IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vallejo primer i airbrush

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Vallejo primer i airbrush Empty Vallejo primer i airbrush

Inlägg av hailwood mån sep 11 2017, 17:43

Hej
bygger en Tamiya Ducati och har börjat lacka tank, skärm o kåpor. Färgen sitter bra när den fått härda ett dygn eller två, MEN...... det strular när jag sprutar.
Nålen sätter ofta igen (0,4) och jag får intrycket att färgen är "grynig". När man väl fått på lite färg såser det OK ut, men första tunna lagret är som vatten + små färgkorn.
Skall det var så, någon som känner igen sig? För gammal färg (1 år)? Eller gör jag något annat grundläggande fel?
H

hailwood


Till överst på sidan Gå ner

Vallejo primer i airbrush Empty Sv: Vallejo primer i airbrush

Inlägg av cas mån sep 11 2017, 18:03

Vallejo primer kan behöva spädas med lite vatten för att bli mer lättanvänd. Åtminstone den flaskan jag har provat.
Nuförtiden använder jag bara Ultimate primer istället som har rätt konsistens i flaskan, och faktiskt sitter kvar när man slipar på den.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vallejo primer i airbrush Empty Sv: Vallejo primer i airbrush

Inlägg av glimturen mån sep 11 2017, 21:23

Hej,

Vallejo primer kan vara svårhanterlig som cas säger. Lite spädning och "rätt" tryck i sprutan så går det med 0.4 munstycke.
Dock har jag inte gått på det med något jag vill ha så fint som på en motorcykel. Den är lite ojämn....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Vallejo primer i airbrush Empty Sv: Vallejo primer i airbrush

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet