IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 8 av 40 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons okt 18 2017, 22:57

Oerhört fräckt med gamla "möjliga" modeller! Fint köp! drunken

Fint med underhållning Tommy! cheers
glimturen
glimturen

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor okt 19 2017, 06:37

Frogfeets från Tommy i framtiden?
Det vore nåt att se fram emot!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin tor okt 19 2017, 08:40

Hejsan,
Nu har sista paketet från min sommarshopping äntligen anlänt från Rumänien. cheers
Och kan jag äntligen bygga denna skönhet.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 DN16_rum-mig1
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 AA9A0193-

En liten eftermarknads firma i Rumänien, Icaerodesign, har ett konverteringsset som förvandlar Eduards MiG-21 MF till en MiG-21 LanceR C.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37117648533_009139d0a3_h014 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37117647403_b0298bc8ae_h015 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37117646833_139446b0df_h016 by Bosse Persson, on Flickr
Settet innehåller allt som behövs för konverteringen till LanceR C inklusive dekaler, och målningsmasker till rundlar och flygplansnr. Very Happy

LanceR är ett samarbete mellan Rumänien och Israel för att uppdatera och förlänga livslängden på den gamla MiG-21:an.
Även Kroatien och Etiopien har uppdaterat sina gamla MiG:ar till LanceR standard.
Så någon gång under hösten/vintern kommer jag att bygga en MiG-21:a beväpnad med Python III robotar. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas tor okt 19 2017, 09:08

Asgrym!
Undrar varför dom valde en sån ill-blå undersidefärg?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin tor okt 19 2017, 09:23

Tack Christer. Very Happy
Kan bara instämma, jag tycker också den är asgrym.
Ill-blått kanske är något öst fenomen, kolla på Ryssland och Ukraine med flera.
Rätt mycket blåa toner i deras färger.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E tor okt 19 2017, 10:16

DEN var snygg!  cheers

Den vill jag också bygga.....   drunken

Gillar den där knallblåa undersidan skarpt!

Det finns så många fina 21or att bygga och jag har inte ens börjat!

Får nog skicka efter det där setet...

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin tor okt 19 2017, 10:33

Tack Stefan, Very Happy
Visst är den.
Vi första titten verkar settet verkligen vara värt pengarna, (€25.-), trots den långa leveranstiden.
http://lcaerodesign.com/ocart/index.php?route=product/product&product_id=58
Finns även till 1/32 för den som är intresserad.
Jag tänkte det blir perfekt till en av de over-tree lådor jag köpte i somras.
Stenciler följer inte med, men jag tror jag kan plocka ihop tillräckligt många från överblivna stenciler från mina övriga MiG-21:or.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Alper tor okt 19 2017, 10:44

TommyKillander skrev:Vilket toppenbra inköp!

Själv har jag laddat med lite litteratur och annan underhållning Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37747658162_ae22719e65_k

cheers
Tommy

Trevlig litteratur Tommy!

Vart hittar man bäst denna typ av litteratur?

Alper

Inlägg av Tobias tor okt 19 2017, 12:44

Vet inte var han köpt dem men jag har sett åtminstone två av de där på Hobbybokhandeln. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av TommyKillander tor okt 19 2017, 19:05

Böckerna är inköpta på Adlibris Wink

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Gigabyte fre okt 20 2017, 19:33

Mera lådor hittat hem 

Två japanska ww2 fåglar  och den på toppen har ni väl aldrig sett förut Wink 

Tamiyas F16  En byggsats som jag bygger,, med stor glädje på nytt  Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37556815520_1a35177b24_k
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Stefan E fre okt 20 2017, 19:41

Härliga byggen!   cheers

Vipern är lika fin som deras Thunderbolt och Gekkon byggde jag för flera år sedan, finns en byggtråd i "works", också en kanonfin modell.

Bettyn har jag men har ännu inte byggt den, men den ser otroligt frestande ut i lådan!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias fre okt 20 2017, 20:01

Ja den där F-16.... Jag måste skaffa en snart. Smile

Antar att de andra är lika fina?
Tobias
Tobias

Inlägg av Gigabyte fre okt 20 2017, 20:14

Tobias skrev:Ja den där F-16.... Jag måste skaffa en snart. Smile

Antar att de andra är lika fina?
 Har bara byggt F-16 men den är mycket fin att bygga,, en ren bygglädje på låda ! 

Gekkon har jag inte byggt ,men kolla på Stefans bygg tråd https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t610-nakajima-j1n1-gekko-type11-irving-tamiya-1-48

Typ 11  eller Betty som jag tror att jänkarna döpte den till  har bara lyft på locket  ser fint ut i alla fall

ps att man kan bli så lycklig av lite modeller  Very Happy

// Kent  sunny
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av glimturen fre okt 20 2017, 22:56

Fint med lite "glue and shake" modeller! Very Happy
glimturen
glimturen

Inlägg av Tobias fre okt 20 2017, 23:14

Efter att ha pillat på den där P-47M Tamiya lite.. Saknar jag Tamiya.. Får köpa en F-16 och/eller en F-14 för lite Shake´n-Bake.. Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E fre okt 20 2017, 23:20

Bettyn är en rätt gammal modell, mera jämförbar med Tamiyas Lancaster, men fortfarande riktigt fin.

De andra två byggisarna (F-16 och Gekko, eller "Irving" som de allierade kallade den) är ren o skär bygglädje!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av TommyKillander lör okt 21 2017, 00:04

Med tanke på hur bra Tamiyas F-16CJ i skala 1/72 var, så har jag svårt att tänka mig att 1/48an är sämre!

Jag håller med: bygg-glädje i en liten ask!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Azgaron lör okt 21 2017, 00:07

Ett gäng Tamaiya är ju inte fel! Kul med de japanska kärrorna! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av linusorn lör okt 21 2017, 09:20

Jag har en F-16 och Bettyn som inte är påbörjade än. Ska bli kul att se dina byggtråd.

linusorn

Inlägg av Azgaron lör okt 21 2017, 18:54

Lite nytt i bygghögen.
Först ett knivset inköpt på Netto.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37576718630_0f8ab2d9b7_b

En Musse är ju inte fel. Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37802734582_20d7eb3b9c_b

Tyckte det kunde vara kul med en filmbil.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av glimturen sön okt 22 2017, 21:26

Två skarpa inköp! Very Happy Laughing
glimturen
glimturen

Inlägg av Azgaron sön okt 22 2017, 23:54

Tack Rickard! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin mån okt 23 2017, 09:28

Hejsan,

Som ni kanske kommer ihåg så blev min fru friställd från sitt arbete pga nedläggning av enheten i Upplands Väsby.
Men hon har lyckats få ett tillfälligt jobb som montör av Hjärt-lung maskiner på en firma i Sundbyberg.
Jobbet löper till årsskiftet, men det är stora chanser på förlängning då företaget har ökat omsättningen med 400% det senaste året.
I princip alla stora sjukhus världen över vill ha de maskiner som byggs i Sundbyberg.
Det är väl inte Annes drömjobb, men det ger oss iallafall en lön till.
Och samtidigt kan hon fortsätta att söka efter ett CNC jobb.

När detta var klart beslöt jag att lätta lite på plånboken och köpa två plan från min önskelista. Very Happy
En Revell Tornado F.3 ADV måste jag självklart ha i samlingen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37164425394_cb137b9700_h018 by Bosse Persson, on Flickr
Målningsalternativen i lådan intresserar mig inte ett skvatt, då jag kommer att använda ett av alternativen på arket från Mark One.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 MKD48011
En av fyra Tornados i Flt 1435 baserade på Mt. Pleasant AB på Falklands öarna.

Andra godingen jag nu har lagt vantarna på är Kinetics Su-33 Sea Flanker.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 37164426464_477871350f_h017 by Bosse Persson, on Flickr
Min Sea Flanker kommer bli en av de som deltog i de ryska operationerna i Syrien.
Begemots nya dekaler för detta ligger i posten på väg hem från "Big H". Very Happy
Och jag kommer att beställa AKAN-färger till denna skönhet.
Just nu var de dock slutsålda hos Ville i Finland.

Nu vill jag ha fyra veckors ledighet att tillbringa vid byggbordet.... Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 853532160

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas mån okt 23 2017, 09:51

Oj! Massa trevliga spetsiga saker till Bosse igen.
Lådtitt på Tonkan önskas, likaså en byggtråd!

Himla skönt att höra att det har löst sig på jobbfronten för frugan. Det borde inte vara svårt alls för CNC-operatörer att få jobb egentligen...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 8 av 40 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet