och nu blev man ju sugen på att bygga Gruber's "tank"... *s*
Mvh. André
https://en.wikipedia.org/wiki/Leichter_Panzersp%C3%A4hwagen
Det ser väldigt bra ut det där! Gillar vädringen.
Och nu blev man ju sugen på att bygga Gruber's "tank"... *s*
Mvh. André
https://en.wikipedia.org/wiki/Leichter_Panzersp%C3%A4hwagen
Andre B
Här kommer lite mer bilder..
Tyvärr har jag inte haft möjlighet riktigt att dokumentera allting hur jag har jobbat, vi har skaffat en liten valp och så har man 2 barn som drar i en hela tiden, jag har endast byggt nattetid för att hinna avsluta panzern. Jag har stressat ihopa den Så ber om ursäkt för dåliga "inga" byggbilder..."
Panzern är målad med AK interactive färger, körde med deras Panzer grey modulation kit, jävligt skönt med färdiga produkter så man slipper blanda färgerna själv.
Min nästa panzer grey modell kommer jag försöka hålla färgerna mot Polizei SS grün, göra en modulering av det.. kanske inte så historiskt korrekt, men det ser fint i mina ögon.
Lesson learned = Inte använda Tamiyas Fine surface primer (den vita) ihopa med AK färger då dem fäster jävligt dåligt på den, den är för fin, Tamiyas primer är min favorit då den är så lätt att applicera och den lägger sig så fint, AK´s primer avskyr jag, sprutan spottar och fräser och det blir en väldig kornig yta, detaljer försvinner och väldig lång torketid. Kanske är det bara jag som inte vet hur man ska jobba med den? don no...
Har ni frågor så är det bara att ställa dem, delar gärna med mig.
Tyvärr har jag inte haft möjlighet riktigt att dokumentera allting hur jag har jobbat, vi har skaffat en liten valp och så har man 2 barn som drar i en hela tiden, jag har endast byggt nattetid för att hinna avsluta panzern. Jag har stressat ihopa den Så ber om ursäkt för dåliga "inga" byggbilder..."
Panzern är målad med AK interactive färger, körde med deras Panzer grey modulation kit, jävligt skönt med färdiga produkter så man slipper blanda färgerna själv.
Min nästa panzer grey modell kommer jag försöka hålla färgerna mot Polizei SS grün, göra en modulering av det.. kanske inte så historiskt korrekt, men det ser fint i mina ögon.
Lesson learned = Inte använda Tamiyas Fine surface primer (den vita) ihopa med AK färger då dem fäster jävligt dåligt på den, den är för fin, Tamiyas primer är min favorit då den är så lätt att applicera och den lägger sig så fint, AK´s primer avskyr jag, sprutan spottar och fräser och det blir en väldig kornig yta, detaljer försvinner och väldig lång torketid. Kanske är det bara jag som inte vet hur man ska jobba med den? don no...
Har ni frågor så är det bara att ställa dem, delar gärna med mig.
legion
Snyggt bygge!
Föredrar också färdiga färger!
Håkan
Föredrar också färdiga färger!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Helt underbar liten vagn må jag säga!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack så jätte mycket cas!
Det är människor som er som gör det här stället så najs!
All positivitet!
Tack än en än gång cas och alla andra!
Det är människor som er som gör det här stället så najs!
All positivitet!
Tack än en än gång cas och alla andra!
legion
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet