P-51D-5 (Dragon, 1/32)
+8
Zander_Lindstrom
Andre B
TommyKillander
glimturen
cas
Stefan E
Azgaron
Matt_Public
12 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Hej-hoppla!
Jag vill också bra gärna ha en ponny till gruppbygget. Rentav desperat, verkar det som.
Det som kommer att serveras är då rakt inte finsmakarens val. Känsliga tittare varnas!
Tack och lov är den tidiga kraken en betydligt friskare häst än den illa beryktade förstautgåvan (men inte mycket). Ett antal nödvändiga avhjälpande åtgärder kommer dessutom att genomföras, men långt ifrån alla. Jag utgår ifrån att underhållningsvärdet för betraktaren främst kommer att bestå av skräckblandad förtjusning. Get it on!
Viss assistans från andra aktörer är definitivt av nöden. Mastercasters resinhjul ersätter de medföljande vinyldäcken.
Med hjälp av Quickboost undviks ett par kosmetiska problem. Det ena är dock betydligt värre än det andra.
Nu när medlen presenterats är det väl inte mer än rätt att redovisa ändamålet:
Utöver att förlagan är gruvligt Mustang-aktig överlag minimerar den även vissa svagheter hos modellen. Mer om detta senare.
Då hjälpbehov förelåg precis överallt kunde jag ju lika gärna börja i cockpit. Instrumentpanelen fick en distans av plasticard.
Som kuriosa kan nämnas att modellen även innehåller en alternativ, fotoetsad panel där samtliga instrument utgörs av klockor.
Ett illavarslande omen ifall jag någonsin sett något. Men samtidigt mycket praktiskt för den välbärgade piloten som önskar hålla koll på Tokyo-börsens öppettider. De är inte kloka, de där Dragonerna...
Moooving on, cockpitgolvet var inte brett nog för att kunna vila tryggt på konsolerna. Öppningen för stolens fästtapp flyttades dessutom en aning bakåt när jag ändå hade plastarket framme.
Ministuff donerade vänligt nog en spak-apa som förhoppningsvis kan distrahera tillräckligt. Stackaren behövde dock få sina ben avkortade i syfte att uppnå bättre passform. Schwester Christa, die Amputationssäge bitte!
Fyra raska snitt och lite superlim senare sitter ju lille Johnny riktigt fint.
Kontorsinredning finns det gott om, men allt ser rätt mysko ut vid närmare beskådan.
Då jag saknar kunskap om vad som skiljer cockpiten i en A-Mustang från en -B (och än mindre mellan D-5 och D-25) låter jag emellertid saken bero på det stora hela. Ganska befriande på sitt sätt.
Både den medföljande motorn och brandväggen den skulle fästas vid var för små. Jag hoppar således över hela rasket och förstärker istället insidorna med plasticard i säkerhetssyfte.
Klarplastdelarna är för övrigt ungefär lika transparenta som frostiga ölsejdlar, vilket väcker vissa frågor angående vitsen med det hela.
Några spillbitar fick tjänstgöra som luckor till de garanterat felaktiga öppningarna för raketrälsarna. Solklar D-25-detalj.
En liten jämförelse mellan Dragons och Quickboosts fästen, would you like?
Dragon-komponenten är dessutom placerad med fästtapparna i de upptagna hålen, vilket känns lite knepigt eftersom den då delvis täcker den mittre hylsrännan. En smula efterforskning förefaller vara av nöden här. Notera även gärna det omfattande spackelarbete som utmärker vingarna. Roligare har man haft, liksom.
Yttermera Quickboost: Dragons propellerblad är inte endast betydligt större, de är dessutom vända åt helt fel håll.
Propellernavskåpan känns även den diffust olämplig, men det kan jag leva med.
Knubbisar kändes av någon anledning som det hyfsat självklara valet trots att de olika fälltankarna var betydligt snyggare.
Här ska det väl ändå vara nedförsbacke i näsans riktning? Schwester Christa!
Imagine he was me, and I was called Frankenstein!
Av någon underlig anledning medföljer inget bakhjul i Mastercasters gottepåse. Jag kombinerade därför ena halvan av vinyldäckets nav med småhjulet till SAC:s gräsliga vitmetallställ. På så sätt var inte inköpet fullständigt åt skogen. Ibland får man försöka glädjas åt minsta lilla.
Härnäst tittar jag på radion.
Jag vill också bra gärna ha en ponny till gruppbygget. Rentav desperat, verkar det som.
Det som kommer att serveras är då rakt inte finsmakarens val. Känsliga tittare varnas!
Tack och lov är den tidiga kraken en betydligt friskare häst än den illa beryktade förstautgåvan (men inte mycket). Ett antal nödvändiga avhjälpande åtgärder kommer dessutom att genomföras, men långt ifrån alla. Jag utgår ifrån att underhållningsvärdet för betraktaren främst kommer att bestå av skräckblandad förtjusning. Get it on!
Viss assistans från andra aktörer är definitivt av nöden. Mastercasters resinhjul ersätter de medföljande vinyldäcken.
Med hjälp av Quickboost undviks ett par kosmetiska problem. Det ena är dock betydligt värre än det andra.
Nu när medlen presenterats är det väl inte mer än rätt att redovisa ändamålet:
Utöver att förlagan är gruvligt Mustang-aktig överlag minimerar den även vissa svagheter hos modellen. Mer om detta senare.
Då hjälpbehov förelåg precis överallt kunde jag ju lika gärna börja i cockpit. Instrumentpanelen fick en distans av plasticard.
Som kuriosa kan nämnas att modellen även innehåller en alternativ, fotoetsad panel där samtliga instrument utgörs av klockor.
Ett illavarslande omen ifall jag någonsin sett något. Men samtidigt mycket praktiskt för den välbärgade piloten som önskar hålla koll på Tokyo-börsens öppettider. De är inte kloka, de där Dragonerna...
Moooving on, cockpitgolvet var inte brett nog för att kunna vila tryggt på konsolerna. Öppningen för stolens fästtapp flyttades dessutom en aning bakåt när jag ändå hade plastarket framme.
Ministuff donerade vänligt nog en spak-apa som förhoppningsvis kan distrahera tillräckligt. Stackaren behövde dock få sina ben avkortade i syfte att uppnå bättre passform. Schwester Christa, die Amputationssäge bitte!
Fyra raska snitt och lite superlim senare sitter ju lille Johnny riktigt fint.
Kontorsinredning finns det gott om, men allt ser rätt mysko ut vid närmare beskådan.
Då jag saknar kunskap om vad som skiljer cockpiten i en A-Mustang från en -B (och än mindre mellan D-5 och D-25) låter jag emellertid saken bero på det stora hela. Ganska befriande på sitt sätt.
Både den medföljande motorn och brandväggen den skulle fästas vid var för små. Jag hoppar således över hela rasket och förstärker istället insidorna med plasticard i säkerhetssyfte.
Klarplastdelarna är för övrigt ungefär lika transparenta som frostiga ölsejdlar, vilket väcker vissa frågor angående vitsen med det hela.
Några spillbitar fick tjänstgöra som luckor till de garanterat felaktiga öppningarna för raketrälsarna. Solklar D-25-detalj.
En liten jämförelse mellan Dragons och Quickboosts fästen, would you like?
Dragon-komponenten är dessutom placerad med fästtapparna i de upptagna hålen, vilket känns lite knepigt eftersom den då delvis täcker den mittre hylsrännan. En smula efterforskning förefaller vara av nöden här. Notera även gärna det omfattande spackelarbete som utmärker vingarna. Roligare har man haft, liksom.
Yttermera Quickboost: Dragons propellerblad är inte endast betydligt större, de är dessutom vända åt helt fel håll.
Propellernavskåpan känns även den diffust olämplig, men det kan jag leva med.
Knubbisar kändes av någon anledning som det hyfsat självklara valet trots att de olika fälltankarna var betydligt snyggare.
Här ska det väl ändå vara nedförsbacke i näsans riktning? Schwester Christa!
Imagine he was me, and I was called Frankenstein!
Av någon underlig anledning medföljer inget bakhjul i Mastercasters gottepåse. Jag kombinerade därför ena halvan av vinyldäckets nav med småhjulet till SAC:s gräsliga vitmetallställ. På så sätt var inte inköpet fullständigt åt skogen. Ibland får man försöka glädjas åt minsta lilla.
Härnäst tittar jag på radion.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Mäster Matt mästrar muntert maffig Mustang!
Ser ut som en bra start på bygget!
Håkan
Ser ut som en bra start på bygget!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Ja, vad kan jag säga.....
Lycka till.... Det BEHÖVER du!
Det är inte många modeller jag gett upp på, detta är EN av de två eller tre jag fullständigt tappat lusten att någonsin röra igen.
Det bästa i den lådan är dekalerna!
Kan ge ett tips i alla fall, cockpitgolvet har du ju redan upptäckt själv, men kolla brandskottet mellan cockpit och motorrum.
Fattas nog 3mm RUNTOM, delen är för liten helt enkelt...
Behöver du reservdelar under bygget, så har jag en påbörjad låda här....
Vill inte vara så här negativ och jag brukar sannerligen inte vara det heller, men det skall i alla fall bli både spännande och roligt att se vad du kan göra av öket!
Quickboosts landställsluckor är fina...
Aires har en fin cockpit och en ännu finare hjulbalja...
Mastercasters har landställ i metall (har jag för mig???)
LYCKA TILL!
Stefan
Lycka till.... Det BEHÖVER du!
Det är inte många modeller jag gett upp på, detta är EN av de två eller tre jag fullständigt tappat lusten att någonsin röra igen.
Det bästa i den lådan är dekalerna!
Kan ge ett tips i alla fall, cockpitgolvet har du ju redan upptäckt själv, men kolla brandskottet mellan cockpit och motorrum.
Fattas nog 3mm RUNTOM, delen är för liten helt enkelt...
Behöver du reservdelar under bygget, så har jag en påbörjad låda här....
Vill inte vara så här negativ och jag brukar sannerligen inte vara det heller, men det skall i alla fall bli både spännande och roligt att se vad du kan göra av öket!
Quickboosts landställsluckor är fina...
Aires har en fin cockpit och en ännu finare hjulbalja...
Mastercasters har landställ i metall (har jag för mig???)
LYCKA TILL!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Dragon Mustang?
Sällan har väl dom blivit så hårt slaktade som för den modellen, men det är ju bra att nån inte bryr sig!
Modeller är ju till för att byggas, så är det bara.
Som vanligt är man full av förtröstan till vad du skall ta dig till. Hantverket hittills lovar gott!
En D-5 alltså?
Ingen spinnfena på den, följer det separat minifena för den varianten eller måste man karva själv?
Sällan har väl dom blivit så hårt slaktade som för den modellen, men det är ju bra att nån inte bryr sig!
Modeller är ju till för att byggas, så är det bara.
Som vanligt är man full av förtröstan till vad du skall ta dig till. Hantverket hittills lovar gott!
En D-5 alltså?
Ingen spinnfena på den, följer det separat minifena för den varianten eller måste man karva själv?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Detta verkar vara en utmaning!
Men instämmer att hantverket verkar gott och mycket lovande för detta bygge!
Heja dig!
Men instämmer att hantverket verkar gott och mycket lovande för detta bygge!
Heja dig!
glimturen
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Ja, än så länge flyter det mesta rätt snällt.Azgaron skrev:Ser ut som en bra start på bygget!
Du är nog snarare klarsynt än negativ.Stefan E skrev:Vill inte vara så här negativ, och jag brukar sannerligen inte vara det heller, men det skall i alla fall bli både spännande och roligt att se vad du kan göra av öket!
Tack du! Ett rejält lass av den varan är direkt nödvändigt.cas skrev: Som vanligt är man full av förtröstan beträffande vad du skall ta dig till.
Det fina i kråksången är att Dragon gjutit helt nya kroppshalvor till den tidigare varianten. Därmed kunde de snyggt och snabbt göra sig av med vissa fånigheter.cas skrev:[...] följer det separat minifena för den varianten, eller måste man karva själv?
Ja, lite som att koka en hel gris i kaffepannan.glimturen skrev:Detta verkar vara en utmaning!
Hej och välkomna åter! Sist vi sågs var det prat om radion.
Ehum, den tågurspårningen får bestämt vänta ett tag...
Modifiering av den här gulliga bågen var en betydligt enklare syssla.
Vingarna var en aning skeva och värmdes i hetvatten tills de skärpt till sig.
Nedanstående delmoment var det allra första jag limmade ihop. Det borde jag ha låtit bli.
Själva tanken är på sätt och vis god, ur ett bekvämlighetsperspektiv.
Problemet är dock att rampen i bakkant inte ens nästan möter utsidan. Istället för en mjuk sluttning mot kylaren blir det istället ett tvärt stup. Roligt värre. Fotoetsdelen MA1 kommer vi för övrigt att granska närmare alldeles strax.
Schysst våld och villervalla omintetgjorde det tidigare monteringsarbetet. En bortskuren del (som festligt nog inte alls liknar beskrivningen) ses här istället fastlimmad vid ena kroppshalvan. Det sluttande planet kommer att nytillverkas av plasticard.
Fotoetsgallret till kylaren passade inte alls (överraskning!) och beskars något.
Ny ram av plasticard, would you like?
Här saknas det bestämt en panellinje. Sådant har jag bot mot!
Det man förlorar i linjer får man dock igen i form av överflödiga nithål. Superlim till undsättning!
Härnäst åtgärdas någon annan oreda.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Bra jobbat! Kylargallret blev fint efter tillpassning!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Jisses-Amalia...
Det verkar inte som det är många rätt i den lådan...
Tur att den hamnade i händerna på dig och inte mig - jag hade nog omsorgsfullt knölat ner den längst ner i soptunnan (i sumpen där det är som allra äckligast).
Nu slipper jag det och kan istället njuta av en plast(ik)operation i den högre skolan på bästa åskådarplats
Lycka till, Matt!
Tommy
Det verkar inte som det är många rätt i den lådan...
Tur att den hamnade i händerna på dig och inte mig - jag hade nog omsorgsfullt knölat ner den längst ner i soptunnan (i sumpen där det är som allra äckligast).
Nu slipper jag det och kan istället njuta av en plast(ik)operation i den högre skolan på bästa åskådarplats
Lycka till, Matt!
Tommy
TommyKillander
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Juste justeringar!
Att bygga en "omöjlig" modell är emellanåt det roligaste som finns!
Att bygga en "omöjlig" modell är emellanåt det roligaste som finns!
glimturen
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Det är rätt fantastiskt hur man på Dragon fått till de här modellerna. Har byggt ett antal i 1/72 och jag har fått ihop dem med "överseende" för de fel och brister de haft. Men hur de kunnat ha så stora fel som en del har kommer jag aldrig förstå. Har man ens försökt bygga modellerna själva? Eller räknar man med att de byggare som köper Dragon har ett nöje i att rätta till de brister som man upptäcker under byggets gång? Kan berätta en hel del om He 219, Arado 234 och He 335 i sammanhanget...
Fast sen kan jag ju säga att jag faktiskt fått ihop modellerna. Har stött på en del omöjliga modeller från Airfix, Heller och Italeri med där Aifix Buccaneer toppar listan!
Fast sen kan jag ju säga att jag faktiskt fått ihop modellerna. Har stött på en del omöjliga modeller från Airfix, Heller och Italeri med där Aifix Buccaneer toppar listan!
Andre B
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Den har då inga likheter alls med Tamiays underverk, det är då säkert.
Men delar som inte passar ihop är fantastiskt uselt!
Säker hand med ritspennan har du minsann!
Men delar som inte passar ihop är fantastiskt uselt!
Säker hand med ritspennan har du minsann!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Önskar jag hade sparat en kopia på Tom Cleavers recension av den här byggsatsens första utgåva (samma som jag har).
Den var riktigt underhållande, jag skrattade så jag grät och det slutade med att han helt sonika slängde modellen där den hör hemma, i soporna!
För er som inte känner till TC kan jag säga att han är en mycket van byggare som brukar slänga ihop Special Hobby, MPM, Azur, Pacific Coast och alla andra Short-run byggsatser utan vidare.
Det är otroligt att ett märke som Dragon kan släppa ifrån sig sådant här skräp, deras pansarfordon är ju helt underbart fina, även om de fodrar lite jobb.
Om jag köper en Short-run byggsats så vat jag vad jag har att vänta mig, det ingår liksom i paketet.
Men när man köper en modell från en mainstreamtillverkare som Dragon har man ju lite högre förväntningar på satsen, och man har oftast fått betala dyrt för det.
När den sen visar sig vara så dålig som den är blir fallet riktigt hårt...
Trots det har jag sett strålande fina byggen från den här modellen, så visst går det att få en fin modell av den.
Frågan är väl hur mycket jobb man vill lägga ner på en nyproducerad modell när det finns bättre alternativ.
Revell/Monogram, urgammal och inte vidare korrekt...
Kan hittas i Revell-lådor, relativt billig men spartansk detaljering.
Hasegawas gamla Musse är riktigt fin, upphöjda panellinjer till trots, men går ihop fint och kan hittas rätt billigt.
ZM Mustang är i klass med Tamiya, superdetaljerad men ändå lättbyggd och kostar en bra slant.
Tamiyas... Bäst i klassen men dyr.
Behöver väl inte förklaras tydligare...
Men Matt, du har gjort ett strålande jobb så här långt!
Måste bara tillägga att Dragon har lärt sig, deras nyare modeller (Bf110, Bf109) är riktigt fina.
Stefan
Den var riktigt underhållande, jag skrattade så jag grät och det slutade med att han helt sonika slängde modellen där den hör hemma, i soporna!
För er som inte känner till TC kan jag säga att han är en mycket van byggare som brukar slänga ihop Special Hobby, MPM, Azur, Pacific Coast och alla andra Short-run byggsatser utan vidare.
Det är otroligt att ett märke som Dragon kan släppa ifrån sig sådant här skräp, deras pansarfordon är ju helt underbart fina, även om de fodrar lite jobb.
Om jag köper en Short-run byggsats så vat jag vad jag har att vänta mig, det ingår liksom i paketet.
Men när man köper en modell från en mainstreamtillverkare som Dragon har man ju lite högre förväntningar på satsen, och man har oftast fått betala dyrt för det.
När den sen visar sig vara så dålig som den är blir fallet riktigt hårt...
Trots det har jag sett strålande fina byggen från den här modellen, så visst går det att få en fin modell av den.
Frågan är väl hur mycket jobb man vill lägga ner på en nyproducerad modell när det finns bättre alternativ.
Revell/Monogram, urgammal och inte vidare korrekt...
Kan hittas i Revell-lådor, relativt billig men spartansk detaljering.
Hasegawas gamla Musse är riktigt fin, upphöjda panellinjer till trots, men går ihop fint och kan hittas rätt billigt.
ZM Mustang är i klass med Tamiya, superdetaljerad men ändå lättbyggd och kostar en bra slant.
Tamiyas... Bäst i klassen men dyr.
Behöver väl inte förklaras tydligare...
Men Matt, du har gjort ett strålande jobb så här långt!
Måste bara tillägga att Dragon har lärt sig, deras nyare modeller (Bf110, Bf109) är riktigt fina.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Ska bli intressant att följa.
Jag byggde ju Tamiyas musse innan jag började på Draken och den var ju helt underbar.
Jag byggde ju Tamiyas musse innan jag började på Draken och den var ju helt underbar.
Zander_Lindstrom
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Mmm...
Förgasarplåten med alla hålen är spacklad. Jag förmodar att det finns någon läckert etsad plåt som skall hamna där istället för den med berörda hål?
Vänligast / André
Förgasarplåten med alla hålen är spacklad. Jag förmodar att det finns någon läckert etsad plåt som skall hamna där istället för den med berörda hål?
Vänligast / André
Andre B
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Tack-å-bock!Azgaron skrev:Bra jobbat! Kylargallret blev fint efter tillpassning!
Det lär nog behövas, ja.TommyKillander skrev:Lycka till, Matt!
Har man inte bekymmer så gör man sig.glimturen skrev:Att bygga en "omöjlig" modell är emellanåt det roligaste som finns!
Amen, broder! Rena skyttegravskriget, det här.cas skrev:Den har då inga likheter alls med Tamiyas underverk, det är då säkert.
Professorn är väl då för generös.Stefan E skrev:Men Matt, du har gjort ett strålande jobb så här långt!
Tackar! Förbered dig på en lång följetong, bara.Zander_Lindstrom skrev:Ska bli intressant att följa.
Icke! Det bästa med förlagan Ferocious Frankie är att just den plåten är operforerad.Andre B skrev:Förgasarplåten med alla hålen är spacklad. Jag förmodar att det finns någon läckert etsad plåt som skall hamna där istället för den med berörda hål?
På tal om solid plåt saknar fenan samtliga tecken på ribbor. Dessutom har den urtag som är fullständigt påhittade.
Men mer om den senare...
Dragon vill bra gärna att det aktre stället limmas på plats i samband med kroppshalvornas förening. Personligen har jag emellertid helt andra planer. Såg och stift blev således lösningen.
Bagagehyllan har pyntats med plasticard och metalltråd, like so:
En jökel av Zap Gel och bikarbonat håller plasten på plats i alla väder.
Office Space revisited. Varje dag tar vi nya tag!
Visst är det bätter men int' är det bra.
Den medföljande plastledningen byttes mot en något längre bit lödtråd.
Ett par stödskenor för ramperna, would you like?
Provpassningen lovar ärligt talat riktigt gott.
Tamiya-pilotens medfödda kroppsspråk lämpar sig förmodligen illa i Dragon-land (jag tänker ärligt talat inte ens försöka). Högerarmen kapades därmed raskt på mitten medan endast handen skars av på vänster sida. Någon måtta får det faktiskt vara...
Troligen tänker lille Johnny ta av sig vantarna, men fingerräkning kan dock inte uteslutas helt.
Härnäst tar jag fram färgburkarna.
Senast ändrad av Matt_Public den mån aug 14 2017, 21:41, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Verbslarv)
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Jösses.....episk resa detta, påminner om min esci viggen
Kämpa på!
Kämpa på!
Janne.S- Moderator
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Jag är sjukt imponerad, lär ju komma tillbaka till tråden nu fler gånger för inspiration.
Hatten av!
Hatten av!
Zander_Lindstrom
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
När matt pyntar cockpit står forumet stilla!
Heltjusigt alltså!
Heltjusigt alltså!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Heja Matt!
Det artar sig riktigt bra, spännande...
Ser att du breddat golvet, bredda brandskottet också!
Stefan
Det artar sig riktigt bra, spännande...
Ser att du breddat golvet, bredda brandskottet också!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Fint knåpat med alla detaljer och piloten!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Heh! Med lite tur blir den här en bråkdel så snygg.Janne.S skrev:Jösses... Episk resa, detta. Påminner om min ESCI-Viggen.
Tack-å-bock!Zander_Lindstrom skrev:Hatten av!
Du menar väl "står byggtråden stilla"?cas skrev:När Matt pyntar cockpit står forumet stilla!
Will do! Tids nog...Stefan E skrev:Ser att du breddat golvet, bredda brandskottet också!
För att inte nämna idioti. Det finns ju både Hasegawa och Tamiya.glimturen skrev:En tjusig blandning av finsnickeri och kirurgi! Vackert!
Min herre är alltför vänlig.Azgaron skrev:Fint knåpat med alla detaljer och piloten!
Sist jag hade modellen framme applicerade jag färg, dekaler och etsdetaljer. Like so:
Skyltarna är avsedda för Hasses ponny och Eduards anvisningar utgår från dess gjutna detaljer. Förfarandet vållar vissa problem eftersom Dragon förmodligen har ett nästan helt annat förhållningssätt avseende inredningen. Samtliga instruktioner har således placerats synnerligen godtyckligt (läs: lite hipp som happ).
Ytterligare ett inredningsfoto:
Lille Johnny lever och har det bra i Peru!
Ett akterkastells-implantat av Greystuff, would you like?
Klossen håller gossen säkert i sadeln och förhoppningsvis sitter han även högt nog för att kunna se ut genom framrutan. Det känns bestämt som att en provpassning vore på sin plats...
Härnäst kladdar jag troligen lite på majoren.
Senast ändrad av Matt_Public den tis sep 26 2017, 21:09, ändrad totalt 1 gång
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Matte.. Du är modig som ger dig på denna modell.. Hatten av! Men om någon kan få odjuret att bli en skönhet är det väl du?
Snyggt, otroligt snyggt, pulat hittils!
Den där etsen för IP´n.. jag tror att det håller koll på ALLA börser..! Inte bara Tokyo..!
Snyggt, otroligt snyggt, pulat hittils!
Den där etsen för IP´n.. jag tror att det håller koll på ALLA börser..! Inte bara Tokyo..!
Senast ändrad av Tobias den tis sep 26 2017, 21:03, ändrad totalt 2 gånger
Tobias
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Det var en rackarns snygg förbättring av kontoret!
Spakaren tar sig snyggt han med!
Spakaren tar sig snyggt han med!
glimturen
Sv: P-51D-5 (Dragon, 1/32)
Det var då ett gruvligt vackert kontor!
Lycka till med Majoren!
Lycka till med Majoren!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Dragon Sd.Kfz 251 1/35
» Dragon 747 SCA 1/144
» Dragon Sd.Kfz.251/17
» P-51D-5 (Dragon 1/32)
» 250/1 Neu, 1/35, Dragon
» Dragon 747 SCA 1/144
» Dragon Sd.Kfz.251/17
» P-51D-5 (Dragon 1/32)
» 250/1 Neu, 1/35, Dragon
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet